احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به حمایت از دانشگاه فرهنگیان در برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: در دولت سیزدهم، دانشگاه فرهنگیان تعامل مناسبی با مجلس شورای اسلامی داشته و تحولات خوبی در این دانشگاه ایجاد شده که امیدوار به ادامه آن هستیم.

وی با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه استراتژیک در کشور به شمار می‌آید، اضافه کرد: با وجود اینکه این دانشگاه باید سالانه 25 هزار دانشجو جذب کند اما با کمبود هیأت علمی مواجه است و اساتید حق التدریس‎ نیز تعیین تکلیف نشده‌اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: از سوی دیگر 70 درصد بناهای این دانشگاه کد تخریب خورده است و جای تأسف دارد که استاد دانشگاه به دلیل نبود فضای مناسب و اتاق باید در کانکس استراحت کند.

فلاحی تصریح کرد: به همین دلیل در برنامه هفتم توسعه باید حمایت ویژه ای از این دانشگاه استراتژیک که نقش تربیت معلم در کشور را به عهده دارد، صورت گیرد. امیدواریم با ادامه تحول مدیریتی در فضای آموزشی، این دانشگاه تبدیل به دانشگاه‌ برتر کشور شود.

وی تصریح کرد: ورودی این دانشگاه در دولت گذشته تا 3 هزار دانشجو کاهش پیدا کرد، ولی با روی کار آمدن دولت جدید این ظرفیت در حال تکمیل شدن بوده و سالانه به 25 هزار دانشجو نزدیک شده و در حال حاضر تعداد دانشجویان این دانشگاه 95 هزار نفر است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته با توجه به کمبود 250 هزار معلم در مدارس کشور کاری از پیش نخواهد رفت و این ظرفیت باید با تقویت دانشگاه‌های تربیت معلم تکمیل شود. مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش نیاز به ورود رئیس جمهور دارد و باید این زنجیره دستخوش تحول شود.