به گزارش پارس نویز به نقل از تسنیم، ویژه برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی برای تحویل سال 1402 به شرح زیر است: 

شبکه یک

«نوروز دوست داشتنی» برنامه‌ شاد نوروزی شبکه یک با محوریت هویت ایرانی و پیشرفت تدارک دیده شده است.

این برنامه میزبان خانواده‌های ایرانی از اقوام رنگارنگ ایرانی، خوانندگان و هنرمندان و اهالی موسیقی نواحی ایران، دانشمندان و مدیران و خدمتگزاران حوزه‌های مختلف علمی، شاعران و داستان‌نویسان و سینماگران و ورزشکاران است.

این برنامه از شنبه 27 اسفندماه تا یکشنبه 28 اسفند هر شب ساعت 23 به مدت چهار ساعت به تهیه‌کنندگی مقداد مومن‌نژاد پخش می‌شود.

همچنین در 29 اسفندماه و روز پایانی سال «نوروز دوست داشتنی» به مدت هشت ساعت تا لحظه تحویل سال 1402 پخش می‌شود. اجرای این برنامه را اقبال واحدی، عباس طاهریان، مهدی مهدی‌قلی و فرشته ایزدی برعهده دارند.

شبکه دو

ویژه‌برنامه تحویل سال «شب عیدی» با اجرای المیرا شریفی‌مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی از 26 اسفندماه از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

این برنامه با حضور میهمانان مختلف گفت‌وگوهایی ویژه را تدارک دیده است.

گزارش‌هایی روایی از موضوعات مختلف، بخش‌های ویژه از استان‌های مختلف، اجرای متفاوت گروه‌های نمایشی، حضور خوانندگان مختلف و اجرای برنامه از جمله بخش‌های «شب عیدی» است.

ویژه‌ برنامه «شب عیدی» از 26 اسفند حوالی ساعت 21 پخش می‌شود و 29 اسفند ماه نیز از حوالی ظهر تا شب عید همراه مخاطبان شبکه دو سیماست.

شبکه سه

برنامه سال تحویل شبکه سه سیما از 26 اسفند تا لحظه تحویل سال 1402 به مدت چهار شب با اجرای حامد سلطانی پخش خواهد شد.

این برنامه با دعوت از خوانندگان و هنرمندان همراه است.

همچنین سوژه‌های مردمی و مهمانان ورزشکار از جمله مهمانان افتخاری ویژه برنامه سال تحویل شبکه سه خواهند بود.

آیتم‌های نمایش کمدی، استندآپ، پخش موسیقی های محلی و ... از دیگر بخش‌های ویژه سال تحویل شبکه سه سیماست.

شبکه چهار 

شبکه چهار با «پیشواز» به استقبال بهار می‌رود.

ویژه‌برنامه تحویل سال این شبکه از اذان مغرب آخرین روز سال آغاز و تا تحویل سال، حدود 6 ساعت با اجرای محمدجعفر خسروی، سونیا پوریامین و ندا سپانلو برروی آنتن خواهد بود.

شبکه چهار با هفت مستند به سرزمین‌های نوروز سفر می‌کند که این هفت مستند در روزهای پایانی سال پخش شده و در هرکدام یک مهمان ویژه از هفت کشور برای تحویل سال به ایران دعوت می‌شوند. در گپ‌وگفت 6 ساعته پایان سال، 7 هنرمند از سمرقند، بخارا، هرات، نجف، لاهور، دوشنبه و قونیه میهمان استودیوی برنامه خواهند بود.

این برنامه در گروه اجتماعی شبکه و به تهیه‌کنندگی علی زارعان تولید و به صورت زنده پخش خواهد شد.

شبکه پنج

برنامه تلویزیونی «پنج ستاره» ویژه تحویل سال با اجرای مصطفی امامی از شنبه، 27 اسفند تا دوشنبه، 29 اسفند روی آنتن شبکه تهران سیما می‌رود.

این برنامه به تهیه‌کنندگی فرهاد مختاری شنبه و یکشنبه از ساعت 20 تا 24 پخش می‌شود و روز دوشنبه از ساعت 16 تا 2 بامداد سه‌شنبه روی آنتن می‌رود.

شبکه آموزش

«سرزمین پرستاره» برنامه سال تحویل شبکه آموزش است که از ساعت 22 تا 2 بامداد به صورت زنده با محوریت مدرسه تلویزیونی، نخبگان جوان، وزرای آموزش و پرورش دوره‌های گذشته، گروه های جهادی آموزش و پرورش پخش می‌شود.

شبکه نسیم

شبکه نسیم برنامه «کودک‌شو» را با اجرای پژمان بازغی برای سال تحویل به روی آنتن می‌برد. این برنامه از ساعت 21:30 روز 29 اسفندماه تا بعد از سال تحویل روی آنتن شبکه نسیم است. همچنین این ویژه برنامه همزمان با کیفیت 4k از شبکه فراتر نیز پخش می‌شود.

شبکه افق

برنامه «سین هشتم» در روزهای منتهی به سال جدید در جدول پخش برنامه‌های شبکه افق قرار گرفته است.

این برنامه با اجرای سیدحسین حسینی تولید شده و قرار است در سه قسمت خود میزبان چهره‌ها و افرادی که عامل پیشرفت و امیدآفرینی در جامعه شده‌اند باشد.

این برنامه را در روزهای 27، 28، 29 اسفند ساعت 21 به روی آنتن می‌رود.

شبکه سلامت

شبکه سلامت برنامه «حول حالنا» را برای سال تحویل به روی آنتن می‌فرستد. این برنامه با اجرای زهرا شاهین‌فر و لاری‌پور از 18:30 تا سه بامداد به مدت هشت ساعت پخش می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی هاشمی اصل علاوه بر عموم مخاطبان برای ناشنوایان و کم شنوایان هم مناسب‌سازی شده است و شامل پخش تعدادی آیتم موسیقی محلی، حضور پزشکان جبهه و جنگ و یا جانبازانی است که در حوزه پزشکی فعالیت می‌کنند.

شبکه قرآن

ویژه برنامه تحویل سال «سلام» با آیتم‌های متنوع و شاد، به صورت زنده از حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) از شبکه قرآن پخش می‌شود.

از آیتم‌های این برنامه می‌توان به مراسم عقد زوج جوانی اشاره کرد که با شعار ازدواج آسان، زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند. همچنین با توجه به منویات مقام معظم رهبری درخصوص افزایش نسل، زوج جوان دیگری میهمان برنامه خواهند بود که فرزندان زیادی دارند. حضور شاعرانی همچون سیدمحمدجواد شرافت، احمد بابایی، سیدحمیدرضا برقعی، علی محمد مؤدب و قاریانی همچون محمدجواد پناهی و رضا عابدین‌زاده از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است.

تقدیر از مادر یکی از شهدای کشورمان، گفت‌وگو با دو تن از راویان دفاع مقدس، پلی‌بک‌هایی با موضوع حس و حال زائران حرم مطهر امام رضا (ع) در لحظه سال تحویل و عید نوروز، گل آرایی حرم مطهر رضوی، گل‌آرایی شهر مقدس مشهد و جشن‌های برگزار شده در این ایام برگزاری مراسم ازدواج از رواق شیخ طوسی، گفت‌وگو با جانبازان کشورمان و... از دیگر بخشهای این ویژه برنامه است.

ویژه برنامه «سلام» به تهیه‌کنندگی محمد صفدری و اجرای هادی صلح‌جو و سیدوحید مرتضوی، دوشنبه 29 اسفند حوالی ساعت 19 پخش می‌شود و به مدت هشت ساعت روی آنتن است.

شبکه کودک

شبکه کودک سیما امسال دوشنبه 29 اسفند از ساعت 22 تا 2 شب به صورت زنده، ویژه‌برنامه «سر سفره خدا» را به تهیه کنندگی حمیدرضا عطارد روی آنتن این شبکه خواهد برد.

این برنامه با اجرا و ایفای نقش احسان مهدی، حامد مدرس، امیر سهیلی و شهرام شکیبا قرار است میزبان خیل کثیری از مجریان، بازیگران و عروس‌ های حال حاضر و سابق حوزه کودک صداوسیما باشد و در لحظه سال تحویل این نقش‌آفرینان حوزه کودک را سر سفره خدا دور هم گرد آورد.

بعد از سال تحویل، سر سفره خدای رمضانی پس از سه سال دوری از آنتن، از 3 فروردین 1402 به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان به عنوان برنامه سحرگاهی شبکه کودک سیما روی آنتن این شبکه خواهد رفت.

همچنین در روز 29 اسفند، جشنواره عروسکی «عروسکخونه» از ساعت 21 تا 22 به تهیه کنندگی علی خواجه با اجرای مریم کاظمی، فاطمه امینی و حضور علی لوپتو و همچنین فصل دوم سریال عروسکی خانه آب نباتی از ساعت 20:30 تا 21 به تهیه کنندگی مریم عبداله زاده با ایفای نقش جواد انصافی و سوسن مقصودلو از دیگر برنامه‌های شبکه کودک‌اند که با طراحی ویژه تحویل سال به صورت ضبطی روی آنتن شبکه کودک خواهند رفت و پس از سال تحویل در ایام نوروز به پخش خود ادامه خواهند داد.

شبکه امید در تحویل سال

شبکه امید هم 29 اسفند ویژه برنامه تحویل سال «کهکشان» را به طور زنده و به تهیه‌کنندگی کمیل سوهانی از استودیو کهکشان پخش می کند. این برنامه در دو خط زمانی پخش خواهد شد.

در خط زمانی اول که به صورت زنده با اجرای سپند امیرسلیمانی اجرا می شود، مجموعه‌ای از مهمان های مختلف، گروه های سرود و نوجوانان برگزیده ایرانی در حوزه‌های علم و پیشرفت مهمان برنامه خواهند بود.

این ویژه برنامه شب سال تحویل از ساعت 22 تا 2 شب به روی آنتن شبکه امید خواهد رفت و از روز نخست نوروز، مسابقه تلویزیونی «کهکشان» هر روز از شبکه پنج و شبکه امید پخش خواهد شد.

همچنین از ساعت 17:30 تا 20 نیز ویژه برنامه نوروزی «باشگاه امید» به مرور مهمترین اتفاقات نوجوانانه سال 1401 خواهد پرداخت. در این برنامه ضمن بررسی اتفاقات مهم شبکه امید در سال 1401، مجریان برگزیده مسابقه «مجری نو» به انتخاب مخاطبان مشخص خواهند شد.

شبکه جام جم

ویژه برنامه سال تحویل شبکه جهانی جام جم با عنوان «نسیم نوروزی» با اجرای مبینا نصیری، مهدی توتونچی و مسعود روشن پژوه ساعت 22 به وقت تهران و 19:30 به وقت وین، همزمان در دو کانال آمریکا و آسیا روی آنتن می‌رود.

علیرضا قیامتی و مریم واعظ پور در بخش ادبی و فرهنگی و زینب بیات در بخش شعرخوانی به زبان افغانستانی در این برنامه 300 دقیقه‌ای حضور خواهند داشت.

در ویژه برنامه سال تحویل شبکه جهانی جام جام دو شخصیت ننه سرما و عمو نوروز حضور خواهند داشت و با مهمانان گفت‌وگو می‌کنند.

شمسی فضل اللهی، جهانگیر الماسی، بیوک میرزایی، رسول نجفیان، خانواده های شهید محمد بروجردی و شهید آرمان علی وردی، هادی عامل، فرید دریا مجد، حمید رسولیان، کاظم کاظمی شاعر افغانستانی و ... از جمله مهمانان این برنامه خواهند بود.

شبکه ورزش

شبکه ورزش امسال با یک ویژه‌برنامه به نام «گلبارون» با اجرای عبدالله روا و جواد خیابانی به استقبال لحظه تحویل سال می‌رود.

«گلبارون» از ساعت 21 آخرین شب سال 1401 آغاز می‌شود و در لحظه تحویل سال کنار بینندگان شبکه ورزش سیما خواهد بود و تا حوالی ساعت دو بامداد ادامه پیدا خواهد کرد.

«گلبارون» به همراه بخش‌های متنوع از جمله دعای خیر ورزشی برای شرکت کنندگان در رویدادهای ورزشی سال جدید، مرور رویدادهای ورزشی سالی که گذشت و دقایقی با خانواده‌های شهدای ورزشکار میهمان خانه های مخاطبان شبکه ورزش سیما خواهد بود.