شهریار حیدری،  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به اقدامات تحریک آمیز سران باکو، اظهار داشت: تهران و باکو دو همسایه دیرینه بوده و مرزهای طولانی با یکدیگر دارند که نیازمند تامین امنیت است.

وی با اشاره به اینکه مرزهای میان ایران و جمهوری آذربایجان از امنیت خوبی برخودار بوده و دو کشور روابط نزدیکی با یکدیگر داشتند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که متاسفانه باکو  طی دهه های گذشته تحت تاثیر لابی صهیونیست ها قرار گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی درصدد تشدید ایجاد تفرقه میان تهران و باکو بوده و پیگیری این سیاست از سوی اسرائیلی ها مشهود است، ادامه داد: تهران نیز رسما اعلام کرده حضور صهیونیست ها در آذربایجان خصوصا در جوار مرزهای ایران قابل قبول نیست، زیرا فلسفه حضور صهیونیست ها در هر منطقه ای مبتنی بر فضاسازی منفی و تنش آفرینی است.

وی با بیان اینکه حضور فعال رژیم صهیونیستی در باکو به نفع جمهوری آذربایجان نیست و حساسیت جمهوری اسلامی نیز امری قابل تامل است، تصریح کرد: جمهوری آذربایجان باید در ارتباط با تلاویو و رفتارهایش در مقابل ایران تجدید نظر کند. باکو فراموش نکند بسیاری از کشورهای مختلف خصوصا عربی با صهیونیست ها ارتباط عمیقی داشته و به دنبال عادی سازی روابط بودند اما امروزه متوجه شدند که وجود سفارتخانه ها و کنسولگری های این رژیم برایشان خطر آفرین بوده و درصدد قطع روابط هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه صهیونیست ها امروزه از درون نیز دچار گسستگی شده و در عرصه بین الملل هم دارای مشروعیت نیستند، خاطرنشان کرد: در این میان به نظر می رسد رژیم صهیونیستی با اقدامات اخیرش و تلاش برای تعمیق روابطش با جمهوری آذربایجان، درصدد فریب افکار عمومی داخلی سرزمین های اشغالی است.