به گزارش پارس نیوز به نقل از همشهری آنلاین گزینه‌های دروازه‌بانی در استقلال در حالی کنار هم ردیف می‌شوند که هیچ یک از نام‌های مطروحه نه تنها برتری محسوسی نسبت به سید حسین حسینی ندارند، بلکه به لحاظ عملکردی وضعیت نامطلوبی نسبت به دروازه‌بان استقلال دارند.

بحث جذب دروازه‌بان جدید درست یک روز بعد از شکست استقلال در فینال جام حذفی به راه افتاد و حتی تا قبل از اینکه دروازه استقلال روی ارسال امید عالیشاه باز شود، هواداران استقلال به شدت حسینی را حمایت می‌کردند تا شاید دوباره به واسطه واکنش‌های او در جام حذفی از سد پرسپولیس عبور کرده و این بار صاحب جام قهرمانی شوند.

گل امید عالیشاه اما ناگهان همه چیز را زیر و رو کرد و تنها دقایقی بعد از به صدا درآمدن سوت پایان بازی انتقادها از سید حسین حسینی شروع شد و این دروازه‌بان مورد هجوم قرار گرفت.

اینکه سید حسین حسینی در گلی که در فینال جام حذفی از امید عالیشاه دریافت کرد مقصر بود، محل بحث است و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که مدافعان باید آن ضربه را دفع می‌کردند اما به هر حال قهرمان نشدن در جام حذفی و عملکردی که از حسینی برخلاف فصل قبل به جا مانده بود، موجب آوار انتقادها بر سر این دروازه‌بان شد.

واقعیت اما اینکه حسینی آنچنان عملکرد سیاهی نداشت که مستحق چنین رفتاری باشد اما به هر حال تحت تأثیر انتقادهای فضای مجازی از آن روز تا به امروز نام گزینه‌های متعددی برای جانشینی این دروازه‌بان مطرح شده که برخی از آنها عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از شماره یک استقلال در فصلی که گذشت، داشتند.

نمونه بارز آن محمدرضا اخباری است. دروازه‌بانی که در روزهای گذشته بسیار درباره حضورش در استقلال شنیدیم. اخباری در فصلی که گذشت ۲۷ بار در لیگ برتر با پیراهن تراکتور به میدان رفت و ۲۸ گل دریافت کرد. این آمار در کنار آنچه سید حسین حسینی رقم زده بسیار نازل‌تر است و اگر فصل پیش را یکی از فصل‌های بد حسینی در قفس توری استقلال بدانیم، باز هم اخباری عملکردی ضعیف‌تر از دروازه‌بان استقلال را به جا گذاشته است. حال اینکه گلری در استقلال به مراتب سخت‌تر از گلری در تراکتور است و مشخص نیست اگر همین اخباری فصل قبل دروازه‌بان استقلال بود، چند بار توپ را از قفس توری تیمش بیرون می‌کشید.

از حسین پورحمیدی نیز در این ایام به‌عنوان یک گزینه مطمئن‌تر برای رسیدن به قفس توری استقلال یاد شده است. اما اظهارات اخیر این دروازه‌بان که صراحتاً اعلام کرد تا وقتی حسینی در استقلال باشد به این باشگاه نخواهد آمد، خود به تنهایی نشان داد که پورحمیدی تا چه اندازه از رقابت با حسینی واهمه دارد و روحیه‌اش عمیقاً شکننده و آسیب‌پذیر است.

پورحمیدی در همین استقلال زمانی پشت حسینی بوده و شاید بخوبی با زیر و بم دروازه‌بانی‌اش آشنا باشد و به همین دلیل خود را از یک رقابت سخت عقب می‌کشد تا فصل پرچالشی را تجربه نکند. بدون شک اگر پورحمیدی از اعتماد به نفس کافی برخوردار بود، هیچ گاه اعلام نمی‌کرد تا وقتی حسینی باشد به استقلال نخواهد آمد.

کریستوفر کنت نیز دیگر گزینه برای حضور در استقلال است. دروازه‌بانی که با جواد نکونام در فولاد خوزستان بوده و با فضای فوتبال ایران آشنا است. کنت نیز ۲۹ بار با پیراهن فولاد در لیگ ظاهر شد که ماحصل کار او ۲۴ گل خورده است. قیاس عملکرد او با حسینی نیز که در فصل قبل در ۲۵ بازی ۱۶ گل دریافت کرده، نازل‌تر است اما شاید به‌دلیل اینکه کنت خارجی است گزینه بهتری در قیاس با دو دروازه‌بان دیگر باشد تا شاید رقابت را به قفس توری استقلال بکشاند. ضمن اینکه اگر کنت نیمکت‌نشین حسینی شود، بعید است که اعتراضی به وضعیت خود داشته باشد و به احتمال زیاد با سازگاری کامل گام به این عرصه بگذارد.

با این حال او نیز برای استقلال گزینه‌ای قطعی محسوب نمی‌شود و این‌طور نیست که تصور کنیم او می‌آید، براحتی حسینی را نیمکت‌نشین می‌کند و به مرد اول این تیم در قفس توری تبدیل می‌شود.

در واقع همه گزینه‌هایی که از آنها نام برده می‌شود، به لحاظ کلاس دروازه‌بانی در حدی نیستند که بتوانند به رقابت با همین حسینی که به زعم هواداران ناراضی عملکرد مطلوبی نداشته، داشته باشد و شاید به همین دلیل است که خود نکونام نیز اعلام کرده حسینی را قطعاً برای فصل بعد هم می‌خواهد.