به گزارش پارس نیوز ، زارع پور پیرامون قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور نیز تصریح کرد: این آخرین باری بود که اینترنت در هر سطحی، چه ثابت و چه سیار برای برگزاری کنکور قطع شد و بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور برای کنکورهای بعدی باید سازمان سنجش به دنبال روشهای نوین و اصولی مقابله با تقلب برود.

وی افزود: تلاش کردیم قطعی اینترنت فقط در محدوده‌های برگزاری کنکور باشد اما در مناطق دورتر نیز به خاطر ماهیت ارتباطات بی سیم، قطعی داشتیم که از این جهت از هموطنان عزیزی که دچار مشکل شدند عذرخواهی می کنم.

هشدار این پیامک جدی است ؛ اینترنت شما برای ساعتی دیگر قطع می شود !

 قطعی اینترنت از روز گذشته در مناطقی که به حوزه‌های کنکور نزدیک هستند گزارش شده است.

این درحالی است که بارها از سوی وزارت ارتباطات اعلام شده بود که این قطعی اینترنت فقط در ساعت برگزاری آزمون اجرایی می شود.از عصر 28 دی پیامک قطعی اینترنت برای بسیاری از شهروندان ارسال شده است.

در این پیامک آمده است:

با سلام، به اطلاع می‌رساند به منظور جلوگیری از سواستفاده و تقلب برخی افراد سودجو و فرصت طلب و با ابلاغ شورای امنیت کشور ، اینترنت حوزه برگزاری آزمون سراسری منطقه سکونت شما در صبح روز پنج شنبه و جمعه این هفته قطع خواهد شد.

از اینکه ما را در برگزاری هرچه بهتر این آزمون یاری می‌کنید. سپاسگذاریم.

کنکور 1401

گفتنی است وزیر ارتباطات اعلام کرد که اینترنت همراه در روزهای 29 و 30 دی در محدوده حوزه‌های برگزاری آزمون قطع خواهد شد.

ساعاتی پیش وزیر ارتباطات پیرامون مسئله قطعی اینترنت در روزهای کنکور اعلام کرد: هفته گذشته براساس مصوبه شورای امنیت کشور، وزارت علوم درخواستی را مبنی بر قطع سراسری اینترنت در روزهای کنکور مطرح کرد. اما همانطور که قبلا هم گفتم ما با قطعی سراسری اینترنت مخالفیم.

اینترنت کدام مناطق قطع می‌شود؟

او همچنین با تاکید بر اینکه این قطعی فقط برای اینترنت دیتا است و اینترنت ثابت به هیچ عنوان قطع نخواهد شد ادامه داد: اینترنت فردا از ساعت 7:30 تا 11:30 فقط در محدوده حوزه‌های امتحانی کنکور آنهم با اطلاع قبلی به افرادی که در مجاورت آنتن‌های BTS هستند تا بتوانند برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند، قطع خواهد شد.

دو هفته پیش بود که سازمان سنجش اعلام کرد برای جلوگیری از تقلب در حوزه‌های امتحانی آزمون سراسری کنکور، اینترنت در روزهای برگزاری آزمون به صورت سراسری قطع می‌شود. مدتی بعد وزارت ارتباطات ضمن مخالفت با این اقدام اعلام کرد که اینترنت فقط در حوزه‌های امتحانی کنکور قطع خواهد شد.

قطعی اینترنت در روز کنکور قطعی شد 

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش  آموزش کشور در برنامه تلویزیونی با تشریح روند برگزاری کنکور ۱۴۰۲ و آمادگی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور گفت: حلقه‌های امنیتی زیادی را تعریف کردیم و آگاه هم هستیم که اینترنت با زندگی مردم گره خورده است. پیش بینی کردیم و از دولت خواستیم که امکان ارسال و دریافت فایل وجود نداشته باشد که مصوب شد در اینترنت همراه در حوزه‌های شبکه‌های پیام رسان محدودیت داریم. این محدودیت در شهرهای محل حوزه امتحانی است.

کنکور 1402

وی افزود: این موضوع خواسته مردم هم است و از این بابت و به شکل نقطه‌ای محدودیت اعمال می‌شود. درباره اینترنت ثابت محدودیتی وجود ندارد.

با قطع سراسری اینترنت مخالفیم

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات  در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اینترنت طبقاتی به این معنا که یک طبقه خاصی اینترنت پرسرعت داشته باشد، نداریم و همه مردم برای ما خاص هستند.

وی افزود: اما برخی از سایت‌ها تحریم‌ شده‌اند و ما در حال فراهم کردن ابزارهایی برای برنامه‌نویسان هستیم تا سایت‌هایی که ما را تحریم کرده‌اند و دسترسی‌های خاصی احتیاج دارند، یا برای گیمرها شنبه یا یکشنبه ابزار جدیدی را رونمایی می‌کنیم که پینگ بازی‌ها برایشان پایینتر بیاید، آیا اسم چنین چیزی را باید اینترنت طبقاتی گذاشت؟ ما امکانات جدیدی را برای دسترسی بهتر قشر خاصی فراهم می‌کنیم.

زارع‌پور درباره وضعیت قطع اینترنت برای برگزاری کنکور ارشد تاکید کرد: ما به شدت با قطع سراسری اینترنت مخالفت کردیم و اعتقاد داریم اینترنت مثل هوا می‌ماند و به تمام زندگی مردم وابسته شده، از اقتصاد، آموزش، فرهنگ و سرگرمی پس نمی‌شود اینترنت را قطع کرد.

انتخاب رشته کنکور

وزیر ارتباطات ادامه داد: درخواست سازمان سنجش در این زمینه بررسی شد و با چند شرط با آن موافقت شد که صرفاً در محدوده حوزه‌های امتحانی و فقط اینترنت همراه، آن‌هم با اطلاعات قبلی باشد . کسانی که در این محدوده هستند از پیش پیامی دریافت می‌کنند تا آمادگی داشته باشند.

وی افزود: صرفاً هم در ساعت برگزاری کنکور این امر به شکل خیلی محدود انجام شود تا نگرانی‌ها برای حفظ سلامت کنکور رعایت شود. البته اعتقاد داریم روش‌های پیشرفته‌تر و فناورانه‌ای برای مبارزه با تقلب وجود دارد که سازمان سنجش به سمت آن حرکت می‌کند.

قطعی سراسری اینترنت ۲۹ و ۳۰ دی صحت دارد ؟ 

حسن مروتی صبح امروز در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرحله اول کنکور ۱۴۰۲ در تاریخ ۲۹ و ۳۰ دی ماه و مرحله دوم ۱۵ و ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود و نهایتا این کنکور یک پذیرش در مهرماه ۱۴۰۲ دارد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبان در هر کدام آزمون ها نمره بیشتری کسب کرده باشند، نمرات آن آزمون ملاک قرار می گیرد، مگر اینکه فرد در ۲ گروه مختلف شرکت کرده باشد که خود فرد در این شرایط انتخاب خواهد کرد. اختیار با خود داوطلبان است و می توانند در هر دو مرحله کنکور شرکت نکنند.

قطع سراسری اینترنت در ساعات برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲

این صحبت ها از صبح با واکنش های بسیاری روبرو شده است. 

وزیر علوم: اینترنت فقط در محل های برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ قطع می شود

اینترنت فقط در محل های برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ قطع می شود

اما محمد علی زلفی گل در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره قطع اینترنت در روزهای برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ گفت: قطع اینترنت نیاز به مصوبه شورای امنیت کشور دارد.

قطع اینترنت، اینگونه گلوی اقتصاد را فشار داد - خبرآنلاین

وی افزود: در حوزه‌هایی که کنکور برگزار می‌شود، طبق سال گذشته اینترنت فقط برای محل‌هایی که کنکور برگزار می‌شود قرار است قطع شود تا فرزندانمان با خیال راحت به رقابت در کنکور بپردازند.