به گزارش پارس به نقل از خراسان 6 تن از متهمان پرونده درگيري مسلحانه که به قتل يک نفر و مجروح شدن 7 تن انجاميد در حالي صحنه جنايت هولناک را در حضور قاضي ويژه قتل عمد تشريح کردند که مشخص شد درگيري مذکور به خاطر تصادف راننده مست رخ داده است.به گزارش خراسان ساعت 7 صبح يکشنبه گذشته متهمان اين پرونده جنايي در حالي که دستبندهاي قانون بر دستانشان حلقه شده بود به مقابل يک کارخانه توليدي در بزرگراه آسيايي مشهد هدايت شدند تا در محل وقوع قتل و درگيري چگونگي حادثه را در حضور مقام قضايي تشريح کنند. اين گزارش حاکي است: در آغاز بازسازي صحنه قتل ابتدا قاضي علي اکبر صفائيان با تفهيم مواد قانوني به متهمان از آنان خواست مواظب اظهارات خود باشند و حقيقت ماجرا را بيان کنند. سپس به دستور مقام قضايي جوان 30 ساله اي به نام «م.م» مقابل دوربين قوه قضاييه قرار گرفت و گفت: من توزيع کننده غذاي رستوران هستم و با خودرو سمند براي کارگران شرکت هاي اطراف و يا کشاورزاني که سفارش داده اند از رستوران غذا مي برم. شب حادثه بارندگي شده و جاده لغزنده بود من هم به خاطر اين که مشروب خورده بودم حالت طبيعي نداشتم. اما با اين وجود در بزرگراه آسيايي حرکت مي کردم که يک خودرو 206 و يک دستگاه پژو پارس را مقابلم ديدم که کنار يکديگر حرکت مي کردند. هرچه به رانندگان آن ها چراغ دادم و بوق زدم که کنار بروند اما آن ها همچنان به حرکت خود ادامه مي دادند من که ديگر عصباني شده بودم به شدت وسط 2 خودروي مذکور رفتم و با آن ها تصادف کردم. شدت اين تصادف به حدي بود که هر دو راننده با سر داخل شيشه رفتند و مجروح شدند. پس از آن از خودروي سمند پياده شدم که در اين هنگام مشاجره اي با الفاظ زشت بين ما رخ داد و آن رانندگان که بعد فهميدم با يکديگر برادر هستند مرا کتک زدند. من هم که تنها مانده بودم با تلفن همراه برادرم تماس گرفتم و از او خواستم به کمک من بيايد. دقايقي بعد برادرم با چند تن از دوستانش به محل رسيدند و بدين ترتيب درگيري با چوب و چماق و شمشير بين ما شروع شد ولي 2 راننده به داخل کارخانه توليدي رفتند که در آن جا کار مي کردند و پدرشان هم نگهبان آن کارخانه بود. ولي يکي از همان رانندگان به نام «ب» لوله اسلحه اي را از داخل پنجره اتاق کارخانه بيرون آورد و به سمت برادرم شليک کرد که متاسفانه او در اين حادثه جان خود را از دست داد.گزارش خراسان حاکي است: در ادامه متهم به قتل اين پرونده جنايي نيز مقابل دوربين قرار گرفت و پس از معرفي خود به قاضي صفائيان گفت: پس از تصادف و درگيري او (راننده مست) با دوستانش تماس گرفت که آن ها با چوب و شمشير به ما حمله کردند و ما از ترس خودروهايمان را در حدود 500 متري کارخانه رها و به داخل کارخانه فرار کرديم ولي آن ها ما را تعقيب کردند و با عده کشي شيشه هاي کارخانه و نگهباني را تخريب کردند.

در اين هنگام پدرم هم وارد ماجرا شده بود ولي آن ها ما را رها نمي کردند تا اين که من اسلحه دولول را که زير تخت نگهباني بود برداشتم و زماني که آن ها قصد داشتند با شمشير به من حمله کنند شليک کردم اما من قصد کشتن کسي را نداشتم بعد از اين ماجرا بود که فهميدم مقتول برادر راننده اي است که با ما تصادف کرده بود.اين گزارش حاکي است: پس از آن که ديگر متهمان نيز چگونگي وقوع اين حادثه تلخ را شرح دادند قاضي ويژه قتل عمد دستور پايان بازسازي صحنه جنايت را صادر کرد و متهمان با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.

سابقه خبر:هجدهم ارديبهشت نزاع مسلحانه اي در پي يک تصادف رانندگي در بزرگراه آسيايي مشهد رخ داد که در اين حادثه تاسف بار يک نفر به قتل رسيد و 7 تن ديگر نيزمجروح شدند.به دنبال اعلام وقوع اين جنايت به قاضي ويژه قتل عمد، بلافاصله قاضي صفائيان عازم محل حادثه شد و به تحقيق در اين باره پرداخت. به دستور مقام قضايي، جسد مقتول براي انجام معاينات و تعيين علت دقيق مرگ، به پزشکي قانوني انتقال يافت و گروهي از کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي به سرپرستي کارآگاه سلطانيان، مامور دستگيري متهمان شدند. بنابراين گزارش با تلاش نيروهاي انتظامي و کارآگاهان، 9 تن از افراد مرتبط با اين حادثه دستگير و مورد بازجويي قرار گرفتند که در نهايت 6 تن از آنان، صحنه قتل و درگيري مسلحانه را بازسازي کردند.