لطف اله سیاه کلی،  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به فروش خودرو، اظهار داشت: برخی ادعا کردند که با عرضه خودرو در بورس دست دلالان از بازار کوتاه خواهد شد. حال آنکه در چند ماه گذشته اثبات شد که با به کارگیری این روش نه تنها دلالان از بازار خودرو حذف نشدند، بلکه قیمت خودرو نیز چند برابر شد و پول هنگفتی از جیب مردم به خودروسازان رسید و مردم خسارت دیدند.

وی با اشاره به اینکه شیوه عرضه خودرو در بورس موجب شد که قیمت پراید به حدود 370 میلیون برسد، ادامه داد: برای همه ثابت شد که بورس محل فروش خودرو نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه راه کنترل بازار خودرو افزایش عرضه است، گفت: عرضه از دو مولفه تولید و واردات تشکیل می‌شود و تا زمانیکه تولید به میزان نیاز نباشد، باید از ظرفیت واردات بهره بگیریم. هیچ فرمول دیگری برای تنظیم بازار و حذف دلالان به جز رشد تیراژ تولید و واردات وجود ندارد.

سیاهکلی با بیان اینکه این طرح باید به گونه‌ای باشد که همه افرادی که ثبت‌نام می کنند خودرو دریافت کنند، اضافه کرد: قیمت قطعی خودرو در این طرح باید اکنون مشخص و درصد از این مبلغ از متقاضی دریافت شود و فقط زمانِ تحویلِ خودرو، قرعه کشی شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این شیوه از یک سو خودروسازان از وام بانکی با سود بالا خلاص می‌شوند و از سوی دیگر از آنجاکه با پول مشتری می‌تواند تیراژ تولید خود را افزایش دهد باید قیمت کنونی خودرو ملاک قرار گیرد .درواقع قیمت خودرو در این طرح باید قطعی باشد، اگر این شرط در قرعه کشی جدید وزارت صمت اعمال نشود این شیوه نیز به نفع خودروساز و به ضرر مردم است.