به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص پاسخ به پیشنهادات و نقطه‌نظرات مردمی مطرح شده در جلسه ارتباط مستقیم شهروندان پایتخت با مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: واقعیت آن است که انتظارات مردم از شرکت مترو تهران، کاملاً بجا و منطقی بوده و وظیفه ما رسیدگی به این خواسته‌ها در اسرع وقت است. گرچه به لحاظ تأمین به موقع منابع مالی، اوضاع همیشه آن‌طور که لازم به نظر می‌رسد نیست اما این امر باعث نمی‌شود نقطه‌نظرات، پیشنهادات و انتقادات شهروندان را نادیده گرفته و یا غیرمنطقی بدانیم.

درستی در ادامه به اهم مصادیق پیام‌های مردمی پرداخت و افزود: راه‌اندازی آسانسورهای ساخته‌شده در ایستگاههای در حال بهره‌برداری و رسیدگی به وضعیت پله‌های برقی، یکی از بیشترین مواردی است که مورد تقاضا قرار دارد. در این زمینه خوشبختانه جلسات خوبی با اداره کل استاندارد استان تهران برگزار کرده‌ایم که ماحصل آن، راه‌اندازی تدریجی آسانسورهای موجود در خطوط ۶ و ۷ است. ازطرفی شرکت بهره‌برداری مترو نیز به مساله سرویس‌دهی مناسب امکانات موجود در ایستگاه‌ها، نگاه ویژه‌ای دارد که مساله خدمت‌رسانی بدون اشکال پله‌های برقی یکی از این موارد است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به پروژه‌های عمرانی در حال اجرای شبکه راه‌آهن ریلی پایتخت گفت: تکمیل ایستگاه‌های باقی‌مانده خطوط ۶ و ۷ و همچنین راه‌اندازی کامل خط مترو تهران-پرند تا پایان سال جاری، از دیگر انتظارات مردم صبور تهران به‌شمار می‌رود که انصافاً خواسته معقول و به حقی است.

وی گفت: در این زمینه تمام امکانات موجود را به کار گرفته ایم تا ضمن احداث ۱۶ ایستگاه ناتمام در خطوط ۶ و ۷ طی امسال و سال آینده، به تدریج نگاه جدی تری به پروژه‌های توسعه‌ای خطوط موجود و نیز شروع خطوط جدید شبکه مترو تهران داشته‌باشیم. در کنار این مساله، البته توان ویژه ای برای تکمیل خط مترو در بخش حدفاصل فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند گذاشته‌ایم و هر هفته مسائل این پروژه را با جدیت دنبال می‌کنیم تا انتظار طولانی مدت مردم شهر جدید پرند را برآورده‌ساخته و حدود ۲۰ کیلومتر مسیر راه‌آهن ریلی را تا پایان سال جاری تحویل شهروندان دهیم.

درستی گفت: با حمایت‌ها و نگاه ویژه‌ای که شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر به مقوله توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت دارند، مطمئناً بزودی اخبار مثبتی در زمینه تکمیل کارهای باقی‌مانده از قبل و همچنین شروع طرح‌های جدید برای شهروندان خواهیم داشت و این امر پاسخی به انتظارات درست، منطقی و بجای مردم صبور پایتخت محسوب‌می‌شود.