پایگاه خبری تحلیلی پارس-این مسئله تلنگری است برای مدیریت شهری که نسبت به نوسازی ناوگان و تجهیزات خود اقدام کند، مسئله ای که باید پیش از این مورد توجه قرار میگرفت، مخصوصا در دوران اوج درآمدهای نفتی و موقعی که امکان تامین منابع ویژه برای این طرح وجود داشت.

 

اکنون مدیریت شهری در این زمینه ورود خوبی داشته و در مصوبه ای شهرداری را موظف به نوسازی تجهیزات آتش نشانی و آموزش ویژه نیروها کرده است، امید می رود این روند مطلوب در دیگر بخشهای خدمات شهری نیز مورد توجه قرار گیرد تا رضایت عمومی از کیفیت خدمات شهری افزایش یافته و در مواقع بحرانی هم با ناکارآمدی مواجه نشویم. جزئیات مصوبه شورای شهر در این زمینه بدین قرار است؛ در صد وشصتمین جلسه شورای شهر تهران لایحه به روزرسانی تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و رحمت‌الله حافظی با بیان اینکه لایحه به روزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی در تیرماه سال قبل ارائه شد، گفت: به منظور ارتقاء ناوگان خودروی آتش‌نشانی، ارتقاء تجهیزات و همچنین توسعه آموزش نیازمند 551 میلیارد تومان هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 140 دستگاه خودرو در سازمان آتش‌نشانی وجود دارد و 56 دستگاه آن فرسوده است، ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت فعلی آتش‌نشانی پاسخگوی تهران نیست و نیازمند 365 دستگاه خودروی عملیاتی هستیم.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه (برای خرید خودروی مورد نیاز، نیازمند 378 میلیارد تومان)، (برای ارتقای آموزش، 99 میلیارد تومان) و (برای ارتقای تجهیزات مخابراتی نیازمند 72 میلیارد تومان اعتبار هستیم)، گفت: شهرداری برای تامین اعتبارات مورد نیاز باید نسبت به ارائه لایحه درآمد پایدار اقدام کند.

البته محل تامین اعتبارات به‌روزرسانی تجهیزات آتش نشانی مورد گلایه برخی اعضای شورای شهر قرار گرفت که حافظی در واکنش به این انتقادات گفت: برای 500 میلیارد تومان قشقرق می‌کنید؟ شهرداری می‌تواند از محل عدم برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های متعدد این رقم را تامین کند.

در نهایت به پیشنهاد چمران کلیت این لایحه مورد تصویب قرار گرفت و شهرداری موظف شد ظرف یک ماه منابع و سیستم‌های مدیریت مالی تامین تجهیزات آتش‌نشانی را ارائه کند.

همچنین لایحه دستورالعمل ساماندهی تاکسی‌های گردشی در پایتخت که مربوط به سال 87 بود، بنا به اعتقاد برخی از اعضا و از آنجایی که در طرح جامع و برنامه 5 ساله حمل و نقل این ساماندهی لحاظ شده بود، از دستور کار خارج شد.