به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  سردار سیدتیمور حسینی  در گفتگو با رادیو ایران با اشاره به اینکه محورهای شمالی و استان های شمالی شرایط جوی ناپایداری را دارند افزود : در این محورها پیش بینی بارش باران هم شده است و ما پایان هفته ها بار نسبتا سنگینی در محورهای شمالی از جمله محور هراز و چالوس داریم .

وی گفت : در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت هم به همین ترتیب شاهد بار نسبتا پرحجم تر نسبت به سایر ایام هفته هستند ولی بهرحال دلیل شرایطی که ما در چالوس و هراز داریم ، تنگی معبر و تقاضای بیشتر برای تردد ، معمولا ما محدودیت های ترافیکی را در این دو محور و به ویژه محور چالوس اعمال می کنیم .

جانشین پلیس راهور فراجا  افزود : برای آخر هفته هم مجددا در پیش بینی هایمان و برنامه ای که ابلاغ شده در محور چالوس ، امروز مسیر جنوب به شمال را یک طرفه پیش بینی کردیم و در محور هراز هم به همین ترتیب و فردا جمعه بالعکس شمال به جنوب را در دستور کار داریم که اگر نیاز باشد ، چون حتی الامکان سعی ما بر این است که تا می توانیم محدودیت اعمال نشود جاده یکطرفه نشود چرا که یکطرفه کردن هر محوری بر یک تعدادی از افراد و به ویژه بومیانی که در حاشیه این دو محور سکونت دارند و در روستاها و شهرهای اطراف ساکن هستند خیلی مشکلات زیادی را می تواند ایجاد کند .

سردار سیدتیمور حسینی گفت : لذا ما همه تلاشمان بر این است که تا جایی که امکان دارد بتوانیم وضعیت محور را به شکل دو طرفه مدیریت کنیم . در برنامه مان دیده شده که اگر شرایط به گونه ای بود که امکان تردد دو طرفه وجود نداشت این کار را ما انجام می دهیم .

وی افزود :  از روزی که آزادراه تهران – شمال هم افتتاح شد یعنی منطقه یک این آزادراه به دلیل تلاقی باری که از آزادراه می رود و در محدوده شهرستانک وارد جاده چالوس می شود ما مستمرا شاهد یک تراکم پررنگی هستیم در محدوده آزادراه و گاها انتهای باری که دپو می شود چون این محدوده تا تونل 16 و حتی 14 هم در مواقع خاص می رسد لذا ما برای مدیریت این موضوع ناچارا بعضی از محدودیت ها را می بایستی اعمال کنیم .

جانشین پلیس راهور فراجا  گفت : سایر محورهای مواصلاتی کشور هم خیلی شرایط حاد و ویژه ای ندارند ، بار صبحگاهی معمول این زمان و این موقعیت را دارند در کلانشهرها و به ویژه شهر تهران هم مستحضر هستید معمولا به دلیل تعطیلی بسیاری از شرکت ها و سازمان ها روزهای پنج شنبه روزهای خلوتی هست ولی رفته رفته به ساعت ده و نیم یازده و ظهر که نزدیک می شویم مراجعه به مراکز خرید و هسته مرکزی شهر تراکمی را در هسته مرکزی ایجاد می کند و مردم عزیز با لحاظ این شرایط و اوضاع ترافیکی می بایستی برنامه ریزی کنند که به موارد و مسائل روزمره شان بتوانند برسند.