به گزارش بهداشت نیوز ،گزارش های بهداشتی نشان می دهد، بسیاری از کشورهای جهان اخیرا شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستند. در این میان شرایط در کشورهایی مانند چین، نیوزلند، ژاپن و روسیه شدید تر گزارش شده است.

آمارهای منابع رسمی نشان می دهد: طی یک هفته اخیر در برخی کشورها جهش بزرگی رخ داده است. بر اساس این گزارش ها، نیوزیلند در یک هفته ۴۲ هزار و ۷۴۰ مورد جدید را ثبت کرده و ۶۴ نفر جان خود را از دست داده اند. این موضوع در حالی است که نیوزلند یکی از وفق ترین کشورهای جهان در طول همه گیری کرونا محسوب می شد که توانست این ویروس را تا حد زیادی کنترل کند.

موارد کووید۱۹ در چین

از سوی دیگر در کشور چین که سیاست کووید صفر را دنبال می کند، شاهد شکل گیری موج جدید کرونا هستیم. اخیراً طبق گزارش کمیسیون بهداشت ملی این کشور، دو مورد جدید مرگ ناشی از کووید ۱۹ گزارش شده است. در روز یکشنبه، در مجموع ۱۳۴۴ بیمار کرونایی در این کشور پس از بهبودی از بیمارستان‌ها ترخیص شدند. به گزارش های رسمی در چین نشان می ده این کشور با بحران در کارکنان پزشکی مواجه است، زیرا بسیاری از آنها در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر کشور کار خود را رها کرده و تسلیم شرایط دشوار می شوند.

موارد کووید۱۹ در روسیه

 روسیه از جمله دیگر کشورهای جهان محسوب می شود که شاهد شکل گیری موج جدید کرونا بوده و تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۷۲۲۲ مورد جدید کووید-۱۹ در این کشور ثبت شده است. بر اساس اعلام مرکز رسمی نظارت و پاسخ، مجموع آمار کلی مبتلایان اکنون به ۲۱۷۱۶۰۷۴ نفر رسیده است. همچنین تا کنون ۳۹۳ هزار نفر نیز در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

علاوه بر کشورهای فوق، شرایط کرونا در هندوستان و ژاپن هم چندان جالب نبوده و گزارش های بهداشتی نشان دهنده شروع موج جدید کرونا در این کشورها است.

منبع:سیناپرس