به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا ، وزیر کشور با بیان اینکه بنا به نظر کارشناسان، سیلاب‌های اخیر شمال استان اردبیل در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه است، از آغاز پرداخت هزینه خسارات این سیل پس از برآورد کامل خبر داد.

احمد وحیدی ۲۸ خرداد در بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان گرمی اظهار کرد: سیلاب‌های اخیر شمال استان اردبیل منجر به فوت ۷ نفر از اهالی شهرستان‌های گرمی و انگوت شد که داغ از دست دادن ۴ کودک در این سیلاب بسیار اندوهگین بود.

وی افزود: کارشناسان فنی و تخصصی با بررسی‌های صورت‌گرفته اعلام کردند که سیلاب‌های اخیر شمال استان اردبیل طی نیم‌قرن اخیر بی‌سابقه است.

وزیر کشور با بیان این‌که شهرستان گرمی مرکز سیلاب‌های اخیر شمال استان اردبیل بود، تصریح کرد: تخریب پل انجیرلو منجر به قطع ارتباط جاده‌ای گرمی - بیله‌سوار شده است که برای تردد جاده‌ای خودروهای سبک و ترانزیت، یک مسیر فرعی تعیین شده است.

وحیدی گفت: اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان اردبیل طی روزهای آینده در مکان پل تخریب‌شده انجیرلو یک پل موقت احداث خواهد کرد و همچنین با حضور کارشناسان فنی و مجرب وزارت راه‌وشهرسازی، عملیات ترمیم و ساخت پل دائم انجیرلو آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: در سیلاب‌های اخیر استان اردبیل به ابنیه فنی، مسکونی و راه، لوازم خانگی، اراضی کشاورزی، مزارع صیفی‌جات و کاشت برنج و دیگر بخش‌ها، خسارات قابل توجهی وارد شده است که پس از برآورد کامل خسارات، پرداختی‌ها از مرکز آغاز خواهد شد.