به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، روز نخست این مسابقات با برگزاری رقابتهای پنج وزن اول در شرایطی به پایان رسید که هر پنج نماینده ایران صاحب مدال شدند و چهار طلا و یک نقره را به خود اختصاص دادند.

مسابقات مقدماتی پنج وزن دوم سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا، صبح امروز دوشنبه در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد که در پایان دو نماینده کشورمان به دیدار فینال راه یافتند و دو نماینده دیگر نیز راهی دیدار رده بندی شدند. یک ملی پوش هم از دور مسابقات حذف شد.

با کسب چهار مدال طلا و یک نقره از پنج وزن نخست و حضور دو کشتی گیر در فینال و دو کشتی گیر در رده بندی، تیم ملی ایران با کسب امتیاز لازم عنوان قهرمانی آسیا را قبل از برگزاری دیدارهای فینال و رده بندی روز دوم به خود اختصاص داد.

عباسی به رده بندی راه یافت

در وزن ۶۷ کیلوگرم رضا عباسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر صفر بیگ میرات نوباتوف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار مقابل کیوتارو سوگابه از ژاپن با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

اولین شکست برای کشتی فرنگی ایران/ دو پیروزی برای فرنگی‌کاران رضا عباسی

ایمن طلب اولین فینالیست ایران

در وزن ۷۲ کیلوگرم سجاد ایمن طلب پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر ۱ ویکاس از هند را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر مقابل جیان تان از چین به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت.

اولین شکست برای کشتی فرنگی ایران/ دو پیروزی برای فرنگی‌کاران سجاد ایمن طلب

تنها حذف شده کشتی فرنگی ایران

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب یرنور فیداخمتوف از قزاقستان شد. وی با توجه به شکست حریفش در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

اولین شکست برای کشتی فرنگی ایران/ دو پیروزی برای فرنگی‌کاران مهدی محسن نژاد

مهمدی هم به رده بندی راه یافت

در وزن ۸۲ کیلوگرم علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۷ بر صفر مقابل و هالیشان باهیجیانگ از چین به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف کشتی گیر قرقیزستان رفت و با قبول شکست ۸ بر صفر از رسیدن به فینال بازماند و راهی مبارزه رده بندی شد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد/ در انتظار کسب چهار مدال علیرضا مهمدی

مهدی بالی دومین فینالیست ایران

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۷ بر ۵ مقابل یوتا نارا از ژاپن به برتری دست یافت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف کشتی گیری از چین رفت و با پیروزی ۷ بر یک برابر این حریف راهی دیدار فینال شد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران قهرمان آسیا شد/ در انتظار کسب چهار مدال مهدی بالی

مسابقات رده بندی و فینال دومین روز از مسابقات قهرمانی آسیا بعدازظهر امروز و از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه آغاز خواهد شد تا تکلیف رده بندی نهایی این دوره از رقابتها مشخص شود.