صادق ضیائیان اظهار کرد: امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ مهرماه) در برخی مناطق گیلان، اردبیل، غرب مازندران، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی افزایش ابر، بارش پراکنده، در برخی مناطق رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بعدازظهر سه‌شنبه (۱۹ مهرماه)‌ با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در گلستان، شرق مازندران و برخی مناطق خراسان شمالی نیز بارش رخ می‌دهد. چهارشنبه (۲۰ مهرماه)‌ در برخی مناطق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و استان‌های ساحلی دریای خزر و پنج شنبه و جمعه (۲۱ و ۲۲ مهرماه)‌ در برخی مناطق شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پیش‌بینی می‌شود.به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، سه‌شنبه و چهارشنبه دما در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

ضیائیان افزود: همچنین امروز و فردا در شمال غرب، غرب و سه‌شنبه و چهارشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و نوار شرقی کشور در بعضی ساعات سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت.رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از بعدازظهر سه‌شنبه تا صبح پنج‌شنبه دریای خزر و از صبح چهارشنبه تا صبح پنج‌شنبه غرب خلیج فارس مواج است.

وی در ادامه گفت: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ مهرماه) اهواز با دمای ۴۰ و ۴۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۲ و ۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران سه‌شنبه (۱۹ مهرماه) صاف تا کمی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و برای روز چهارشنبه (۲۰ مهرماه) کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.