محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: توافق مجلس با دولت از روز اول، ارائه لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به مجلس بوده است نه لایحه ای تحت عنوان تشکیل سازمان بازرگانی. از این رو دولت باید لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

وی با اشاره به چرایی ارائه لایحه وزارت بازرگانی تصریح کرد: حتما انجام امور بازرگانی در قالب وزارتخانه هم حائز اختیارات بیشتر برای این مجموعه است و هم می تواند  پاسخگویی لازم را در پی داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: اگر امور بازرگانی در قالب یک سازمان پیگیری شود ما مجددا دچار مشکلاتی که در گذشته بودیم، خواهیم شد.

رضایی کوچی تصریح کرد: توافق ما با دولت بر این اساس بوده که وزارت بازرگانی تشکیل شود. بنابراین رای منفی امروز نمایندگان مجلس به فوریت بررسی تشکیل سازمان بدین معنا نیست که با پیگیری فعالیت های بازرگانی در قالب یک نهاد در دولت مخالف است، بلکه مجلس به دنبال این است که فعالیت های مربوط به امور بازرگانی و نظارت در این بخش باید ارتقا پیدا کرده و در قالب یک وزارتخانه پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتما نیاز مردم در امور بازرگانی آن هم در قالب تشکیلات یک وزارتخانه را بهتر می شود تامین و کنترل کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حتما مجلس با ارائه لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از سوی دولت موافقت خواهد کرد و ما تعجب کردیم که دولت چرا این مسئله را در قالب سازمان مطرح کرده است. از این رو نمایندگان مجلس با تشکیل تحت عنوان بازرگانی مخالف هستند و دولت باید لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس ارسال کند.