به گزراش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار «تقی مهری» درباره مهلت دانش‌آموزان برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی اظهار داشت: دانش آموزانی که قبل از ورود به سن مشمولیت موفق به دریافت مدرک دیپلم (پایه دوازدهم) می‌شوند از تاریخ ورود به سن مشمولیت یک سال مهلت معرفی دارند و در صورت قبولی در مقاطع تحصیلی دانشگاهی می‌توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

وی توضیح داد: به عنوان مثال، مشمول متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۳ که در سال ۱۴۰۰ موفق به دریافت مدرک دیپلم شده با ورود به سن مشمولیت یعنی از تاریخ یکم اردیبهشت ۱۴۰۱ به مدت یک سال (تا تاریخ یکم اردیبهشت ۱۴۰۲) مهلت دارد تا وضعیت خدمتی خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس +۱۰ تعیین تکلیف کند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا تصریح کرد: دانش‌آموزانی که قبل از ورود به سن مشمولیت انصراف، ترک یا اخراج از تحصیل داشته‌اند از تاریخ ورود به سن مشمولیت (۱۸ سالگی تمام) ۶ ماه مهلت دارند تا وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

مهری در مورد مهلت معرفی دانش آموزانی که وارد سن مشمولیت شده اند، خاطرنشان کرد: مشمولانی که در سن مشمولیت (۱۸ سال تمام) در مقطع دیپلم فارغ التحصیل، انصراف، اخراج یا ترک تحصیل داشته‌اند از تاریخ فراغت، انصراف یا موارد دیگر حداکثر یک سال مهلت دارند تا با همراه داشتن برگ اعلام وضعیت تحصیلی برای تعیین تکلیف خدمتی خود از طریق یکی از دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مشمولانی که در ماه‌های خرداد تا شهریور سن مشمولیت موفق به اخذ مدرک دیپلم شده اند تا پایان شهریور سال بعد مهلت معرفی دارند.

مهری گفت: به عنوان مثال مشمول متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۳ که در تاریخ یکم خرداد ۱۴۰۱ در مقطع دیپلم فارغ التحصیل شده است تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲مهلت تعیین تکلیف دارد.

این مقام ارشد انتظامی اظهارداشت: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی http://www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان‌های داخلی به نشانی http://khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.