در حالی که مسابقات بوکس قهرمانی جوانان جهان 2022 از روز 24 آبان‌ماه تا پنجم آذرماه به میزبانی اسپانیا و در شهر آلیکانته برگزار خواهد شد، امروز(دوشنبه - 14 آبان ماه) در خواست رویداد اعضای تیم ملی کشورمان برای حضور در این مسابقات با کارشکنی سفارت اسپانیا مورد قبول واقع نشد.

حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به این موضوع گفت: از مدت‌ها قبل با توجه به دعوت نامه حضور در مسابقات جهانی جوانان، اقدامات لازم جهت صدور روادید را انجام داده بودیم، اما متاسفانه امروز با کارشکنی سفارت اسپانیا درخواست ویزای تمامی اعضای تیم جوانان و کادرفنی رد شد. این در حالی است که تمام اقدامات لازم در این خصوص را در زمان مقرر انجام داده بودیم و حتی رزو هتل محل اقامت و تامین منابع ریالی و ارزی را نیز انجام داده بودیم.

​وی افزود: ما  با توجه به تاخیر صورت گرفته در صدور ویزا، از وزارت امور خارجه نیز پیگیر این موضوع شدیم، اما با این حال امروز بدون هیچ دلیلی درخواست روادید اعضای تیم کشورمان برای حضور در مسابقات رد شد.

ثوری تاکید کرد: این موضوع را به صورت مکتوب با فدراسیون جهانی بوکس مطرح کردیم و همچنین مراتب اعتراض خود را به سفارت سپانیا اعلام نمودیم. در فرصت باقی مانده نیز مجدداً درخواست روادید خواهیم داشت و امیدوارم این بار روادید ملی‌پوشان کشورمان صادر شود.