به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران در پاسخ با سوالی درباره واگذاری شرکت بهره برداری مترو به بخش خصوصی، گفت: چنین چیزی را بنده نشنیده‌ام و البته این موضوع عملی نیست.

وی ادامه داد: ساخت و اداره مترو مصوبه دولت است و برای اینکه سریع‌تر پیش برود اداره بخشی از آن به شهرداری واگذار شد و هیچ بخش خصوصی نمی‌تواند آن را اداره کند چرا که درآمدزایی ندارد و هزینه‌های آن وحشتناک است.

چمران با اشاره به هزینه ساخت و بهره برداری مترو گفت: هزینه ساخت و بهره برداری هر کیلومتر از مترو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به باز بودن درب مترو در ایستگاه جهاد گفت: ممکن است به دلیل خرابی ناگهانی این اتفاق رخ داده باشد اما مترو استاندارد سخت و سنگینی دارد که باید رعایت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز شورا ستاد مدیریت محلات را تشکیل نداده و قرار بر این بود این هفته یا هفته آینده ستاد شکل بگیرد، شورا و شهرداری باید هریک ۶ نفر را معرفی کنند و ۶ تا ۷ نفر نیز از محلات مشخص شوند که شهرداری نیروهای خود را معرفی کرده است.