هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به اجرایی نشدن ساخت مسکن توسط دولت، اظهار داشت: قرار بود نهضت ملی مسکن در کل کشور اجرایی شود؛ هرچند نخستین قدم برای اجرای این طرح مشخص کردن سیاست‌ها است یعنی بدانیم قرار است با چه سیاستی آن را اجرا کنیم.

وی افزود: درواقع باید مشخص شود آیا قرار است دولت واحدهای مسکونی را بسازد یا تعاونی‌ها و یا اینکه زمین در اختیار مردم قرار بگیرد و آن‌ها خود سازنده باشند. بنابراین دولت هنوز در قدم نخست یعنی تعیین سیاست‌ها مانده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در جاهایی که نیاز است هنوز زمین تامین نشده و مسئولان در این زمینه کوتاهی کرده و زیرساخت‌ها ایجاد نشده‌اند.

بیگی نژاد تصریح کرد: مسئله دیگر پرداخت وام به سازندگان است که این مهم نیز تامین نشده، بنابراین دولت علیرغم اینکه اصرار بر پیش بردن نهضت ملی مسکن دارد اما برنامه عملیاتی قوی برای آن ارائه نکرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حوزه انتخابیه بنده کمبود زمین است، افزود: هرچند زمین‌ها مشخص شده‌اند اما باید الحاق آن‌ها انجام شده و این زمین‌ها برای ساخت تحویل تعاونی‌ها یا مردم برای ساخت شوند.

وی بیان داشت: متاسفانه در بخش مسکن جهش وحشیانه صورت گرفته است که اقشار متوسط دیگر نمی‌توانند خانه اجاره کنند چه برسد به خرید خانه. بعید است که در کوتاه مدت بتوان مشکل مستأجران را برطرف کرد .با توجه به تورم موجود در کشور بحران‌های اقتصادی یکی پس از دیگری خودنمایی می‌کند.

بیگی نژاد در ادامه افزود: بحران مسکن از یک دهه بی تدبیری ایجاد شده است و مهاجرت‌هایی که از روستا به کلانشهرها انجام شد . کانکس نشینی و پشت بام خوابی تبعات مهاجرت‌های روستا به شهرها است. به جای اینکه روستاها را جایی برای زندگی کنیم مردم را از روستاها فراری داده‌ایم.