به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین روز از پیکارهای کاراته قهرمانی قاره کهن در شرایطی امروز جمعه ۲۵ آذر ماه به میزبانی ازبکستان در شهر تاشکند برگزار شد که در پایان روز نخست نمایندگان کاراته ایران موفق به کسب یک نشان طلا، ۲ نقره و ۴برنز شدند.

بر اساس این گزارش  نخستین طلای کاروان کاراته کشورمان در قاره کهن به نام دختران کاتا تیمی ضرب شد، یکتا داوری، تینا فتاحی، ملیکا سلطانی  در ترکیب کاتا تیمی جوانان، با امتیاز ۲۲.۹۰ و صدرنشینی در گروه خود نخستین فینالیست کاراته کشورمان در روز نخست بودند، که با کسب امتیاز ۲۳.۷۴ و شکست تیم اندونزی در فینال نخستین طلایی کاروان ایران ما لقب گرفتند.

در کاتا انفرادی نوجوانان، حمیدرضا محمودی در گام نخست  با امتیاز ۳۷.۲۸ در جایگاه سوم گروه خود قرار گرفت، محمودی در دور دوم با امتیاز ۲۲.۴۸ و قرار گرفتن در جایگاه دوم به دیدار رده بندی راه یافت. 

محمودی با کسب امتیاز ۲۳.۳۴ مغلوب تسانگ از هنگ کنگ شد و از رسیدن به مدال بازماند. 

یکتا داوری نماینده دختران کشورمان در بخش کاتا انفرادی نوجوانان ابتدا  با کسب امتیاز ۳۸.۹۸ و قرار گرفتن در جایگاه دوم گروه خود به مرحله دوم صعود کرد، داوری در ادامه با امتیاز ۳۸.۵۰ و کسب جایگاه دوم به دیدار دره بندی راه یافت و با شکست در این مرحله برابر یانگ از چین تایپه  از رسیدن به مدال بازماند. 

در کاتا انفرادی جوانان دختران ساجده جهانشاهی با امتیاز ۳۸.۰۲ و قرار گرفتن در جایگاه دوم گروه خود راهی دیدار رده بندی شد و با پیروزی مقابل خوشیمخوناوا از کشور میزبان صاحب گردن آویز برنز شد.

محمد مهدی نقدی نماینده کاتا انفرادی جوانان کشورمان پس از صعود از دور نخست با امتیاز ۳۷.۴۸ در مرحله دوم با امتیاز ۲۳.۳۲ در جایگاه چهارم قرار گرفت و از دور رقابتها کنار رفت.

کاتا تیمی جوانان کشورمان با ترکیب ابوالفضل فرامرز پور، یزدان شیخ اکبری، ابوالفضل شیخ شعاعی با امتیاز   ۲۱.۳۴ راهی دیدار رده بندی شدند و در ادامه با کسب امتیاز ۲۳.۴۸ قبول شکست برابر نماینده کشور میزبان از رسیدن به مدال بازماندند.

در بخش کومیته غزل فتحی نماینده وزن منهای ۴۷ کیلوگرم کشورمان پس از پیروزی ۲ بر یک برابر وونگ از هنگ کنگ و برتری مقابل اوچیلوا از ازبکستان در هانتی، در گام سوم ۲ بر صفر نتیجه را به کاریکومی ژاپنی واگذار کرد، فتحی با قبول شکست ۴ بر ۲ مقابل رودتیانگ از تایلند در دیدار رده بندی به عنوان پنجمی بسنده کرد و از رسیدن به مدال بازماند.

زهرا رضازاده در  وزن منهای ۵۴ کیلوگرم  پس از پیروزی ۸ بر صفر مقابل کوییشیبای ازکشور قزاقستان در ادامه با رای داوران مغلوب حافظان از کشور سنگاپورشد و در جدول شارژ مجدد با پیروزی ۶ بر صفر برابر تانگ از چین تایپه صاحب گردن آویز برنز شد.

نماینده وزن به اضافه ۵۴ کیلوگرم ایران، مهلا صداقت پس از پیروزی  ۸ بر ۲  برابر فتیودسری از تایلند مقابل الهدوی از عربستان پیروز میدان لقب گرفت اما با قبول شکست یک بر صفر برابر ماتسورا از ژاپن   از رسیدن به فینال بازماند.

صداقت در ادامه با پیروزی ۲ بر صفر مقابل الیافا از امارات نشان برنز را از آن خود کرد.

در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم نوجوانان محمد امین اسلامی ابتدا تاگانو از ترکمنستان  را ۲ بر یک از پیش رو برداشت و سپس ۴ بر یک برابر ال اعظمی از کشور کویت به برتری رسید و در ادامه با پیروزی  یک بر صفر مقابل المونجم عربستانی فینالیست شد.  

اسلامی در فینال ۵ بر ۳ مغلوب اسکاربک  قزاقستانی شد و به نشان نقره بسنده کرد. 

محمد امین ایرانی نماینده وزن منهای ۵۲ کیلوگرم در گام نخست با نتیجه ۲ بر ۲ مقابل المیتایری از کویت باسنشو متوقف شد و از دور رقابتها کنار رفت.

محمد مهدی عبدالرحیمی در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم در گام نخست با نتیجه نزدیک یک بر صفر مغلوب المتایری کویتی شد و در ادامه در جدول رپه شارژ ۴ بر صفر مغلوب میرادو از ترکمنستان شد و حذف شد.

محمد حسین فراهانی نماینده وزن منهای ۷۰ کیلوگرم کشورمان ابتدا خامسری از تایلند را یک بر صفر مغلوب کرد و در ادامه ۶ بر ۵ مقابل چان از هنگ کنگ پیروز شد و با قبول شکست ۲ بر صفر برابر القهتانی از عربستان به دیدار رده بندی راه یافت.

فراهانی در جدول شارژ مجدد با شکست ۳ بر ۲ شاروفوتدینوو ازبک به نشان برنز دست یافت.

سورنا بهزاد با پیروزی ۲ بر یک مقابل چن یو از چین تایپه آغاز کرد و با پیروزی ۶ بر صفر مقابل نورگالیو از قزاقستان فینالیست شد.

نماینده وزن به اضافه ۷۰ کیلوگرم کاراته کشورمان در دیدار نهایی ۳ بر صفر نتیجه را به عبدل عطیپف از کشور میزبان واگذار کرد و به نشان نقره بسنده کرد.

روز دوم این رقابت ها فردا با برگزاری مسابقات کومیته رده سنی جوانان و همچنین مسابقات کاتا و کومیته رده سنی زیر ۲۱ سال پیگیری خواهد شد. 

هجدهمین دوره رقابت های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا  و بیستمین دوره این پیکارها در رده های سنی پایه و همچنین اولین دوره رقابت های پاراکاراته از امروز ۲۵ آذر ماه آغاز شده و تا ۲۹ آذر ماه ادامه خواهد داشت.