به گزارش ایسنا، محمد محمدی‌بخش -رییس سازمان هواپیمایی کشوری- هفته گذشته درباره قیمت پروازهای جام جهانی گفته بود پروازهای خارجی تابع شرایط ویژه‌ای است. با این حال در  این بازه زمانی توافقات خوبی حاصل و مقرر شد تا طرف قطری روی سایت خود قیمت بلیت‌ها را به‌ویژه برای سه روز بازی‌های ایران اعلام  کند. همچنین ایران‌ایر نیز از شنبه قیمت‌های بلیت را اعلام خواهد کرد و مردم می‌توانند به سایت مراجعه و بلیت‌های خود را خریداری کنند.

طبق اظهارات محمدی‌بخش، پرواز از شهرهای تهران، کیش، شیراز، اصفهان، مشهد و لار به مقصد دوحه قطعی شده و شرط فروش بلیت پروازهای دوحه در ایام جام جهانی داشتن بلیت‌های بازی‌های این مسابقات است. همچنین شرکت‌های ایران‌ایر و قطر ایرویز مسئولیت گرفتند تا از ۲۸ آبان ماه تا آذرماه، تماشاگران را از شهرهای ایران به شهر دوحه جابه جا کنند؛ همچنین ۲۰ پرواز قطر ایرویز و ۱۳ پرواز ایران‌ایر پرواز به ۸۴ پرواز به ایران‌ایر و ۱۹۸ پرواز به قطرایرویز ارتقا یافت.

نرخ‌های بالایی برای جام جهانی پیش‌بینی نشده است

رستم قاسمی -وزیر راه و شهرسازی- درباره پروازهای ایران به جام جهانی اعلام کرده بود که طبق توافقات انجام‌شده، بلیت رفت و برگشت از ایران به قطر، کمتر از ۱۵ میلیون تومان خواهد بود که به‌زودی بلیت با قیمت‌های ارزان به فروش می‌رسد.

البته مقصود اسعدی سامانی -دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی- درباره قیمت بلیت‌ پروازهای جام جهانی به ایسنا گفته بود که پروازهای خارجی مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شوند و معمولا تابع عرضه و تقاضا و قیمت ارز و شرایط زمانی هستند، اما نرخ‌های اعلامی توسط مسئولان هم تفاوت چندانی با پیشنهاد شرکت‌ها ندارد.

درنهایت در حالی که مسئولان اعلام کرده بودند قیمت بلیت‌های جام جهانی قطر شنبه اعلام می‌شود، اما قیمت دقیق پروازها هنوز از سوی سازمان هواپیمایی اعلام نشده است، هرچند بازه نرخ بلیت، ۱۰ تا ۱۵ میلیون اعلام شده است و باید دید در نهایت قیمتی که بلیت‌ها به فروش می‌رسد به چه صورت خواهد بود.