احد وظیفه درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: در روز یکشنبه با عبور موج تراز میانی جو به همراه نفوذ زبانه پرفشار از نوار شمالی کشور، در سواحل شمالی، ارتفاعات شمالی و شرقی البرز و شمال‌شرق کشور ابرناکی، وزش باد شمالی و بارش باران پیش بینی می‌شود. در شمال شرق کشور نیز بارش‌ها به صورت رگباری، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

به گفته وی، روز دوشنبه سامانه بارشی فعالی از غرب و شمال‌غرب وارد کشور شده و از بعدازظهر این روز در استان‌های نوار غربی کشور افزایش ابر، رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقت و در پاره‌ای نقاط تگرگ پیش بینی می‌شود.

وظیفه همچنین از تقویت این سامانه در روز سه شنبه خبر داد و افزود: این شرایط علاوه بر نیمه غربی کشور، دامنه‌های البرز، مرکز، شمال شرق و شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد. روز چهارشنبه نیز با تقویت جریانات شمالی بارش در شمالغرب، غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، ضمن بیان اینکه از روز دوشنبه بعدازظهر و سه شنبه احتمال وقوع باد و گرد و خاک در غرب و جنوب غرب کشور پیش بینی می‌شود، ادامه داد: سه شنبه با جریانات جنوبی در سواحل شمالی و شمال شرق کشور، افزایش دما همراه با وزش باد شدید رخ می‌دهد. روز چهارشنبه نیز با تقویت جریانات شمالی کاهش محسوس دما رخ خواهد داد. همچنین در ارتفاعات شمال‌غرب، زاگرس مرکزی، البرز و شمال شرق بارش برف طی این مدت دور از انتظار نیست.

وظیفه همچنین از افزایش شدت بارندگی‌ برای روز دوشنبه در لرستان، شمال خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان و سه شنبه شدت بارش در لرستان، شمال خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال و شرق سمنان خبر داد.

وی وضعیت جوی استان تهران را در روز دوشنبه نیمه ابری به تدریج افزایش ابر اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد اعلام کرد و گفت: بیشینه دما در این روز 19 درجه و کمینه آن 11 درجه سانتی گراد خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: هوای این استان در روز چهارشنبه نیز نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید است. دمای هوا در گرم‌ترین ساعت روز به 16 درجه بالای صفر و در خنک‌ترین ساعت به 7 درجه بالای صفر می‌رسد.