به گزارش پارس نیوز به نقل از دانشجو، بر اساس هشدار نارنجی هواشناسی، بارش‌ها تا پنج شنبه در شمال کشور ادامه دارد، اما امروز در ۴ استان شدت می‌گیرد.

فعالیت این سامانه آثار مخاطره آمیزی همچون اختلال در سفر‌های بین شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات و سیلابی شدن مسیل‌ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و اختلال در پرواز‌ها در پی دارد.

هواشناسی توصیه کرد در سفر‌های بین شهری و عبور و مرور از مناطق کوهستانی احتیاط شود و از هر گونه تردد، توقف و برپایی چادر‌های مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب شود.

این سازمان همچنین توصیه کرد از هرگونه فعالیت‌های کوه‌نوردی و چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز و از استحکام سازه‌های موقت نیز اطمینان حاصل شود.

بارش‌ها امروز در گلستان و شمال خراسان شمالی با شدت کمتری و به شکل رگبار‌های تابستانی ادامه دارد.

وزش باد در شرق تداوم دارد

امروز همچنین وزش باد شدید همراه با خیرش گردوخاک شرق خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شمال اصفهان و شرق و جنوب سمنان را در بر می‌گیرد.

مخاطرات سامانه شامل خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است.

دمای تهران ۴ درجه کاهش یافت

هواشناسی اعلام کرده است: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش باد با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما امروز در پایتخت ۳۵ و ۲۳ درجه خواهد بود.

امروز هم چنین شهرکرد با کمینه دمای ۹ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.