هادی بیگی نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز با اشاره به کمبود بنزین در کشور، اظهار داشت: در دنیا برای جایگزین سوخت بنزین و گازوئیل هنوز کار قابل توجه‌ای  صورت نگرفته و همچنان بنزین و گازوئیل حرف نخست را در سوخت‌رسانی به خودروها می‌زنند.

وی افزود: هرچند خودروهای برقی نیز تولید شده اما گسترش آن‌ها قابل ملاحظه نیست. به همین دلیل اکثر کشورها بر روی بهینه‌سازی مصرف کار کرده و میزان مصرف سوخت خودروها را کاهش داده‌اند. از این رو باید کشور ما نیز به این سمت برود و با اتخاذ راهکارهایی بتوانیم صرفه جویی در حامل های انرزی رقم بزنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تولید خودروهای کم‌مصرف در کشور تاکید داشت، افزود: تولید خودورهای کم‌مصرف در این زمینه بسیار گره‌گشا است، هرچند زیرساخت‌های آن نیز در کشور فراهم است و شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه فعال هستند بنابراین کاهش مصرف سوخت خودروها در  کشور و به دنبال آن کاهش مصرف بنزین امکان‌پذیر است.

بیگی نژاد با بیان اینکه فقط باید برنامه‌ریزی و اراده کافی در بین مدیران برای این مهم وجود داشته باشد، تصریح کرد: هر یک از خودروهای فرسوده نسبت به یک خودروی غیرفرسوده تقریبا ۱۴.۳ درصد مصرف بنزین بیشتری دارد بنابراین اصلاح این وضعیت نیز می‌تواند به کاهش مصرف بنزین در کشور کمک بسیاری کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راهکار دیگر مجلس افزایش تولید بنزین است که در مصوبه‌ای قرار شد بودجه‌ای برای تکمیل پالایشگاه مهر خلیج فارس اختصاص یابد تا ظرف 2 سال به اتمام برسد.

وی بیان کرد: با این 2 برنامه یعنی مدیریت مصرف سوخت و تکمیل این پالایشگاه که باعث افزایش تولید می‌شود ، در واقع تولید و مصرف بنزین به تعادل می‌رسد و در نتیجه دیگر نیاز به واردات نخواهد بود و کمبود بنزین با تولید داخل جبران می‌شود.