حسن روشن پیشکسوت باشگاه استقلال در حاشیه جام سرداران شهید گفت:

رقابت‌ها جام سرداران شهید چند سالی دچار وقفه شده بود و بچه‌ها همت کردند تا دوباره این‌رقابت‌ها به جریان افتاد. امروز هم صبح با دوستان رفتیم عیادت جانبازان در آسایشگاه جانبازان امام خمینی و فکر می‌کنم باید بیشتر به این موضوع شهدا اهمیت بدیم و باید بهتر و با شکوه‌تر برگزار شود.

حسن روشن افزود:

زیاد در جریان امور باشگاه استقلال نیستم، ولی این نتایج مقطعی است حتی نتایج پرسپولیس هم همین گونه است. این تیم‌ها باید به فکر درست کردن باشگاه باشند و یکی از کار‌های تیمداری باشد در این صورت می‌شود روی فعالیت در رشته‌های دیگر حساب کرد و وضعیت کمیته‌های استقلال خوب نیست

پیشکسوت باشگاه استقلال ادامه داد:

جلسه غیر رسمی با تیم مدیریت جدید داشتیم. کمکی که ما می‌توانیم داشته باشیم کمک فکری است و اعلام کردم کمیته‌ها ضعیف است. کمیته فنی باشگاه باید تصمیم گیرنده اصلی باشد و مشکلات تیم در آنجا مطرح شود و تصمیم گیری‌ها صورت بگیرد. باید باشگاه باشند نه تیم به همین خاطر ثبات نیست و باید ساختار آکادمی تشکیل شود تا تیم‌ها بازیکن ساز باشند. خوشبختانه امروز در تهران دو تیم استقلال و پرسپولیس صاحب ورزشگاه شدند و امروز افتتاح شد.

حسن روشن در خصوص شایعات فضای مجازی و حمایت وزیر ورزش و جوانان از پرسپولیس گفت:

هر شخصی حق دارد طرفدار یک تیم باشد منصب شخص مهم نیست به هر حال ایشان اگر پرسپولیسی هم باشد قابل احترام است، اما نباید منصب خود را در نظر بگیرد به نظر من الان مدیرعامل بی عرضه بودند که تیم حریف شرایط بهتری دارد. اگر وزیر پول داده به پرسپولیس، ولی به استقلال نداده است بی عرضه بودن مدیران استقلال است و بنابراین این مسئله زیاد تاثیر گذار نیست.

حسن روشن در خصوص عملکرد فتحی و خطیر گفت:

هر دو نفر از دوستان من هستند، اما هنوز چیزی ندیدم. درست کردن باشگاه استقلال خیلی راحت‌تر از پرسپولیس است یعنی ما ۲۷ رشته داشتیم و ۷۵ سال قدمت داریم و چارت باشگاه هم مشخص است. قبل از انقلاب بازیکنان در سال فقط یکبار مدیرعامل تیم را می‌دیدند الان اینجا مدیرعامل خودش کمیته انضباطی است خودش کمیته فنی و خود تصمیم گیرنده اصلی می‌داند. آدم‌های کاردان باید در کمیته‌های مختلف باشگاه عضویت داشته باشند نه پسرخاله و برادر همسرتصمیمات در جمع مطرح شود و در صورت تایید همه اجرایی شود. الان بزرگترین مشکل استقلال و پرسپولیس این است که مدیرعامل همه کاره است برگردیم به ۴۰ سال پیش باشگاه استقلال یا تاج یک باشگاه اصیل است.

وی اظهار داشت:

باید از اصالت مراقبت شود باید بازیکن سازی تقویت شود. تیم ملی اوضاع خوبی ندارد موقعی آقای اوفارل سرمربی منچستر امد ایران چند نفر از مربی ایرانی مانند آقای مهاجرانی، حبیبی و. تربیت کرد برای دوران بعد از خودش که موجب قهرمانی‌های بعدی شد. هشت سال گفتم کی‌روش به درد نمی‌خورد و نخورد. الان هم باید از صفر شروع کنیم کی‌روش فوتبال داخلی ایران را از بین برد ۱۴ بازیکن از خارج آورد یعنی ما فوتبال نداریم. امیدوارم کسانی بیایند که بتوانند به این مملکت خدمت کنند و به نیکی از آن‌ها یاد کنیم. یک شکایت از من شده بابت نشر اکاذیب که شاکی معلوم نیست و باید پیگیری کنم.

حسن روشن افزود:

کی‌روش مربی خوبی بود نه در ایران. اینجا که دلالیسم حاکم بود و بهترین فرصت بود تا هر طور خواست استفاده کند. درصد زیادی هم مقصر مدیران فوتبال ایران بودند ما با برانکو هم رفتیم جام جهانی. موفقیت یعنی از گروه خودمان در جام جهانی صعود می‌کردیم. کی‌روش اگر یک مرحله صعود می‌کردیم موفق بود و با هیچ تیم بزرگی بازی نکردیم.

حسن روشن ادامه داد:

قدیم با تیم‌های بزرگ ملی بازی می‌کردیم، اما الان با سیرالئون و بنگلادش چرا، چون برای کی‌روش منفعت داشت. نه چیزی به من دادند نه چیزی‌گرفتند، اما کی‌روش مردم را فریب داد. حضور بازیکنان شاغل در اروپا در تیم ملی بد نیست و حق آن بازیکنان هم هست که به تیم ملی خودشان کمک کنند، اما بهترین بازیکنان ما در جام جهانی بازیکنان لیگ خودمان بودند. کی‌روش خوش خنده بود و کروات می‌زد انگار همه چیز حل بود. اگر کی‌روش نفر سوم منچستر بود اوفارل نفر اول منچستر بود اگر کی‌ر‌وش برای مقابله با بازیکن سالاری رحمتی را کنار گذاشت اوفارل جورج بست را خط زد. اوفارل ۱۰ ماه ایران بود ۲ ماه مرخصی و کی‌روش ۲ ماه ایران بود ۱۰ ماه مرخصی گرفت. وقتی اوفارل آمد مربی تربیت کرد و وقتی رفت مربی‌های جدید موفق بودند، اما دوباره باید از صفر شروع کنیم. اوفارل به تیم‌های پایه توجه داشت، اما کی‌روش نه. اوفارل ماهی یکبار با مربیان باشگاه‌های لیگ جلسه داشت، اما کی‌روش مربی‌های داخلی را تحویل نمی‌گرفت. کی‌روش دبیر فدراسیون عوض می‌کرد و اگر یکسال دیگر بود رئیس فدراسیون را هم عوض می‌کرد.