سارا فلاحی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با خبرنگار پارس نیوز، با اشاره به توافق برجام اظهار داشت: تروئیکای اروپایی تلاش می کند تهران را مقصر اصلی شکست مذاکرات هسته ای معرفی کند اما در واقعیت خودشان هم می دانند که ایران اهل گفتگو است و ان طرفی که منجر شد برجام به شکست بیانجامد طرف غربی و مخصوصا آمریکا بود.

وی افزود: در واقع موضع گیری برجامی دستگاه دیپلماسی کشورمان در راستای خنثی سازی این دسیسه بوده و به دنیا اعلام می کند غربی ها مسیر به نتیجه رساندن برجام را به بن بست کشانده اند و ایران همواره از توافق برجام استقبال می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اروپایی ها باید بدانند زنده نگه داشتن توافق هسته ای نیازمند تامین منافع ملی ایران است و در این زمینه هیچ زیاده خواهی از سوی غربی ها امکان پذیر نیست و ایران بیش از آن چیزی که در برجام وجود دارد به طرف مقابل نمی دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تسهیل فروش نفت، برچیده شدن همه تحریم ها، تسهیل مراودات بانکی و غیره از جمله مواردی است که می تواند به احیای توافق هسته ای کمک کند، تصریح کرد: اینکه سیاستمداران غربی صرفا ژست گفتگو در مقابل دوربین ها بگیرند، راه بجایی نمی برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در واقع مذاکره و گفتگو نسبت به موضوعی مانند برجام باید دستاورد داشته باشد نه اینکه یک طرف خودش را بالاتر از طرف مقابل بداند؛ افکار عمومی دنیا به خوبی دریافته ایران تعهدات برجامی خودش را انجام داده و امروزه انگشت اتهام برای بدعهدی به سمت غرب نشانه رفته است.