الله وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به خودروهای پیش فروشی، اظهار داشت: خودروسازان در طرح‌های فروش خود بخشی از مبلغ خودرو را دریافت می‌کنند اما خودرو را 3 ماه تا یک سال بعد و به قیمت روز به مردم تحویل می‌دهند. این در حالی است که اگر قرار است خودرو به قیمت روز به دست مصرف‌کننده برسد، تنها مبلغی که از پیش فروش خودرو مانده مشمول افزایش قیمت شود و پیش پرداخت به درستی محاسبه شود.

وی افزود: اینکه شرایطی ایجاد شود که به دلیل عرضه کم، مردم ناچار شوند برای خرید خودرو مدت‌ها منتظر بمانند، یا بخشی از پول خرید خودرو را یک سال زودتر پرداخت کنند، منطقی نیست و باید مانع از این اقدام شد و این به نوعی دست و جیب مردم کردن است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه تقاضا در بازار خودرو از عرضه بیشتر است و تولید داخل نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد باید شرایط واردات خودرو تسهیل شود و مردم بتوانند خودرو وارد کنند و همچنین خودرویی که در شان مردم است انتخاب و از آن استفاده کنند.

دهقانی تصریح کرد: به هر میزانی که خودروی باکیفیت و با مصرف بنزین کم وارد کشور شود، مردم از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد زیرا میزان مصرف سوخت و بنزین کاهش می‌یابد از سوی دیگر از آنجاکه با واردات بخشی از نیاز بازار پاسخ داده می‌شود، از نابسامانی این حوزه کاسته خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای تامین نیاز مردم باید ظرفیت داخل به کار گرفته شود و در صورتی که تیراژ داخل پاسخگوی تقاضای بازار نیست بستر واردات خودرو به میزان نیاز فراهم شود.