به گزارش پارس نیوز، سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت:‌ گزارش‌های دریافتی حاکی از تردد روان در اکثر جاده‌های کشور است و تنها برابر گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک در حال حاضر حجم تردد در محور پردیس - تهران، آزادراه قزوین – کرج محدوده پایانه شهید کلانتری و حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک و آزادراه کرج - قزوین در محدوده مهرشهر پر حجم گزارش شده است.

وی درباره محورهای دارای انسداد نیز گفت: هم‌اکنون فقط محور قدیم خرم آباد - پلدختر مسدود است که در این مدت تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. جاده چالوس هم که از مدتی قبل به دلیل خسارات ناشی از سیل مسدود شده بود، به طورکامل بازگشایی شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز اظهارکرد:‌ گزارش‌های دریافتی حاکی از جوی آرام در جاده‌هاست، اما با توجه به گرمای هوا لازم است که رانندگان به ازای هر دو ساعت رانندگی حتما دست‌کم به مدت ۱۵ دقیقه با توقف در حاشیه امن مسیر استراحت کرده و سپس به مسیر ادامه دهند. همچنین رانندگان توجه داشته باشند که به‌گونه‌ و در ساعاتی رانندگی کنند که دچار گرمازدگی نشوند.

شیرانی با اعلام شماره تلفن ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که به منظور اتخاذ تدابیر مناسب، انتخاب مسیری مناسب و کوتاه‌شدن زمان سفر، پیش از آغاز مسافرت با این شماره تماس گرفته و از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور با خبر شوند.