به گزارش پارس نیوز ،​ کاهش قیمت از 2 روز گذشته در بازار خودرو آغاز شده است که امروز (یکشنبه) نیز قیمت خودرو افت داشت. خودروهای ایران خودرو از جمله وانت آریسان۲ امروز با سه میلیون تومان کاهش به ۴۴۵ میلیون تومان، قیمت سورن پلاس (تیپ۱)، (تیپ۲) و (تیپ۳) هر کدام با ۲ میلیون تومان کاهش به ترتیب به ۶۶۹ میلیون تومان، ۷۲۰ میلیون تومان و ۷۴۳ میلیون تومان رسید.

کاهش ۱۸ میلیون تومانی دنا پلاس و ۱۳ میلیون تومانی پژو پارس

قیمت سورن پلاس دوگانه سوز (تیپ۳) امروز در بازار با ۶ میلیون تومان کاهش در قیمت ۷۵۲ میلیون تومان معامله شد. دنا پلاس (تیپ۱) با پنج میلیون تومان کاهش به قیمت ۸۰۵ میلیون تومان و دنا پلاس توربو دستی با ۱۸ میلیون تومان کاهش به قیمت ۹۴۲ میلیون تومان ثبت شد.

پژو پارس نیز با ۶ میلیون تومان افت به ۶۳۶ میلیون تومان، پژو پارس سفارشی با ۱۳ میلیون تومان کاهش به ۶۵۳ میلیون تومان و پژو پارس سفارشی ELX با ۱۶ میلیون تومان کاهش ۶۷۵ میلیون تومان قیمت خورد.

رانا پلاس و رانا پلاس (پانوراما) با سه تا هفت میلیون تومان افت به ترتیب، ۶۲۵ و ۶۹۱ میلیون تومان ثبت قیمت شد.

افت ۲۰ میلیون تومانی هایما

خودروهای هایما اس۵ (S۵) پلاس، هایما اس۷ (S۷) پلاس، هایما اس۷(S۷) پلاس سفارشی و هایما ۸ اس (S۸) هر کدام ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت را به ثبت رساندند.

شرکت خودروسازی سایپا نیز امروز در بازار آزاد کاهش قیمت را تجربه کرد به طوری که تیبا و تیبا ۲ هر کدام با ۶ میلیون تومان کاهش به قیمت ۴۰۶ و ۴۲۶ میلیون تومان رسید.

کاهش ۶ میلیون تومانی کوییک

ساینا و ساینا S نیز با روند کاهشی قیمت ۵ تا ۴ میلیون تومانی در قیمت ۴۳۰ و ۴۳۷ میلیون تومان به ثبت رسید.

خودروهای کوییک با ۶ میلیون تومان کاهش در قیمت ۴۲۷ میلیون تومان، کوییک پلاس اتوماتیک با یک میلیون تومان کاهش در قیمت ۵۲۲ میلیون تومان، کوییک R با سه میلیون تومان کاهش در قیمت ۴۳۵ میلیون تومان و کوییک S با پنج میلیون تومان کاهش در قیمت ۴۴۲ میلیون تومان قرار گرفت.

شاهین با ۹ میلیون تومان کاهش به ۷۳۵ میلیون تومان رسید. سایپا ۱۵۱ با سه میلیون تومان، سایپا ۱۵۱ (با لاینر) با ۲ میلیون تومان کاهش در رده قیمتی ۳۳۰ و ۳۵۱ میلیون تومان معامله شد.

وانت زامیاد (آپشنال)، وانت زامیاد (آپشنال- رادیال)، وانت زامیاد گازسوز (آپشنال) و وانت زامیاد گازسوز (آپشنال - رادیال) به ترتیب از یک تا پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشتند.

شرکت مدیران خودرو نیز در خودروهای فونیکس FX ( اکسلنت) با ۳۰ میلیون تومان کاهش به قیمت ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون و فونیکس FX ( پریمیوم) با ۴۰ میلیون تومان کاهش در قیمت ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به ثبت رسید.

شرکت مدیران خودرو نیز در خودروهای فونیکس FX ( اکسلنت) با ۳۰ میلیون تومان کاهش به قیمت ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون و فونیکس FX ( پریمیوم) با ۴۰ میلیون تومان کاهش در قیمت ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به ثبت رسید.

شرکت گروه بهمن نیز شاهد نزول قیمت‌های خودرو بود وانت کاپرا با ۷۰ میلیون تومان کاهش به یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان، ریسپکت با ۲۰ میلیون تومان کاهش به یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان، فیدلیتی (۵ نفره) با ۴۰ میلیون تومان کاهش به ۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان، فیدلیتی (۷ نفره) با ۴۰ میلیون تومان کاهش به ۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان، دیگنیتی پرایم با ۳۰ میلیون تومان کاهش به ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان، دیگنیتی پرستیژ با ۷۰ میلیون تومان کاهش به ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان و ون باری اینرودز با هشت میلیون تومان کاهش به ۶۷۰ میلیون تومان رسید.

قیمت این خودرو پرفروش در بازار دوباره گران شد + جدول قیمت

قیمت کوییک دنده ای R در بازار به ۳۵۵ میلیون تومان و کوییک دنده ای ساده به ۳۶۰ میلیون تومان رسیده است. قیمت نمایندگی این دو خودرو به ترتیب ۱۷۸ و ۱۶۸ میلیون تومان است. 

رونمایی از یک خودروی چینی کوچیک و ارزان / قیمت فقط ۱۷۰ میلیون تومان

علی بابا یک گروه بزرگ چینی است که در زمینه‌هایی همچون خرده‌فروشی اینترنتی، تجارت الکترونیک و رایانش ابری فعالیت می‌کند. این شرکت به‌تازگی یک استارتاپ را نیز تحت حمایت خود گرفته است تا از این طریق وارد صنعت خودروسازی شود. این استارتاپ توسط علی بابا پشتیبانی می‌شود و جدیدترین محصول آن، مینی‌ون الکتریکی ماتریکس ۱ است. این مینی‌ون الکتریکی با قیمت ۴۲۰۰ دلار، یکی از ارزان‌ترین خودروهای برقی بازار به‌حساب می‌آید. این خودرو برای تحویل بار در معابر درون‌شهری کاربرد دارد.

شاخه خودروسازی علی بابا، ماتریکس موتورز نام دارد. این استارتاپ فعالیت خود را در سال ۲۰۱۲ آغاز کرد و حوزه فعالیت آن تولید خودروهای تجاری و مینی‌ون‌های برقی است. دفتر مرکزی این استارتاپ در شانگهای قرار دارد، اما کارخانه آن در نزدیکی پکن واقع است.

این خودرو نقلی تنها ۱۷۰ میلیون تومان/ عکس

ابعاد مینی‌ون ماتریکس شامل طول ۳۴۹۰ میلی‌متر، عرض ۱۴۶۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۸۵ میلی‌متر با فاصله بین دو محور ۲۳۵۰ میلی‌متر است. فضای بار مینی‌ون علی بابا ۲۳۰۰ لیتر است که درصورت برداشتن صندلی‌ سرنشین جانبی، به ۲۶۰۰ لیتر افزایش می‌یابد. برای سهولت حرکت در خیابان شهرهای شلوغی همچون پکن، این خودرو به دوربین عقب نیز مجهز شده است.

موتور برقی کوچک مینی‌ون علی بابا حداکثر ۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انرژی موردنیاز این موتور نیز توسط پکیج باتری لیتیوم-آهن-فسفات با ظرفیت ۱۰.۳۶ کیلووات-ساعت تأمین می‌شود. مینی‌ون ماتریکس یک براساس چرخه چینی CLTC، می‌تواند حداکثر ۱۲۰ کیلومتر را پیمایش کند. این خودرو به‌همراه شارژر ۳.۳ کیلوواتی عرضه می‌شود که قادر است خودرو را در طول ۴ ساعت شارژ کند. البته در نسخه‌های پایه این شارژر وجود ندارد و پُرشدن باتری‌ها دوبرابر این زمان، یعنی ۸ ساعت طول می‌کشد.

قیمت پایه مینی‌ون علی بابا نیز ۲۹۸۰۰ یوان یا ۴۲۰۰ دلار است. این خودرو در سه سطح لایت، کامفورت و اکسکلوسیو عرضه می‌شود که قیمت‌های آن به شرح زیر است:

لایت با شارژر ۱.۵ کیلووات، ۱ صندلی ۲۹۸۰۰ یوان

لایت با شارژر ۱.۵ کیلووات، ۲ صندلی ۲۹۸۰۰ یوان

کامفورت با شارژر ۳.۳ کیلووات، ۱ صندلی ۳۷۸۰۰ یوان

کامفورت با شارژر ۳.۳ کیلووات، ۲ صندلی ۳۷۸۰۰ یوان

اکسکلوسیو با شارژر ۳.۳ کیلووات، ۱ صندلی ۳۹۸۰۰ یوان

اکسکلوسیو با شارژر ۳.۳ کیلووات، ۲ صندلی ۳۹۸۰۰ یوان

مینی ون علی بابا

نکته جالب درخصوص قیمت مینی‌ون علی بابا، کاهش قیمت آن طی سالیان متوالی است. نخستین مینی‌ون ماتریکس در سال ۲۰۲۱ با قیمت پایه ۶۸۰۰ دلار به بازار چین عرضه شد. بااین‌حال پس از دو سال، مشتریان چینی می‌توانند نسخه ۲۰۲۳ آن را با قیمت ۴۲۰۰ دلار بخرند. ماتریکس موتورز امیدوار است بتواند با ارائه این محصول مقرون‌به‌صرفه، نیاز صنعت حمل‌ونقل درون‌شهری چین به خودروهای کوچک و ارزان را پاسخ دهد./ دیجیاتو

قیمت جدید کارخانه‌ای خودرو‌ها بعد از تعطیلات نوروز اعلام می شود

سپهر دادجوی توکلی با اشاره به اینکه وظیفه شورای رقابت نه سیاستگذاری صنعتی مثل خودروست نه قیمت گذاری بلکه صرفا در جهت رفع انحصار و رقابتی کردن بازار ورود کرده است، گفت: در فروردین امیدواریم شاهد ابلاغ جزییات دستورالعمل به نهاد‌های متولی ابلاغ قیمت خودرو باشیم.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت افزود: در قانون تکلیف شده که شورای رقابت برای کالا‌ها حق قیمت گذاری ندارد و افزایش قیمت در کار گروهی به نام کارگروه شورای رقابت اتفاق می‌افتد که از سازمان حمایت نیز در این کارگروه عضو داریم.

این مقام مسئول در شورای رقابت اظهار داشت: اما همانطور که اعلام کردم به محض تشکیل جلسه نهایی و پایان یافتن جلسات در خصوص این موضوع قیمت نهایی خودرو توسط دستگاه مربوطه اعلام خواهد شد.

وی افزود: شورای رقابت دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری را به نهاد‌های مجری هر حوزه اعلام می‌کند و آن‌ها موظفند بر اساس دستورالعمل مذکور قیمت آن کالا را تعیین کنند.

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت با اشاره به اینکه برای سال آینده قیمت کارخانه‌ای برخی خودرو‌های داخلی افزایش می‌یابد، اما ممکن است در مورد برخی خودرو‌ها این افزایش قیمت کمتر و در برخی دیگر این افزایش قیمت بیشتر باشد، تصریح کرد: درج موضوع افزایش 30 تا 70 درصدی قیمت خودرو نزدیک به واقعیت است، اما واقعی نیست، در واقع بر اساس جلساتی که تشکیل شده این نتیجه حاصل شده که خودرو‌ها 30 تا 70 درصد افزایش قیمت داشته باشند، اما در بعضی خودرو‌ها این عدد می‌تواند کمتر از 30 درصد و در برخی از خودرو‌ها نیز می‌تواند بیشتر از 70 درصد باشد لذا در واقع میانگین افزایش قیمت می‌تواند درست باشد، اما دقیق نیست.

دادجوی توکلی افزود: امیدواریم به زودی با تنظیم بازار خودرو شاهد رفع انحصار باشیم به نحوی که دیگر نیاز به دخالت تعیین دستورالعمل برای قیمت خودرو نباشیم و شورای رقابت بر پرونده‌های مهمتر و بنیادی تری که در دست بررسی دارد، تمرکز کند.

 

 

قیمت جدید کارخانه‌ای خودرو‌ها بعد از تعطیلات نوروز اعلام می شود

 

مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت با اشاره به اینکه اعلام قیمت با شورای رقابت نیست و شورای رقابت کار کارشناسی برای صدور دستورالعمل را انجام می‌دهد، گفت: در واقع شورای رقابت از چند مجرا داده جمع‌آوری و آن اطلاعات و داده‌ها را جمع بندی می‌کند و شرایط مختلف را از جمله شرایط رقابتی شدن بازار را در نظر می‌گیرد و در اختیار مرجع قرار می‌دهد که باید قیمت تمام شده را اعلام کند لذا بر اساس آن باید قیمت نهایی اعلام شود.

دادجوی توکلی در ادامه گفت: هیچ عددی را شورای رقابت درباره افزایش قیمت خودرو تایید نمی‌کند در حقیقت باید همه فرمول‌ها و داده‌ها بررسی شود و با در نظر گرفتن بقیه جوانب افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها اعلام شود؛ شورای رقابت این انتظار را دارد که با کمک به واقعی کردن قیمت فروش محصولات خودرویی از درب کارخانه، به افزایش تولید این محصول و رفع بهانه زیان دهی کمک کند تا شاهد افزایش عرضه باشیم.

وی با اعلام اینکه افزایش قیمت خودرو در دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری مستتر است، افزود: بر اساس فرمول کاست پلاس، کارخانه هزینه تمام شده را به علاوه یک سود عادله اعلام می‌کند و با افزایش عرضه کالا منجر به تعادل بازار و رفع دلالی می‌شود و در نتیجه قیمت‌های کاذب از میان رفته و به صورت کلی قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

دادجوی توکلی در پایان با بیان اینکه صنعت خودرو به اندازه‌ای مهم و بزرگ است که عوامل متنوعی در قیمت ان موثرند از عوامل سیاسی گرفته تا فرهنگی و اقتصادی، افزود: شورای رقابت با صدور دستورللعملی سیال و دیالوگ محور سعی داشته در چهارچوبی که قانون برای او تعیین کرده، به منافع مصرف کننده و تولیدکننده توجه داشته و بازار را به سوی فضایی رقابتی که نقش بازیگران آن شفاف باشد، هدایت کند./ تسنیم

 فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو اعلام شد

در حالی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت دیروز در یک نشست خبری، از احتمال افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو در سال آینده خبر داده که بلافاصله پس از این نشست، وزارت صنعت در اطلاعیه‌ای، این موضوع را رد کرد.

براساس اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت، انتساب تصویب افزایش ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودرو به وزارت صمت کاملا نادرست است.

فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو اعلام شد

 

 

 

 

در این اطلاعیه آمده است: آنچه معاون وزیر صمت در نشست خبری ذکر کرده، این بوده که براساس قانون، شورای رقابت مسوول تعیین قیمت خودروهای داخلی است و این شورا در حال بررسی قیمت خودروها است و وزارت صمت نیز منتظر اعلام نظر شورای رقابت است.

وزارت صمت در اطلاعیه خود تصریح کرده است: معاون وزیر صمت در این نشست، احتمالی را درباره تصمیم شورای رقابت برای افزایش قیمت خودروها بیان کرد و در پاسخ به خبرنگاران ارقام درصدی را مثال زد که این به‌معنای تصویب چنین ارقامی نیست؛ ضمن اینکه وزارت صمت مسئول تعیین قیمت خودرو نیست و این مساله بر عهده شورای رقابت است.

فرمول افزایش قیمت‌ها

این در شرایطی است که معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت دیروز در نشست خبری در مورد میزان افزایش قیمت خودرو اعلام کرد: محدوده افزایش قیمت خودرو در سال آینده ۳۰ تا ۷۰ درصد خواهد بود که آخر فروردین اعلام می‌شود.

آن‌طور که منوچهر منطقی درباره ورود مجدد شورای رقابت به بحث قیمت‌گذاری خودرو گفته، با توجه به وضعیت فعلی خودرو و تقاضای بیشتر آن در مقایسه با عرضه، از نظر شورای رقابت خودرو دارایی بازار انحصاری است و به همین منظور در مقوله قیمت گذاری آن ورود می‌کند.

وی عنوان کرده، شورای رقابت در این زمینه مبنای کار را سازمان حمایت قرار می‌دهد و قیمت‌های پیشنهادی سازمان حمایت را (که آن هم بر مبنای صورت‌های مالی شرکت‌ها است) دریافت و مصوب می‌کند.

منطقی متذکر شده؛ بر این اساس اگر افزایش در قیمت خودروها داشته باشیم، برمبنای صورت‌های مالی شرکت‌های تولیدکننده است و شورای رقابت این قیمت‌ها را صحت‌سنجی می‌کند.

معاون وزیر صنعت یادآور شده؛ با توجه به اینکه از سال ۹۹ قیمت کارخانه‌ای خودروها تغییری نداشته و با توجه به تورم موجود، به احتمال زیاد افزایش قیمت خودرو را شاهد خواهیم بود. در این راستا محاسبات در انتهای فروردین ماه انجام خواهد شد و در نهایت قیمت‌های جدید اعلام می‌شود.

فاصله با قیمت واقعی بازار

پیش از این نیز در هفته گذشته مازیار بیگلو، عضو هیات‌مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در یک نشست خبری، خبر از رشد احتمالی ۳۰ تا ۸۰درصدی قیمت‌ها داده بود.

وی با اشاره فرمول جدید شورای رقابت برای محاسبه قطعات گفته بود: با این‌که قیمت‌ها در فرمول جدید که در بورس قیمت‌گذاری می‌شود و در بورس قطعه عرضه شود، بهتر شده، اما تعدیلات قیمتی سه ماهه شده ولی با این حال قیمت واقعی بازار تا قیمت شورای رقابت هنوز فاصله قابل ملاحظه‌ای دارد.

وی تصریح کرده بود: اگر مسیر شورای رقابت در زمینه مصوبه مجلس در زمینه عرضه در بورس کالا، وضع نقدینگی قطعه‌سازان را بهتر می‌کند. بنابر تصمیم شورای رقابت قطعات خودرو بین ۳۰ تا ۸۰ درصد در سال آینده افزایش خواهد یافت./ خبرآنلاین

فروش 35 مدل خودرو با پیش پرداخت 100 میلیون تومانی

 وزارت صمت اسامی خودروهایی که قرار است از مسیر پیش فروش گسترده خودرو در دسترس متقاضیان قرار گیرد را اعلام کرد. بر اساس خبر منتشر شده در این طرح پیش فروش علاوه بر دو خودروساز بزرگ کشور شاهد حضور خودروسازان خصوصی نیز هستیم. مدیران صمت به گونه ای برنامه ریزی کردند که علاوه بر ایران خودرو و سایپا محصولات کرمان موتور، آرین موتور پارس، ایلیا، مدیران خودرو، فردا موتور و مکث موتور در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

 
ایران خودرو با 13 محصول در صدر جدول تنوع خودروهای عرضه شده در طرح فروش گسترده خودرویی صمت قرار دارد. آبی های جاده مخصوص وانت آریسان، پژو ۲۰۷ با گیربکس اتومات، پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی، پژو ۲۰۷ Tu3، دناپلاس با گیربکس دستی، تارا با گیربکس دستی، تارا با گیربکس اتوماتیک، سورن پلاس دوگانه سوز، سمند سورن پلاس بنزینی، دناپلاس با گیربکس اتومات و موتور توربو شارژ، پارس ساده، پارس ELX XU7P و پارس سفارشی XU7P را به خریداران عرضه می کند.  پشت سر ایران خودرو مدیران خودرویی ها قرار دارند. این خودروساز خصوصی هفت محصول خود را از سبد محصولاتی خود خارج کرده و به این ضیافت پیش فروش خودرو آورده است. طرفداران محصولات مدیران خودرو می توانند آریزو ۶ پرو اکسلنت، آریزو ۵ توربو، تیگو ۸ پرو مکس، ایکس ۲۲ پرو، ایکس ۵۵ پرو، تیگو ۷ پرو اکسلنت و تیگو ۸ پرو را انتخاب کنند. جایگاه سوم جدول تنوع محصول در فروش خودرویی صمت به سایپا اختصاص دارد. نارنجی های جاده مخصوص بسته خودرویی شامل شاهین و عنوان کوییک را پشت ویترین عرضه 500 هزار دستگاهی خودرو چیده اند.

علاوه بر شاهین با گیربکس دستی چهار مدل کوییک شامل کوییک R با گیربکس اتومات، کوییک R با گیربکس دستی، کوییک با گیربکس اتومات و کوییک S قابل خریداری است.

دیگر خودروساز خصوصی یعنی کرمان موتور نیز چهار محصول خود را در تیررس متقاضیان قرار داده است. این خودروها عبارتند از  جک K7، پیکاپ T8، جک S3 و جک S5 . پشت سر کرمان موتور نیز فردا موتوریی ها قرار دارند. این خودروساز خصوصی  دو محصول شاسی بلند خود یعنی Fmc-sx5 وFmc-t5 را به همراه محصول جدید خود که یک خودروی MPV به نام Suma m4 به این مهمانی خودرویی آورده است. سه برند دیگر خودروساز خصوصی یعنی آرین موتور پارس، مکث موتور و ایلیا نیز هر کدام با یک محصول حضور دارند. آرین موتور پارس لاماری ایما را عرضه می کند و مکث موتور و ایلیا نیز به ترتیب تیارا و Y5 را در اختیار متقاضیان قرار داده اند.

آن طور که سخنگوی صمت پیش تر اعلام کرد متقاضیان برای شرکت در این طرح فروش باید مبلغ 100 میلیون تومان را در حساب های وکالتی خود ذخیره کنند. البته بازه برگزاری این طرح فروش تا پایان فروردین ماه سال 1402 به نوعی به طول می انجامد. از امروز 20 اسفندماه امسال تا 23 اسفندماه متقاضیان می توانند  اقدام به ذخیره مبلغ پیش پرداخت در حساب های وکالتی خود کنند. طی روزهای 26 اسفندماه تا 28 اسفندماه 1401  مشتریان می توانند مراحل ثبت نام خود به همراه خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند و در نهایت فرآیند نوبت دهی برای اوگذاری خودروهای عرضه شده تا پایان فروردین ماه سال آینده به طول خواهد انجامید./ اکو ایران

ریزش قیمت خودرو همچنان ادامه دارد / 207 هفتاد میلیون ارزان شد

قیمت خودرو تحت تاثیر وقایع این روزهای بازار ارز، ظرف ۴۸ ساعت گذشته کاهش پیدا کرده است. دقیقا از ابتدای هفته دلار بالاخره از دست لجبازی برداشت و اثر ریزش ۱۰ درصدی قیمت اسکناس آمریکایی، از روز دوشنبه در بازار خودرو نمایان شده است. بررسی‌های فرارو از وضعیت بازار و جدیدترین ارقام پیشنهادی فروشندها نشان می‌دهد در حدفاصل روزهای دوشنبه و سه‌شنبه قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد بین ۱۰ تا ۷۰ میلیون تومان ریخته است.

قیمت محصولات سایپا؛ ریزش ۳۰ میلیونی تیبا

قیمت محصولات سایپا بعد از ریزش اخیر نرخ دلار، ظرف دو روز بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون ریخته است. تیبا صندوقدار که یکی از ارزان‌ترین خودروهای داخلی است و از خط تولید خارج شده، بیشتر از سایر محصولات سایپا در این مدت قیمتش کاهش پیدا کرده و با افت ۳۰ میلیونی از این حیث رکوددار بوده است. تیبا صندوقدار را روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۳۵۵ میلیون تومان می‌فروختند درحالی که این مدل روز یکشنبه ۱۴ اسفند در بازار آزاد معادل ۳۸۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. قیمت تیبا ۲ یا همان تیبا هاچ‌بک دقیقا مثل نسخه‌های صندوقدار در این دو روز ۳۰ میلیون تومان تنزل پیدا کرد و بابت این یکی، روز سه‌شنبه ۳۶۰ میلیون تومان رد و بدل می‌شد.

ساینا دنده‌ای و کوییک دنده‌ای معمولا در بازار خودرو با یک قیمت خریدوفروش می‌شوند. روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند خرید ساینا دنده‌ای و کوییک دنده‌ای از بازار آزاد خودرو به‌طور میانگین ۳۷۰ میلیون تومان آب می‌خورد و می‌توانیم افت قیمت این دوتا مدل را بعد از ریزش قیمت دلار، ۲۵ میلیون تومان درنظر بگیریم. شاهین G در کارخانه و بازار گران‌ترین عضو سایپاست و روز سه‌شنبه خرید آن ۶۷۰ میلیون تومان هزینه داشته که به‌معنی کاهش ۱۰ میلیونی آن در این مدت است./ اقتصاد 100

ریزش 150 میلیونی این خودرو پرطرفدار در بازار + جدول جدیدترین قیمت

 قیمت لیفان X۶۰ اتوماتیک مدل سال ۱۳۹۷ در بازار۸۴۰ میلیون تومان شد. قیمت این مدل در یک ماه اخیر ۹۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

​ قیمت خوردوی لیفان x۷۰ مدل ۱۴۰۰ در بازار  بدون تغییر نسبت به هفته پیش ۱ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان است این خودرو نسبت به یک ماه گذشته ۱۴۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

 

ریزش 150 میلیونی این خودرو پرطرفدار در بازار + جدول جدیدترین قیمت

قیمت لیفان X۷۰ مدل ۱۴۰۱ در بازار با کاهش ۱۵۰ میلیون تومانی ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شد.  اما قیمت این مدل در یک ماه اخیر ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

قیمت بازار انواع خودرو لیفان (اسفند ۱۴۰۱) برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)

 

X۶۰ اتوماتیک ۱۳۹۷ | کرمان موتور صفر ۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
X۷۰ ۱۴۰۰ | خودروسازان بم صفر ۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
X۷۰ ۱۴۰۱ | خودروسازان بم صفر ۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار

شیب کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو تند شد، به طوری که طی یک روز گذشته شاهد کاهش ۳ تا ۱۵ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار بودیم.

گزارش‌ها از بازار خودرو حاکی از آن است که پراید۱۱۱ دیروز در بازار خودرو بدون تغییر قیمت، ۳۲۰ میلیون تومان فروخته شد. قیمت پراید۱۳۱ نیز ثابت ماند و در بازار با قیمت ۳۱۰ میلیون تومان به فروش رفت.

این در حالی است که پراید۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ در بازار کاهش ۳ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده و به قیمت ۲۹۵ میلیون تومان به فروش رفت.

در این میان، بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدل‌های پژو نیز دیروز در بازار روند نزولی قیمت را طی کردند. به این شکل که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۱ در حدود ۱۰ میلیون تومان کاهش یافت و به ۶۲۰ میلیون تومان رسید. قیمت پژو۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ هم با افت ۱۰ میلیون تومانی، به حدود ۵۷۰ میلیون تومان رسید. این در شرایطی است که پژو۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۹ در حدود ۱۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرده و این خودرو با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رفت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پژو۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ دیروز در بازار خودرو ۷۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. این خودرو یک روز قبل ۱۰ میلیون تومان گران‌تر بود. پژو۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P نیز بدون تغییر قیمت، یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به فروش رفت.

 

همچنین پژو۴۰۵ SLX مدل ۱۳۹۹ دیروز در بازار خودرو به قیمت ۵۳۰ میلیون تومان فروخته شد. پژوپارس اتوماتیک مدل ۱۳۹۹ نیز در بازار ۶۹۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار/ آخرین قیمت پژو، تیبا، ساینا و کوییک

اما دیروز قیمت تارا دنده‌ای و تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ در بازار خودرو ثابت بود. به این ترتیب تارا اتوماتیک به قیمت ۹۵۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای ۷۷۰ میلیون تومان به فروش رفت.

بنا به این گزارش، تیبا صندوق‌دار SX مدل ۱۴۰۱ دیروز با کاهش ۵ میلیون تومانی قیمت، ۳۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شد. تیبا هاچ‌بک مدل ۱۴۰۱ نیز بدون تغییر قیمت، ۳۶۰ میلیون تومان قیمت داشت.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که دناپلاس دنده‌ای ساده مدل ۱۴۰۱ در بازار به ۷۲۰ میلیون تومان رسید و این در حالی است که این خودرو یک روز قبل ۱۰ میلیون تومان گران‌تر بود. دنا معمولی اما بدون تغییر قیمت، ۶۸۰ میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت راناپلاس مدل ۱۴۰۱ نیز افت ۱۰ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرد و به ۵۸۰ میلیون تومان رسید. همچنین ساینا EX دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ با کاهش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان فروخته شد. قیمت ساینا S دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ نیز به حدود ۳۷۰ میلیون تومان رسید و این در حالی است که این خودرو یک روز قبل ۵ میلیون تومان گران‌تر بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سمند LX EF۷ مدل ۱۴۰۱ دیروز در بازار خودرو ثابت ماند و با قیمت ۵۶۰ میلیون تومان فروخته شد. قیمت شاهین مدل ۱۴۰۱ هم ۱۰ میلیون تومان ریخت و در بازار به قیمت ۶۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ در بازار ۵ میلیون تومان ریزش کرد و به قیمت ۴۸۵ میلیون تومان رسید./ خبرآنلاین

قیمت این خودروی ایرانی یک میلیارد تومان شد

تارا با گیربکس اتوماتیک اولین خودرویی است که به باشگاه خودروهای میلیاردی وارد شد.​

قیمت این خودروی ایرانی یک میلیارد تومان شد

 این خودرو داخلی در هفته دوم اسفندماه سال جاری با جهشی حول و حوش ۱۲۰ میلیون تومانی به نسبت هفته اول اسفندماه امسال قیمت خود را به یک میلیارد تومان رساند. به عبارت دیگر تارا با گیربکس اتومات طی هفت روز رشد قیمتی حدود ۱۳ درصدی را تجربه کرده است./همشهری آنلاین

ساز و کار جدید برای قیمت گذاری خودرو  / ثبت نام 500 هزار خودروی داخلی بدون قرعه کشی از هفته آینده

امید قالیباف در نشست خبری که در وزارت صنعت صنعت معدن و تجارت برگزار شد با اشاره به عرضه گسترده خودرو بدون قرعه‌کشی توسط خودروسازان خصوصی و ایران‌خودرو و سایپا گفت: با  توجه به جلوگیری از تداخل ثبت‌نام خودروهای داخلی و وارداتی اطلاعیه شرایط ثبت نام خودروهای داخلی به  هفته آینده موکول شد و ثبت نام این خودروها نیز از هفته آینده آغاز می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: طبق وعده وزارت صمت تا پایان سال قرعه‌کشی خودرو حذف می‌شود و لذا در این دوره قرار است حدود پانصد هزار خودرو به متقاضیان عرضه شود.

قالیباف اظهار داشت: ثبت‌نام از خریداران خودروهای داخلی از طریق سامانه یکپارچه خودرو انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: برای تنظیم بازار خودرو یکی از ابزارها واردات خودرو است و ابزار دیگر نیز تولید داخل است که قرار است است یک عرضه سنگین در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو توسط خودروسازان داخلی از جمله سایپا، ایران خودرو و خودروسازان بخش خصوصی به جز گروه بهمن در هفته آینده انجام شود. 

وی با اشاره به دریافت ودیعه برای ثبت نام خرید خودروهای داخلی که از هفته آینده آغاز می‌شود، گفت: معادل نصف مبلغ هر خودرو برای ودیعه یا مسدودی در نظر گرفته می شود. 

ثبت نام 500 هزار خودروی داخلی بدون قرعه کشی از هفته آینده

 

قالیباف در صورتی که مقدار تقاضا از میزان عرضه یک خودرو بیشتر باشد، گفت: در ساز و کار جدید لیست انتظار تعریف کرده‌ایم یعنی شخص متقاضی بعد از اینکه در فرآیند قرعه‌کشی نوبتش مشخص شد می‌تواند در مدت سه ماه خودرو را تحویل بگیرد و یا اینکه یک سال و نیم آینده و یا دو سال دیگر خودروی خود را تحویل بگیرد. 

وی اظهار داشت: نمی‌دانیم چقدر تقاضا وجود دارد و لذا نمی‌دانیم در چه زمانی دقیقا آخرین تحویل‌ها خواهد بود اما فکر می‌کنم تحویل این خودروها در فاصله سه ماه تا یک سال انجام شود اما اگر تقاضای یک خودرو زیاد باشد قطعا شرایط متفاوت است.

وی در مورد قیمت عرضه این خودروها بیان داشت: عرضه این خودروها در سامانه یکپارچه خودرو انجام می‌شود و در بورس کالا نخواهد بود. 

 قیمت عرضه خودروهای داخلی براساس اعلام شورای رقابت / احتمال تغییر قیمت وجود دارد 

سخنگوی وزارت صمت در مورد قیمت عرضه این خودروها اظهار داشت: اگر شورای رقابت قیمتی را اعلام کند که با قیمت حال حاضر خودروها فرق کند ممکن است قیمت‌ خودروهای داخلی که قرار است عرضه شود تغییر کند. 

وی اظهار داشت: ضمن اینکه در زمانی که می‌خواهیم عرضه خودرو را در سامانه بارگذاری کنیم قیمت را از شورای رقابت دریافت می‌کنیم و در سامانه قرار می‌دهیم. 

خودروی وارداتی

 بکارگیری 3 ابزار برای تنظیم بازار خودرو 

وی بیان داشت: البته واردات خودرو از مناطق آزاد نیز ابزار دیگر برای تنظیم بازار خودرو است. طبق مصوبه دولت افرادی که دارای خودرو در مناطق آزاد هستند می‌توانند با پرداخت تمام حقوق گمرکی و عوارض خودروی خود را به صورت پلاک ملی وارد سرزمین اصلی کنند و لذا با توجه به سه ابزار واردات خودرو، عرضه سنگین خودروهای داخلی و همچنین واردات خودرو از مناطق آزاد با شرایط بسیار خوبی از بابت عرضه خودرو مواجه است و انتظار می‌رود آرامش خوبی را داشته باشد و این آرامش در سال آینده بیشتر نیز خواهد شد. 

وی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره ودیعه 500 میلیون تومانی خرید خودروهای وارداتی بیان داشت: این مبلغ در حساب شخص متقاضی خرید خودرو وارداتی است و لذا کسی نمی‌تواند در این حساب دست ببرد. اما در خصوص تاثیر این مقدار پولی که از محل اخذ ودیعه برای خرید خودروهای وارداتی بدست می‌آید باید بگویم که قطعا کاهش تورم است. 

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: از این طریق نقدینگی بسیار زیادی در ایامی که به طور عرف نقدینگی در جامعه زیاد می‌شود را می‌توان جمع‌آوری کرد و لذا این پولی که در حساب متقاضیان خرید خودروهای وارداتی بلوکه می‌شود خاصیت ضد تورمی بسیار زیادی را در این ایام خواهد داشت. 

قالیباف در رابطه با خودروهای اقتصادی و همچنین مباحث مطرح شده در رابطه با واردات خودروهای اقتصادی گفت: خودرو اقتصادی در دنیا یک تعریف مشخص دارد و لذا تمرکز ما نیز روی واردات خودروهای اقتصادی است اما مساله این است که وقتی قیمت خودروی 8 تا 9 هزار یورویی با ریال محاسبه می‌شود آن نرخ یورو، باعث می‌شود که قیمت خودرو به ریال دیگر اقتصادی نباشد که واقعا این مساله در اختیار وزارت صمت نیست به عبارتی ما خودرو اقتصادی وارد می‌کنیم اما تبدیل قیمت آن به ریال باعث می‌شود که دیگر آن خودرو  وارداتی، خودرو اقتصادی به نظر نرسد و همچنین با توجه به کاهش قدرت خرید مردم طی 10 سال گذشته باعث می‌شود که خودرو اقتصادی را به چالش بکشاند. / فارس

آخرین قیمت خودرو امروز ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / نوسانات قیمتی ادامه دارد

قیمت خودرو روز چهارشنبه، 10 اسفند ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه بوده است. اما بازار شب عید خودرو در کشور رونق گرفته و خرید و فروش‌ها افزایش یافته است.

در سایت‌های خرید و فروش قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید 111 که هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه 300 میلیون تومانی شد، امروز شش میلیون تومان گران شد و به ۳۳۸ میلیون تومان رسید.

پژو 207i که روزها بود با ثبات قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار تغییری نکرد، امروز ۱۱ میلیون تومان گران شد و به ۷۰۵ میلیون تومان رسید.

قیمت دنا پلاس هم امروز با افزایش ۱۶ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، در نرخ ۸۳۸ میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز 10 میلیون تومان گران شد و به نرخ ۵۵۶ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز چهار میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه و نرخ ۶۰۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت خودرو داخلی

 

قیمت خودروهای خارجی

در این میان، خودروهای خارجی و مونتاژی بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

لاماری که یکی از خودروهای تازه‌وارد بازار کشور است، امروز رکورد جدیدی را ثبت کرد و با پنج میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به دیروز، به دو میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان رسید.

دیگنیتی نیز روزهای گذشته وارد کانال دو میلیارد تومانی شد با افزایش ۴۵ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، قیمت دو میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم امروز پنج میلیاردی شد. این خودرو با ۱۹۰ میلیون تومان افزایش قیمت همراه بود و به پنج میلیارد و ۶۰ میلیون تومان رسید.

ام وی ام X22 pro نیز امروز، چهارشنبه، در بازار آزاد وارد کانال بالاتر شد و به قیمت یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو خارجی

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در روزهای گذشته قیمت خودرو به دلیل نوسانات ارزی با کاهش جزئی همراه شد.

او افزود: گفته می‌شود که قرار است عرضه خودرو به بازار افزایش پیدا کند. اما این اتفاق قیمت خودرو را کاهش نخواهد داد و تنها سرمایه‌های سرگردان را روانه بازار خودرو خواهد کرد./  تجارت‌نیوز

این خودرو ۱۵ میلیون گران شد / آخرین قیمت خودروهای محبوب ایرانی چند ؟ 

به گفته فعالان بازار خودرو نوسان نرخ دلار عمده عاملی است که موجب شد تا بازار خودرو در هفته سپری شده روند افزایشی داشته باشد. در هفته سپری شده دو خبر موافقت با ورود خودروهای واردتی کارکرده و صدرو پلاک ملی برای خودروهای در حال تردد در مناطق از دیگر عواملی که فعالان بازار نوسان در این بازار را به آن نسبت می‌دهند.

در هفته اخیر، خودرو «هایما S۷پلاس» در بازار بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و افزایشی ۱۵ میلیون تومانی را در بازار تجربه کرد، جایگاه دوم هم به «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» با رشدی ۸ میلیون تومانی رسید و «تارا دنده‌ای» هم در این هفته سومین خودرویی بود که رشدی ۷ میلیون تومانی را تجربه کرد. اما در این هفته «کوییکR» افتی ۲ میلیونی داشت و خانواده تیبا و خانواده دنا بدون تغییر راهی بازار شدند. اما نکته جالب توجه اینجاست که عرضه خودرو در بورس کالا یا طرح پیش فروش دو شرکت خودروساز داخلی هم نتوانست تاثیر چندانی در این بازار ناآرام داشته باشد.

واردات خودرو

قیمت کوییک در بازار خودرو

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در سومین هفته بهمن ماه «کوییکR» با افت ۲ میلیونی تومانی در بازار ۳۲۲ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم رشدی یک میلیونی داشت و ۳۱۷ میلیون تومان قیمت خورد.

اما در این هفته شاهد رشد ۲ میلیونی قیمت «شاهین» در بازار بودیم بطوریکه قیمت این خودرو به ۵۳۲ میلیون تومان رسید. شاهین در رده خودورهایی قرار دارد که طی یکی دو ماه گذشته به دفعات رشد قیمت را تجربه کرده بود و بالا و پایین قیمتی بسیاری داشته است.

قیمت تیبا در بازار خودرو

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که این هفته خانواده تیبا بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند. با این شرایط «تیبا صندوقدار» در بازار ۳۱۰ میلیون قیمت خورد و «تیبا ۲ معمولی» هم با قیمت ۳۱۲ میلیون تومان دست به دست شد. اما «ساینا» هم در بازار ۳۱۶ میلیونی شد و رشدی ۳ میلیون تومانی را تجربه کرد.

قیمت پژو در بازار

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که «پژو ۲۰۷ دنده ای» نیز در هفته سپری شده با رشد ۸ میلیونی ۶۴۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت سمند در بازار

خودرو «سمند LX با موتورEF۷» در سومین هفته بهمن ماه، با رشد ۲ میلیون تومانی در بازار ۴۶۲ میلیون تومان دست به دست شد.

DhG3zH1ECWxa

سایر پرطرفدارهای بازار

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار خانواده دنا هم هفته سپری شده تغییر قیمت نداشتند و «دنا پلاس توربو اتومات» ۷۶۵ میلیون تومان معامله شد و «دنا معمولی» ۶۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «تارا دنده ای» این هفته رشد ۷ میلیونی را تجربه کرد و در ۶۳۳میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت هایما S۷ پلاس

ارزیابی بازار خودرو از رشد ۱۶ میلیون تومانی «هایما S۷پلاس» حکایت دارد؛ قیمت این خودرو در این هفته به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید./ اقتصاد ۱۰۰

افزایش قیمت خودرو پژو ، تیبا ، کوییک و دنا + جدول

بررسی بازار خودرو در یک هفته گذشته حاکی از کاهش نوسانات قیمتی در این بازار است، به طوری که در بین خودروهای پراید موجود در بازار مدل ۱۱۱ آن در این مدت بر روی قیمت ۳۰۰ میلیون تومان ثابت بوده‌است و مدل ۱۳۱ آن اما در یک هفته گذشته ۵ میلیون تومان ارزان شده‌است و ۲۸۵ میلیون تومان قیمت خورده‌است و سایر مدل‌های پراید نیز در هفته‌ای که گذشت از نوسانات قیمتی در امان بوده‌اند.

در بین خودروهای پژو، مدل ۲۰۰۸ سال ۱۳۹۹ آن از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۳۹۸ این خودرو نیز در این مدت ۵۰ میلیون تومان گران شده‌است و در حال حاضر ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

f6P9nS16PRTB

خودروهای تیبا نیز در این مدت از افزایش قیمت‌ها در امان نبودند به طوری که تیبا ۲ مدل ۱۴۰۱ از ۳۱۲ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به ۳۱۵ میلیون تومان رسیده‌است.

خودروهای کوییک نیز در این یک هفته افزایش قیمت‌ها را تجربه کردند به طوری که کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ از ۳۰۰ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به ۳۰۵ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۴۰۱ آن نیز از ۳۱۰ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به ۳۱۰ میلیون تومان رسیده‌است.

خودروهای دنا نیز در این مدت گران شدند؛ به طوری که دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ از ۵۹۵ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به ۶۰۵ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز از ۶۲۰ میلیون تومان در ابتدای هفته امروز به ۶۲۵ میلیون تومان رسیده‌است./ خبر آنلاین

قیمت خودرو در جدول زیر آمده‌است:

این خودرو ۵۰ میلیون تومان گران شد/ آخرین قیمت پراید، تیبا، پژو و کوییک

با ۲۵۰ میلیون تومان چه خودرویی بخریم ؟

اطلاع در مورد اینکه با بودجه محدود چه خودرویی را می‌توان خرید، همیشه برای خریداران خودرو مسئله مهمی است تا بتوانند با مقایسه ویژگی‌های خودروها، سال ساخت و دیگر موارد، بهترین تصمیم را بگیرند. خبرنگار ایبِنا ، در این گزارش با رصد بازار خودرو، خودرو‌هایی که با بودجه ۲۵۰ میلیون تومانی قابل خریداری هستند را بررسی می‌کند.

بر اساس معاملات بازار خودروی کشور، خودروی پراید ۱۳۱، تولید سال‌های ۹۶ الی ۹۸ در بازار خودرو در محدوده قیمتی ۲۳۵ تا ۲۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

خودرو‌های پراید ۱۱۱ تولید شده در سال‌های مشابه نسبت به پراید ۱۳۱ به طور متوسط ۵ تا ۱۰ میلیون تومان گران‌تر هستند.

با همین بودجه می‌توانیم خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲، تولید سال‌های ۸۸ الی ۹۰ را نیز در محدوده قیمتی ۲۳۰ الی ۲۵۰ میلیون تومان خریداری کنیم.

خودروی تیبا ۲ ساخته شده در سال‌های ۹۴ الی ۹۷ نیز در حال حاضر در محدوده قیمتی ۲۳۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

البته باید به این نکته توجه کنیم که این قیمت‌ها برای خودرو‌های سالم بوده و قیمت خودرو‌هایی که در تصادف آسیب دیده‌اند و مدل‌های تولید شده در سال‌های پایین‌تر، به نسبت ارزان‌تر است.

قیمت سایر خودرو‌هایی که با بودجه ۲۵۰ میلیون تومانی قابل خریداری است را نیز می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید./ ایبِنا

با ۲۵۰ میلیون تومان چه خودرویی می‌توانیم بخریم؟

تارا اتوماتیک نرخ‌شکنی کرد

قیمت خودرو صفر داخلی روز سه‌شنبه، 18 بهمن ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه است و ثبات نسبی دلار در این روزها کمکی به ثبات قیمتی بازار خودرو نکرده است.

در سایت‌های خرید و فروش قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به این شرح ثبت شده است:

1

پراید 111 هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه 300 میلیون تومانی شد. اما قیمت این خودرو مجددا به کانال قبلی بازگشت. البته به نظر می‌رسد پراید آماده بازگشت به کانال ۳۰۰ میلیون تومانی خود است. چراکه امروز صبح این خودرو به قیمت ۲۹۸ میلیون تومان رسید.

پراید 131 نیز امروز در نرخ ۲۸۸ میلیون تومان به بازار کشور عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که این روزها با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز با شش میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، وارد کانال ۸۰۰ میلیون تومانی و در نرخ ۸۰۴ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

در میان نوسانات بازار پژو ۲۰۷ اتومات امروز در محدوده ثابت ۷۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. پژو ۲۰۷ این روزها تنها خودرو داخلی است که قیمت آن ثابت ماند.

دنا معمولی هم امروز در نرخ ۶۳۸ میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز سه میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به نرخ ۶۲۰ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

قیمت خودرو صفر داخلی روز سه‌شنبه، 18 بهمن ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه است و ثبات نسبی دلار در این روزها کمکی به ثبات قیمتی بازار خودرو نکرده است.

در سایت‌های خرید و فروش قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به این شرح ثبت شده است:

پراید 111 هفته‌های گذشته کانال‌شکنی کرد و وارد بازه 300 میلیون تومانی شد. اما قیمت این خودرو مجددا به کانال قبلی بازگشت. البته به نظر می‌رسد پراید آماده بازگشت به کانال ۳۰۰ میلیون تومانی خود است. چراکه امروز صبح این خودرو به قیمت ۲۹۸ میلیون تومان رسید.

پراید 131 نیز امروز در نرخ ۲۸۸ میلیون تومان به بازار کشور عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که این روزها با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است، طی چند روز گذشته روند نوسانی به خود گرفت. این خودرو امروز با شش میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، وارد کانال ۸۰۰ میلیون تومانی و در نرخ ۸۰۴ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

در میان نوسانات بازار پژو ۲۰۷ اتومات امروز در محدوده ثابت ۷۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. پژو ۲۰۷ این روزها تنها خودرو داخلی است که قیمت آن ثابت ماند.

دنا معمولی هم امروز در نرخ ۶۳۸ میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز سه میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به نرخ ۶۲۰ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید./ تجارت نیوز

 

با ۲۰۰ میلیون ، این خودروی اتوماتیک را بخرید

این روزها قیمت خودرو به حدی بالا رفته که خرید مدل اتوماتیک از توان بسیاری از افراد خارج است. شاید جالب باشد بدانید که کف هزینه لازم برای خرید یک خودروی اتوماتیک چقدر است.

در حال حاضر می‌توان با مبلغ ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان پژو ۲۰۶ اتوماتیک کارکرده خریداری کرد. پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و تیپ ۶ از جمله مدل‌های اتوماتیکی هستند که در بازار به صورت کارکرده وجود دارند.

ناگفته نماند که با این مبلغ خودروهایی با کارکرد ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار کیلومتر نصیبتان می‌شود./ روزگار خودرو

 

۲۰۶-۱۱۱۱

قیمت جک S5 در بازار چند ؟

به نقل از تجارت‎‌نیوز، جک اس 5 (jac s5 ) یک کراس اوور جمع و جور شهری چینی است که نخستین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۲ به عنوان یک مدل مفهومی کانسپت به نمایش درآمد و از اواخر سال ۱۳۹۳ به صورت مونتاژ داخل راهی بازار کشورمان شد که استقبال نسبتا گسترده مشتریان کرمان موتور در پی داشت. در سال ۱۳۹۵ نیز نسخه اتوماتیک جک s5 به مشتریان تحویل داده شد.

قیمت جک S5

جدیدترین قیمت خودرو جک S5 را در ادامه بخوانید.

 

کارکرد قیمت خودرو آخرین بروزرسانی توضیحات

 

جک،S5،اتوماتیک مدل 95

124 هزارکیلومتر 481/7 میلیون نشده

 

 

جک،S5،اتوماتیک مدل 96

104 هزارکیلومتر 509/8 میلیون نشده

 

 

جک،S5،اتوماتیک مدل 97

84 هزارکیلومتر 542/3 میلیون نشده

 

 

جک،S5،اتوماتیک مدل 98

64 هزارکیلومتر 576/9 میلیون نشده

 

 

جک،S5،اتوماتیک مدل 99

44 هزارکیلومتر 613/8 میلیون نشده

 

 

جک،S5،اتوماتیک مدل 400

صفر 772 میلیون نشده

 

 

جک،S5،دنده ای مدل 94

144 هزارکیلومتر 405/4 میلیون نشده

 

 

جک،S5،دنده ای مدل 95

124 هزارکیلومتر 431/3 میلیون نشده

 

 

جک،S5،دنده ای مدل 96

104 هزارکیلومتر 458/8 میلیون نشده

فیس لیفت جک S5

چینی‌ها قصد دارند تا دستی به سر و روی جک S5 بکشند و این شاسی بلند پرطرفدار را با چهره‌ای جدید به بازار خودرو برگردانند. تصاویر منتشر شده از فیس لیفت جک S5، خودرویی را نشان می‌دهد که تغییرات زیادی پیدا کرده است.

طراحی سپر، جلوپنجره، چراغ‌های جلو، گلگیر و کاپوت این خودرو که در چین با نام سی هائو یا سیهول X5 شناخته می‌شود، از نو طراحی شده است. یک جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های چند تکه از المان‌های جدید فیس لیف جک S5 است.

نمای جانبی تقریبا دست‌نخورده باقی مانده و فقط آینه بغل و رینگ‌های جدید اضافه شده‌اند. با این وجود، طراحی جدید جلو چندان سنخیتی با طراحی ثابت جانبی ندارد.

عقب سی هائو X5 هم مثل بخش جلو، کاملا عوض شده و شاهد در، سپر و چراغ‌های جدید هستیم. چراغ‌های عقب به وسیله یک نوار نوری به یکدیگر متصل شده‌اند و در پایین آن نام SEHOL دیده می‌شود.

فیس لیفت جدید از نظر ابعاد و اندازه چندان تفاوتی با مدل فعلی جک S5 ندارد و برابر است با ۴۵۰۵ میلیمتر طول، ۱۸۵۰ میلیمتر عرض و ۱۶۹۸ میلیمتر ارتفاع. فقط ۳ میلیمتر به طول خودرو جدید اضافه شده است.

یک نمایشگر بزرگ لمسی، پانوراما، سانروف، چراغ‌های LED و دوربین ۳۶۰ درجه از آپشن‌ها و امکانات سی هائو X5 است و احتمالا با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۰ اسب بخار به بازار می‌آید.

مشخصات فنی جک S5

بعد از استقبال خریداران، در سال ۹۵ کرمان موتور تصمیم گرفت تا جک S5 را به جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه مجهز کند. بعد از این به‌روزرسانی، وزن کراس اوور چینی به ۱۵۴۵ کیلوگرم افزایش یافت. جک S5 اتومات برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به ۱۱.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. باک این خودرو ۵۵ لیتر گنجایش دارد و برای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر راه، ۷.۷ لیتر بنزین می‌سوزاند و با این حال توانسته استاندارد آلایندگی یورو ۵ را کسب کند. سیستم ترمز هر چهار چرخ جک S5 دیسکی بوده و به سیستم ترمزضدقفل (ABS) مجهز است.

با پول پراید صفر چه خودروهایی می‌توان خرید ؟

به نقل از فرارو  ، پراید صفرکیلومتر آرام‌آرام به پایان داستان خود نزدیک می‌شود. دقیقا دو سال بعد از خروج پراید از خط تولید سایپا حالا روی هم ۱۴ مدل صندوقدار و هشت‌تا نسخه هاچ‌بک در سایت دیوار وجود دارد و اغلب این آگهی‌ها را در پلتفرم‌های دیگری مثل شیپور و... پیدا می‌کنیم. همین معدود مدل‌های صفرکیلومتر را برخی فروشنده‌ها ۳۰۰ میلیون تومان یعنی رقمی نزدیک به قیمت تیبا، ساینا و کوییک دنده‌ای آگهی کرده‌اند و شاهد رشد تقریبا ۵۵ درصدی ارقام پیشنهادی فروشنده‌های پراید صفرکیلومتر نسبت به یک سال قبل هستیم. حالا قیمت پراید صفرکیلومتر تقریبا با شش هزار و ۷۰۰ دلار آمریکا برابری می‌کند و با پول آن در بازار مدل‌های دست‌دوم می‌شود نیم‌نگاهی به امثال جک J۳، تندر ۹۰ دنده‌ای یا ام‌وی‌ام ۳۱۵ داشت.

پراید

هفت نکته خواندنی درباره قیمت پراید صفر کیلومتر/ با این قیمت چه ماشین‌های می‌شود خرید؟

۱- تعداد پرایدهای صفرکیلومتر صندوقدار در پلتفرم‌های معروف خرید و فروش خودرو به ۲۰ تا نمی‌رسد. الان در سایت دیوار ۱۴ تا پراید صفرکیلومتر صندوقدار بین آگهی‌ها به‌چشم می‌خورد و تعداد مدل‌های هاچ‌بک یا همان پراید ۱۱۱ کمتر از ۱۰ تاست. همین معدود مدل‌های فعلی پراید صفرکیلومتر در سال ۹۹ یعنی همان سالی که پراید از خط تولید خارج شد، راهی بازار شدند که البته فروشنده‌های آنها هنوز موفق به پیدا کردن مشتری نشدند.

۲- قیمت پراید صفرکیلومتر هاچ‌بک حدود ۲۹۵ میلیون است و نسخه صندوقدار ۲۸۵ میلیون آگهی می‌شود. البته این اعداد را باید میانگین قیمت پراید صفرکیلومتر هاچ‌بک یا صندوقدار بدانیم. چون بین همان معدود مدل‌های صفرکیلومتری که در دیوار آگهی شده‌اند، رقم ۳۰۰ میلیون تومانی را برای پراید صفرکیلومتر ۱۳۱ مدل ۹۹ می‌بینیم و در طرف مقابل یکی از فروشنده‌هایی پراید صفرکیلومتر صندوقدار، رقم پیشنهادی به خریداران را ۲۸۰ میلیون تومان اعلام کرده است. پراید صفرکیلومتر هاچ‌بک هم نهایتا ۳۰۰ میلیون فروخته می‌شود و برای یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها رقم ۲۷۳ میلیون تومان را درنظر گرفتند که البته این یکی مدل ۹۸ است.

۳- قیمت پراید صفرکیلومتر حالا فرق زیادی با تیبا، ساینا و کوییک ندارد. درحالی که تا یک سال پیش پراید صفرکیلومتر را ۲۰ تا ۳۰ میلیون ارزان‌تر از ساینا و کوییک معامله می‌کردند، الان قیمت ساینا دنده‌ای صفرکیلومتر به ۳۱۰ میلیون رسیده و کوییک دنده‌ای صفرکیلومتر را تقریبا با همین قیمت دست به‌دست می‌کنند. قیمت تیبا صندوقدار و تیبا هاچ‌بک نیز به‌طور متوسط ۳۰۵ و ۳۱۰ میلیون تومان است و به‌این ترتیب پراید صفرکیلومتر به لطف کمیاب شدن، تقریبا معادل تیبا، ساینا و کوییک فروخته می‌شود.

۴- قیمت پراید صفرکیلومتر در یک سال گذشته حدود ۵۵ درصد افزایش پیدا کرده است. الان درباره پراید ۳۰۰ میلیونی صحبت می‌کنیم، اما بهمن پارسال یعنی درست یک سال پیش قیمت نسخه‌های هاچ‌بک تقریبا ۱۹۰ میلیون بود و بابت پراید صندوقدار صفرکیلومتر ۱۷۰ میلیون رد و بدل می‌شد. پنج سال پیش قیمت پراید صفرکیلومتر در بازه ۲۱ تا ۲۳ میلیون تومان قرار داشت. ۱۰ سال قبل پراید صفرکیلومتر را ۱۶ تا ۱۷ معامله می‌کردند و نخستین نسخه‌های پراید را اوایل دهه ۷۰ بین یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌فروختند.

۵- قیمت پراید صفرکیلومتر الان تقریبا معادل شش هزار و ۷۰۰ دلار است. اگر نرخ دلار آزاد را با گردکردن به سمت پایین، ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان حساب کنیم، آنوقت قیمت پراید صفرکیلومتر دقیقا با شش هزار و ۷۴۱ دلار آمریکا برابری می‌کند. آن‌هایی که به‌قصد سرمایه‌گذاری سراغ پراید صفرکیلومتر می‌روند، می‌توانند به‌جای ۳۰۰ میلیونی که بابت این خودرو رد و بدل می‌شود، ۱۴۲ گرم طلای ۱۸ عیار، ۱۲ قطعه سکه امامی یا ۳۲ قطعه سکه ربع‌بهار آزادی بخرند.

۶- قیمت منصفانه پراید دست‌دوم با احتساب ۱۰ سال کارکرد، تقریبا ۱۰۰ میلیون کمتر از مدل‌های صفرکیلومتر است. درحالی که قیمت پراید صفرکیلومتر به مرز ۳۰۰ میلیون رسیده، قیمت کارشناسی نسخه‌های تولید شده در سال ۹۱ را با فرض ۲۰۰ هزار کیلومتر –سالی ۱۰ هزار کیلومتر- نزدیک ۲۰۰ میلیون تخمین زده می‌شود. بین آگهی‌های مربوط به فروش پراید دست‌دوم، با مدلی روبه‌رو می‌شویم که فروشنده آن ۱۹۸ میلیون تومان را به‌عنوان قیمت پیشنهادی در کادر مربوط قرار داده است. این پراید طبق ادعای فرشنده از حیث فنی ایرادی ندارد، اما در توصیف وضعیت بدنه آن به داشتن چند خط و خش اشاره شده است.

پراید

۷- قیمت پراید صفرکیلومتر در بازار مدل‌های دست‌دوم با خودروهایی مثل تندر ۹۰، ام‌وی‌ام ۳۱۵ یا حتی جک J۳ برابری می‌کند. مثلا تندر ۹۰ دنده‌ای مدل ۸۹ را درحالی ۲۹۰ میلیون آگهی کرده‌اند که در این سال‌ها ۱۸۰ هزار کیلومتر راه رفته و فروشنده سالم بودن وضعیت فنی و بدنه آن را تضمین کرده است. ام‌وی‌ام ۳۱۵ مدل مدل ۹۲ را با کارکرد ۱۳۸ هزارکیلومتر ۲۸۰ میلیون تومان می‌فروشند و فروشنده جک J۳ مدل ۹۲ رقم ۲۹۵ میلیون تومان را برای فروش زیرنظر دارد. البته دوررنگ بودن این مدل در شیوه قیمت‌گذاری آن بی‌تاثیر نبوده است.

قیمت چانگان‌های وارداتی سایپا چند ؟

به گزارش پارس نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، اطلاعات مهم درباره جدیدترین قیمت چانگان وارداتی را در ادامه بخوانید.

سایپا در مرحله اول واردات دو محصول از برند چانگان با مدل‌های uni-t و cs ۳۵ پلاس را در نظر گرفته است.

چانگان cs ۳۵ پلاس با پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو با حداکثر توان ۱۵۸ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۶۰ نیوتن. متر در ایران عرضه خواهد شد.

از جمله امکانات رفاهی مهم CS ۳۵ پلاس می‌توان به ترمز پارک و فرمان برقی، صندلی راننده برقی، کروز کنترل هوشمند، شارژر وایرلس موبایل، ۶ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه و دید عقب، استارت دکمه‌ای، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری هوشمند، صفحه‌نمایش لمسی، سقف پانورامیک، پشت آمپر دیجیتال، سیستم تهویه اتوماتیک، رادار نقطه کور، دریچه تهویه عقب اشاره کرد.

نسخه قدیمی cs۳۵ موجود در ایران در حال حاضر قیمتی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان دارد. با توجه به این موضوع احتمال می‌رود که قیمت این خودرو پس از تعیین در بورس کالا بالای ۱ میلیارد تومان باشد.

ویژگی خودرو چانگان کوچک

چانگان چین یک خودروی کوچک در مجموعه محصولات خود دارد که از پیشرانه الکتریکی و برد حرکتی ۲۰۵ کیلومتر استفاده می‌کند.

نیو ۲ نام محصولی از کمپانی چانگان است که در کلاس میکروکارها قرار می‌گیرد. ظاهرا تمامی خودروسازهای چینی دست کم یک خودرو را در این کلاس معرفی کرده اند!

متقاضیان خودرو عجله نکنند / کاهش 5 تا 12 میلیونی قیمت ها در بازار 10 دی ! + جدول

  امروز روند نزولی قیمت دلار در بازار باعث شده تا قیمت‌های انواع خودروهای مونتاژی و داخلی نیز شاهد کاهش قیمت باشد.

البته عرضه خودرو در بورس کالا نیز در روند نزولی قیمت‌ها بی‌تاثیر نبوده است. در حال حاضر بررسی بازار نشان می‌دهد همچنان معامله‌ای در بازار صورت نمی‌گیرد اما بازار امروز نسبت به روزهای گذشته شاهد قیمت‌های کاذب در انواع خودروهای داخلی و مونتاژی نیست و به نوعی افزایش قیمت‌ها متوقف شده است.

به گفته فعالان بازار، با ادامه روند نزولی قیمت ارز می‌توان به کاهش قیمت‌ها در بازار امیدوار بود اما نکته مهم اینجاست خودروسازان باید نیاز بازار را تامین و نسبت به افزایش عرضه اقدام کنند در غیر این صورت همچنان بازار با بی‌ثباتی قیمت‌ها روبرو و آرام نخواهد شد.

مشاهدات وضعیت بازار نشان می‌دهد در محصولات سایپا کاهش قیمت‌ها از 4 تا 5 میلیون تومان بوده است. در خودروهای مونتاژی هایما s پلاس نیز با کاهش 12 میلیون تومانی روبرو شده است.

قیمت امروز (10 دی) در بازار

نام خودرو

436 میلیون

سمند ال ایکس

460

سمند ای اس سون

638

دنا پلاس

510

پژو پارس tu5

442

پژو 206 تیپ 2

433 میلیون

رانا پلاس

728 میلیون

تارا اتوماتیک

یک میلیارد و 340 میلیون تومان

هایما s پلاس

289 میلیون

تیبا 2

288 میلیون

کوییک

510 میلیون

شاهین

370 میلیون

کوییک پلاس اتوماتیک

533 میلیون

پژو 207 دنده‌ای

222 میلیون

سایپا 151

280 میلیون

تیبا

288 میلیون

ساینا

293 میلیون

ساینا  s

594 میلیون

تارا دستی

500 میلیون

سورن پلاس دوگانه سوز

665 میلیون

پژو 207 اتوماتیک

جهش طوفانی قیمت خودرو / خودروهایی که در 90 روز به 430 میلیون رسیدند !

استارت رشد قیمت خودرو از 90 روزگذشته زده شد، بطوریکه در این مدت به دفعات شاهد جهش قیمت در بازار بودیم.

جهشی که در برخی از روزها به 100 میلیون تومان هم رسید و این نوسان موجب شد تا فعالان بازار خودرو تغییر قیمت را له جابجا شدن ارقام در بازار نسبت دهند و بر این نکته تاکید کنند که جابجایی تنها به فاصله گرفتن خریداران منجر می شود.

تفاوت 430 میلیونی قیمت هایماS7 پلاس در ابتدا و انتهای پاییز

براساس ارزیابی بازار در میان پرطرفدارهای بازار در 90 روز گذشته «هایماS7 پلاس» در بازار رشدی 430 میلیون تومانی داشته است. در اولین روزهای مهرماه این خودرو در بازار 770 میلیون تومان در بازار معامله می شد اما در آخرین روز آذر پاییز قیمت آن به یک میلیارد و 200 میلیون رسید تا این خودرو در کنار خودروهای میلیاردی قرار گیرد.

تارا در لیست خودروهای نیم میلیاردی

«تارا دنده‌ای» دومین خودرو است که در این مدت رشدی 237 میلیون تومانی را تجربه کرد و قیمت آن به 588 میلیون تومان رسید و در میان خودروهای نیم میلیاردی قرار گرفت.

دنا و شاهین می تازند

 ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در این مدت خانواده دنا هم از کورس رشد قیمت جانماندند و رشد قیمت 214 و 272 میلیونی را تجربه کردند. براین اساس قیمت «دنامعمولی» با افزایش 214 میلیونی در پایان پاییز به 542 میلیون تومان رسید.

«دناپلاس» یکی دیگر از خودروهایی است که در این مدت رشد قیمت 272 میلیونی را تجربه کرد و در آخرین روز پاییز قیمت آن به 692 میلیون رسید.

اما در میان پرطرفداران خودورهای داخلی «شاهین» هم در مدت زمان مورد ارزیابی رشد 124 میلیون تومانی داشت و قیمت آن در آخرین روز پاییز به 502 میلیون تومان رسید.

photo_۲۰۲۲-۱۲-۲۸_۱۷-۰۷-۳۴

پژو 207 دنده ای گران شد

براساس ارزیابی بازار بررسی بازار خودرو در هفته سپری شده «پژو 207 دنده ای» رکوردشکنی کرد و با رشد قیمت 35 میلیون تومانی یشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد و پس از آن «هایما S7پلاس» با افزایش 25 میلیونی قیمت رکوردشکن بازار بود. اما در میان خودروهای پرطرفدار بازار این هفته «دنا پلاس توربو اتومات» افت 14 میلیونی قیمت داشت که بیشترین افت قیمت در ماه های اخیر محسوب می شود.

NPktfFjo1atY (1)

Wj65Tard9g9y

nxFBnuEN5xwg

z7bPU6VOpcLk

5nEO4Dl0OwPk

 

قیمت کوییک در بازار خودرو

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در آخرین هفته آذر ماه خانواده کوییک در بازار افت 2 تا 5 میلیون تومانی داشته است. رصد بازار نشان دهنده آن است که «کوییکR» با افت 2 میلیون تومانی در بازار 314 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم با افتی 5 میلیونی 302 میلیون تومان قیمت خورد. «شاهین» هم افتی 4 میلیونی داشت و در بازار 525 میلیون تومان دست به دست شد.

NDV1XH4ZLInM

 

 

ترمز افزایش قیمت خودرو کشیده شد

بورس کالا هفته سوم دی ماه 1401 هم میزبان ۱۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه خودرو خواهد بود که شامل پژو ۲۰۷ اتوماتیک، پژو ۲۰۷ دستی، تارا دستی، شاهین، کارا دو کابین و فیدلیتی می‌شود. بر این اساس در روز یکشنبه ۱۸ دی، ۴۰۰۰ دستگاه تارا دستی، ۴۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی، ۲۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک و ۲۰۰۰ دستگاه شاهین روی تابلوی معاملات می‌رود. در روز سه شنبه ۲۰ دی نیز ۵۰۰ دستگاه کارا دو کابین و چهارشنبه ۲۱ دی ۷۵۰ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره روی تابلو می رود.

ایران خودرو برای پژو ۲۰۷ دستی قیمت پایه ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را اعلام کرده و برای پژو ۲۰۷ اتوماتیک قیمت پایه ۲۸۰ میلیون تومان و تارا دستی ۲۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را در نظر گرفته است. سایپا نیز شاهین را با قیمت ۳۰۴ میلیون تومان عرضه می‌کند. کارا دو کابین از سوی بهمن موتور با قیمت ۳۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و فیدلیتی ۷ نفره با قیمت ۷۷۲ میلیون تومان عرضه می شود.

تاریخ تحویل محصولاتی که قرار است از سوی ایران خودرو در بورس عرضه شود ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ است و شاهین از سوی سایپا ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ به مشتریان تحویل داده می شود. بهمن موتور نیز کارا و فیدلیتی را ۱۴ اسفند به مشتریان خود تحویل می دهد.

درصد پیش پرداخت در خودروهای تارا، پژو ۲۰۷ دستی و اتوماتیک و شاهین ۱۰۰ درصد، در فیدلیتی ۷ نفره ۵۰ درصد و در کارا دو کابین ۱۰ درصد است.

قیمت خودرو پس از یک موج دوماهه گرانی، بالاخره روند نزولی را در پیش گرفت. بررسی‌ها نشان می‌دهند ترمز افزایش قیمت در بازار کشور کشیده شده و فروشندگان خودروهای خود را با قیمت کمتری نسبت به هفته‌های گذشته به بازار عرضه می‌کنند.

خرید خودرو

قیمت خودرو در 17 دی 1401 در بازار

بر اساس میانگین قیمت خودروها در سایت دیوار، قیمت خودروهای پر متقاضی در روز جاری به شرح زیر بود:

خودروهای شرکت ایران خودرو:

قیمت دنا پلاس تیپ ۱ دنده‌ای: ۶۳۸ میلیون تومان

قیمت دنا معمولی تیپ ۱: ۵۸۵ میلیون تومان

قیمت پژو پارس: ۴۵۳ میلیون تومان

قیمت پژو پارس دو گانه سوز: ۵۲۵ میلیون تومان

قیمت پژو ۲۰۷ i پانومارا دنده‌ای: ۶۰۵ میلیون تومان

قیمت پژو ۲۰۷ i دنده‌ای: ۵۶۲ میلیون تومان

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲: ۴۴۸ میلیون تومان

قیمت سورن پلاس: ۴۸۱ میلیون تومان

قیمت سمند LX ساده: ۴۲۵ میلیون تومان

قیمت تارا دنده‌ای: ۶۲۵ میلیون تومان

قیمت رانا پلاس: ۴۳۵ میلیون تومان

خودروهای شرکت سایپا:

قیمت پراید ۱۱۱: ۲۸۸ میلیون تومان

قیمت پراید ۱۳۱:  ۲۷۴ میلیون تومان

قیمت تیبا صندوق دار: ۳۰۰ میلیون تومان

قیمت تیبا هاچ بک: ۳۰۱ میلیون تومان

قیمت ساینا دنده‌ای: ۲۹۸ میلیون تومان

قیمت کوییک دنده‌ای:  ۲۹۹ میلیون تومان

قیمت شاهین: ۵۱۵ میلیون تومان

اختلاف قیمت خودروهای بازار با کارخانه

سایپا و ایران خودرو به عنوان دو سازنده به نام داخلی همیشه با در نظر گرفتن شرایطی اقدام به پیش فروش خودروهایشان می کردند. افرادی که یکی از خودروهای ارائه شده این طرح ها را برای خرید انتخاب می‌کردند و برنده قرعه‌کشی می‌شدند، تا یک سال به هیچ عنوان حق واگذاری ماشین خریداری شده را نداشند. این قرعه کشی چندین مرتبه در سال انجام می شد و معمولا مدت زمانی برای تحویل خودرو از سوی کارخانه اعلام می شد.

مزیت خرید این خودرو ها نسبت به خودروی موجود در بازار قیمت مناسب آن بوده است؛ به طوریکه در برخی موارد بررسی‌ها نشان می‌داد که برخی از خودرو ها با اختلاف ۱۰۰ درصدی یا بیشتر از آن در کارخانه و بازار خرید و فروش می‌شدند.

خرید خودرو

در حال حاضر دو قیمت در بازار وجود دارد. یک قیمت کارخانه و دیگری قیمت بازار آزاد که مسلماً قیمت بازار آزاد بسیار بیشتر از کارخانه است

 

 

قیمت کوییک اول هفته | قیمت خودرو در بازار آزاد چند شد؟

نسبت به آخرین معاملات دیروز با تغیرات کمی همراه بوده و بعضی از خودرو‌ها نسبت به روز گذشته تغیری داشته اند.

همچنین بر اساس مشاهدات میدانی قیمت خودرو‌های خارجی در کشور، نسبت به دیروز با تغییرات کمی همراه بوده است.

​قیمت بازار انواع خودرو کوییک (بهمن ۱۴۰۱)

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)/نبض بازار،

 
اتوماتیک پلاس ۱۳۹۹ | سایپا صفر ۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
اتوماتیک پلاس ۱۴۰۱ | سایپا صفر ۲۸۷,۸۵۰,۰۰۰
اتوماتیک پلاس ۱۴۰۰ | سایپا صفر ۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
اتوماتیک پلاس ۱۴۰۱ | سایپا صفر ۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنده ای ۱۳۹۹ | با رینگ فولادی - سایپا صفر ۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنده ای ۱۴۰۱ | خودرو داخلی - سایپا صفر ۱۶۸,۲۴۲,۰۰۰
دنده ای ۱۴۰۰ | با رینگ فولادی - سایپا صفر ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنده ای ۱۴۰۱ | با رینگ فولادی - سایپا صفر ۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
دنده ای R ۱۴۰۱ | سایپا صفر ۱۷۸,۱۸۸,۰۰۰
دنده ای R ۱۴۰۱ | سایپا صفر ۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰
دنده ای R ۱۴۰۰ | سایپا صفر ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنده ای R ۱۳۹۹ | سایپا صفر ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
R پلاس اتوماتیک ۱۴۰۱ | سایپا صفر ۲۸۸,۱۱۴,۰۰۰
R پلاس اتوماتیک ۱۴۰۱ | سایپا - آپشنال صفر ۲۹۷,۵۱۸,۰۰۰
R پلاس اتوماتیک ۱۴۰۱ | سایپا صفر ۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنده ای S ۱۴۰۱ | سایپا صفر ۱۸۴,۸۳۰,۰۰۰
دنده ای S ۱۴۰۰ | سایپا صفر ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنده ای S ۱۴۰۱ | سایپا صفر ۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰