صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: امروز (۱۸ دی‌ماه) بارش در جنوب شرق کاهش می‌یابد و در سواحل شمالی تقویت می‌شود و گستره بارش، مناطق شمال غرب و مناطقی از غرب مانند کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را دربر خواهد گرفت. در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش به‌صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: دوشنبه (۱۹ دی‌ماه) بارش در نوار شمالی و برخی مناطق غرب کشور ادامه خواهد داشت و در ضمن با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس، جنوب و غرب اصفهان بارش باران و برف رخ می‌دهد همچنین در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف انتظار می‌رود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه (۲۰ دی‌ماه) بارش در شمال غرب کاهش می‌یابد و در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان، همچنین ارتفاع رشته کوه البرز ادامه خواهد داشت. در جنوب غرب، مناطقی از غرب، مرکز، شرق، شمال شرق و در شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و استان کرمان بارش باران، برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در فارس، بوشهر و کرمان بارش شدت خواهد داشت. در اواخر وقت این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه (۲۱ دی‌ماه) در برخی از مناطق یزد، اصفهان، کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده وزش باد رخ می‌دهد همچنین در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و شمال خراسان رضوی بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: پنج‌شنبه (۲۲ دی‌ماه) بارش به استان گیلان و شرق اردبیل محدود می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه دریای خزر، از بعدازظهر یکشنبه تا سه‌شنبه شرق خلیج فارس و سه‌شنبه و چهارشنبه غرب خلیج فارس مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۹ دی‌ماه) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و روز  سه‌شنبه (۲۰ دی‌ماه)  نیمه ابری و در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ دی‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۲ و ۲۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۹- و ۱۲- سردترین مرکز استان کشور است.