جعفر قادری ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارس نیوز، اظهار داشت: امسال سال رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده است؛ فرصت خوبی است تا دولت تمام توان خود را برای حل مشکلات اقتصادی به کار بگیرد؛ از این حال و هوا باید نهایت استفاده لازم را داشته باشیم .

وی در ادامه با اشاره به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار افزود: جدی گرفتن این قانون به عنوان روغن کاری چرخ اقتصاد به عنوان اولین موضوع با عنوان پیشگام مطرح شود. زمانیکه در این زمینه خلا قانونی وجود ندارد و مجلس سه قانون کلیدی را در این زمینه وضع کرده انتظار می‌رود دولت در این زمینه عملکرد قابل دفاعی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تعامل با همسایگان، گفت: سرعت استفاده از ظرفیت های ایجاد شده در تعامل با این کشورها بسیار کُند پیش می رود و نیاز است که دولت در این زمینه این حرکت ها را تسریع کند تا از این ظرفیت ها برای بهبود زندگی مردم استفاده شود و مردم آثار و تبعات این جهت گیری های صحیح را در سفره خود احساس کنند.

 قادری در ادامه تاکید کرد: از دولت انتظار داریم که لایحه ای با عنوان عادلانه سازی حقوق و دستمزد بین شاغلین در بخش های مختلف اعم از دولتی، عمومی و غیر دولتی به مجلس ارائه دهد. میان شاغلین و بازنشستگان و  شاغلین در دستگاه های دولتی تفاوت های فاحشی وجود دارد و این به عنوان مطالبه جدی مردم از دولت عدالتخواه و عدالت محور آقای رئیسی است .

 وی با اشاره مجدد در مورد تفاوت حقوق شاغلین و بازنشستگان تاکید کرد: مجددا به بحث تفاوت حقوق بین شاغلان و بازنشستگان تاکید می کنم چون درست یا غلط این مسئله میان بازنشستگان مطرح شده و دولت باید به آنان پاسخ بدهد و با ارائه لایحه بخشی از این تفاوت ها را برطرف کند.