به گزارش ثریا چندین کاربر آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو جدید در ایالات متحده تا کنون گزارش کرده اند که زمانی که سوار ترن هوایی شهربازی می‌شوند، تلفن همراه آن‌ها به اشتباه بروز تصادف را تشخیص داده و با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد.

ویژگی جدید Crash Detection اپل که می‌تواند با استفاده از حسگر‌های خود بروز تصادف را تشخیص دهد، احتمالا ترمزگیری و حرکت ناگهانی ترن هوایی را به عنوان نشانه‌ای از تصادف در نظر می‌گیرد و حسگر‌های آیفون را تحریک می‌کند تا آن‌ها را به عنوان نشانه‌هایی از تصادف اتومبیل تعبیر کنند.

تاکنون حداقل ۶ مورد هشدار تصادف اشتباه به خدمات اضطراری گزارش شده است. سخنگوی اپل در پاسخ به این موضوع اعلام کرد که اپل این ویژگی را با بیش از یک میلیون ساعت داده تصادف خودرو و تجزیه و تحلیل رانندگی در دنیای واقعی مورد آزمایش قرار داده است. این شرکت همچنین اعلام کرد که شرایط آزمایش فاکتور‌های کافی برای هشدار توسط گوشی‌های آیفون را فراهم نمی‌کنند.

این ویژگی چند روز پیش توانسته بود وقوع یک تصادف را به اداره پلیش گزارش دهد. به دنبال برخورد اتومبیل هوندا آکورد مشکی رنگ با یک درخت، در لینکلن، نبراسکا تلفن همراه یکی از سرنشینان با اداره پلیس تماس گرفت و آن‌ها را از وقوع این حادثه باخبر کرد. در این تصادف هر شش سرنشین جوان خودرو جان باختند.

این حادثه یکی از اولین نمونه‌های ویژگی جدید تشخیص تصادف اپل است. آیفون ۱۴ و اپل واچ جدید هر دو به قابلیت جدید تشخیص تصادف اپل مجهز شده اند.

این قابلیت در صورت تشخیص تصادف شدید و رسیدن شمارش معکوس بیست ثانیه آن به صفر، در صورتی که توسط کسی لغو نشود به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد.

منبع: فرارو