به گزارش پارس،احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا، در این باره گفت: باتوجه به نقشه های پیش یابی هواشناسی، از بعدازظهر امروز و اوایل امشب، در پاره ای از مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز، مناطق شمالی، شمال شرق و سواحل جنوبی دریای خزر افزایش ابر، رگبار، باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در روز شنبه این شرایط در پاره ای از مناطق شمالی و شمال غرب و به صورت خفیف تر در ارتفاعات شرقی البرز و برخی مناطق شمال شرق کشور رخ خواهد داد، گفت: همچنین امروز برای برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور گرد و غبار تداوم خواهد داشت که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق می شود.

وظیفه ادامه داد: طی سه روز آینده، به ویژه در ساعات اوایل شب، در برخی مناطق استان های بوشهر، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، شمال اصفهان، جنوب سمنان، قم، مرکزی، تهران و البرز به سبب وزش باد نسبتا شدید، باد و گردوخاک پیش بینی می شود.

به گفته مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور طی سه روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و روز های جمعه و شنبه دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.

وی درباره آخرین پیش بینی ها از وضعیت هوای پایتخت در روز شنبه نیز گفت: در این روز آسمان پایتخت کمی ابری و در بعدازظهر همراه با وزش باد در مناطق جنوبی، باد وگرد و خاک پیش بینی شده است و بیشینه و کمینه دمای هوا در این روز نیز به ترتیب ۳۸ و ۲۷ درجه بالای صفر خواهد بود.

وظیفه خوزستان را با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتیگراد گرم ترین و چهارمحال بختیاری را با کمینه دمای ۱۲ درجه بالای صفر خنک ترین استان کشور در روز شنبه اعلام کرد.