به گزارش ایسنا، مهدی بابایی با بیان اینکه در مصوبه توسعه و بهبود خدمات آتش‌نشانی، فرایند ایمن‌سازی ساختمان‌ها تعیین تکلیف شد، اظهار کرد: بر اساس این مصوبه مقرر شد این فرایند توسط مناطق ۲۲ گانه صورت بگیرد.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در گذشته این مراحل صرفاً توسط سازمان آتش‌نشانی پیگیری می‌شد و مناطق نیز کمیته ایمنی داشتند که سازمان آتش‌نشانی را همراهی می‌کردند؛ اما در لایحه توسعه و بهبود خدمات آتش‌نشانی به دلیل اینکه تا این لحظه ۳۳ هزار ساختمان ناایمن(به لحاظ جمیع موارد) شناسایی شده، مناطق موظف شده اند تمامی مراحل الزام مالکین به ایمن‌سازی را پیگیری کنند و در صورت نیاز در مراجع قضایی نیز برای این ساختمان‌ها پرونده تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه مدارک ساختمان‌های ناایمن که از ۱۲۹ به ۹۳ فقره کاهش یافته بود، به معاونت حقوق عامه دادستانی ارسال شده است، تصریح کرد: دادستانی استعلامی درخصوص ناایمنی سازه‌ای از سازمان مدیریت بحران انجام داد و بازدیدهایی نیز در همین راستا صورت گرفت.

بابایی ادامه داد: بر اساس این بررسی‌ها، یک سوم از این ساختمان‌ها از لحاظ سازه‌ای ناایمن شناسایی شدند و پیشنهاد قوه قضاییه تخلیه و تعطیلی این ساختمان‌ها بود.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: اطلاعات تکمیلی این ساختمان‌ها برای معاون دادستان ارسال شده و منتظر اقدام از سوی قوه قضاییه هستیم.

بر اساس گزارش سایت شهر، اسامی ساختمان‌های ناایمن پایتخت، دوم خردادماه امسال از سوی دادستانی کل کشور اعلام شد.