به گزارش پارس نیوز ، محمد مهدی فروردین اظهار کرد: قرار است هفته آینده کمیسیون فرهنگی جلسه‌ای با وزیر ورزش و جوانان در موضوعات مختلف مربوط به حوزه ورزش و چالش‌های آن در سال گذشته تشکیل دهد که از جمله آن مهاجرت یک سری ورزشکاران و عملکرد فدراسیون‌ها و تخصیص بودجه‌های عمرانی در حوزه ورزش است.

وی افزود: فارغ از موضوعات درون وزارت ورزش که همواره مورد نقد است، وضعیت دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس هم مورد سوال است. اینکه سهام این دو باشگاه وارد بورس شد اما افرادی در هیات مدیره حضور پیدا کردند که تسلط کافی نداشته بi طوری که به گفته رئیس سازمان بورس اعضای هیات مدیره از نحوه ورود سهام این دو باشگاه به بورس اظهار بی اطلاعی می‌کردند؛ اینها بخشی از سوالات ما از وزیر ورزش است که چرا وقتی تصمیم به این مهمی گرفته می‌شود از افراد متخصص و دارای دانش استفاده نمی‌کنید که اینگونه خسارت وارد شود.

رئیس فراکسیون ورزش یادآور شد: قرار بود دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برای گرفتن مجوز حرفه‌ای سهام‌شان وارد بورس شود که واگذاری سهام از ۱۰ درصد شروع شده و تا به ۱۰۰ درصد برسد. معضلات و مشکلات در این راه کم نبود که هم به سیستم مدیریتی و هم به نبود شفافیت بر می‌گردد اما در نهایت کار به جایی رسید که باشگاه استقلال علی رغم تمامی تلاش‌هایش برای رسیدن به جایگاهی و شرکت در بازی‌های آسیایی، به یکباره از مسابقات حذف می‌شود. اتفاقی که می‌تواند پیامدهای بسیار منفی برای جامعه ورزش داشته باشد. باید در این باره شخص وزیر ورزش جواب دهد که علت حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا چیست و چه کسی کم کاری کرده است.

وی اضافه کرد: وزیر ورزش می‌گوید که پول از بورس برداشته و تحویل مدیران شده اما مدیران باشگاه اولویت بندی نکرده و کار را به اینجا رسانده‌اند که نه تنها طلب استراماچونی مربی سابق استقلال را ندادند که حقوق بازیکنان و مربیان فعلی هم پرداخت نشده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که بر این اساس قرار است وزیر ورزش هفته آینده در کمیسیون فرهنگی برای پاسخگویی به سوالات مطروحه در حوزه ورزش به خصوص فوتبال و وضعیت باشگاه استقلال حضور پیدا کند.

فروردین یادآور شد: پیش از این ما جلساتی با مدیران سابق و فعلی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برگزار کردیم و به آنها هشدار دادیم که باید تدابیری در هیات مدیره و باشگاه‌ها برای حرفه‌ای شدن بیندیشند تا آسیب نبینند. پیش از این این اتفاقات یک بار افتاده بود و ضرر و زیان دیدیم اما درسی برای آقایان نشده است. باید پاسخگو باشند که مهمترین فرد هم شخص وزیر است که در انتصاب این افراد نقش اول را داشته است.