فداحسین مالکی؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به سفر سلطان عمان به ایران، اظهار داشت: روابط دو کشور راهبردی و تاریخی محسوب می شود و می توان اذعان کرد طی گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، شاهد پررنگ شدن و تقویت روابط دوجانبه هستیم که امری قابل تامل است.

وی با بیان اینکه عمان در عرصه بین الملل فعال بوده و مصداق بارز آن ایفای نقش میانجی در روند مذاکرات احیای برجام است، افزود: در واقع عمان همواره تلاش کرده منافع ایران حفظ شود زیرا به خوبی می داند که ایران کشوری قدرتمند و کلیدی در خلیج فارس و غرب آسیا محسوب می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نباید فراموش کرد ابتکارات خیرخواهانه دو کشور موجب شد تنش زدایی در منطقه رقم بخورد که این موضوع بر خلاف خواسته کشورهای غرب خصوصا ایالات متحده و همچنین صهیونیست ها است.

مالکی با اشاره به اینکه تاکنون اسناد همکاری های مشترکی میان دو کشور امضاء شده که در سفر کنونی نیز قراردادهای جدیدی انعقاد خواهد شد، ادامه داد: به عبارتی روابط مشترک دو کشور به سمت همکاری های استراتژیک و بلندمدت حرکت می کند که این امر سبب ایجاد منافع مشترک خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین باید یادآور شد همکاری های پارلمانی نیز می تواند به دستگاه دیپلماسی کشورمان در توسعه روابط با مسقط کمک کند و در این راستا گروه دوستی پارلمانی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قوه مقننه آماده هر نوع همکاری است.