در پی هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید به کشور، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا ، درباره شدت این بارش‌ها گفت: این سامانه بارشی که امروز (۲۵ آبان) وارد کشور می‌شود، ابتدا استان‌های غربی همچون کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و استان همدان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی روز پنجشنبه(۲۶ آبان) گسترش می‌یابد و جنوب استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و غرب استان اصفهان و استان‌های همدان، مرکزی، تهران، البرز و قزوین نیز شاهد بارندگی خواهند بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا نکته مهم این است که طی روز پنجشنبه در چهار محال و بختیاری، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد همچنین در منتها الیه غربی استان اصفهان بارندگی‌ شدید و سنگین پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند مخاطره آمیز باشد.

وی درباره بارندگی در ارتفاعات گفت: این بارش‌ها در ارتفاعات استان‌های نام برده و حتی شهرهای سردسیر به‌صورت برف  و حجم آن در ارتفاعات بیش از ۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

ضیاییان با توجه به شدت و میزان بارندگی‌ها تاکید کرد: کوهنوردان به هیچ‌وجه نباید  به ارتفاعات استان‌هایی همچون خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان صعود داشته باشند.

 وی افزود: در این وضعیت جوی امکان بسته شدن مسیر روستاها به‌ویژه در مناطق سردسیر به دلیل بارش برف نیز وجود دارد و گردنه‌ها بسیار خطرناک خواهند بود. در چنین شرایطی هم راهداری باید تمهیدات زمستانه لازم را بیندیشد و هم مردم از سفر به‌خصوص به گردنه‌های برفگیر پرهیز کنند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه اظهار کرد: در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان احتمال وقوع سیل پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت بارش‌ها طی روز جمعه(۲۷ آبان) گفت: این بارش‌ها طی روز جمعه در جنوب غرب کشور کاهش می‌یابد ولی همچنان استان‌هایی همچون فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری و خوزستان شاهد بارش باران خواهند بود همچنین بارش‌های پراکنده در یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی رخ خواهد داد و تنها استان خراسان رضوی بارش شدیدی تجربه خواهد کرد.

مازیار غلامی - سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران- نیز در گفت و گو با ایسنا با توجه به ورود سامانه بارشی به کشور اظهار کرد: امروز (۲۵ آبان) آسمانی کمی ابری با افزایش ابر به‌ویژه در عصر و شب و وزش باد، بارش برف در ارتفاعات بالادست و بارش باران در ارتفاعات پایین‌دست استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: وجود مه در این شرایط جوی در نواحی کوهستانی مورد انتظار است که می‌تواند برای کوهنوردان چالش‌های بسیاری به همراه داشته باشد.

 سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه وضعیت جوی تهران طی روز پنجشنبه(۲۶ آبان) ابری و همراه با بارش برف و باران خواهد بود، گفت: روز جمعه (۲۷ آبان) وضعیت جوی آرام و آفتابی پیش‌بینی می‌شود اما بارش برف و کولاک در ارتفاعات دور از انتظار نیست.