به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، بارش برف که هم اکنون به صورت پراکنده در این گردنه ادامه دارد، باعث کندی رفت وآمدهای خودروها شد.

  بارش برف در برخی از نقاط این گردنه تا ۱۰ حدود سانتی متر هم می رسید.

این بارش ها که توأم با بارش باران بوده و سرتاسر این گردنه را فرا گرفته بود، باعث سیراب شدن طبیعت منطقه شده است. بارش های برف و باران در اوایل دومین ماه از فصل بهار سبب کاهش دمای هوا در استان شده است؛ همچنین در پی بارش باران و برف در برخی از رودخانه های این استان، سیلاب جاری شده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی  در بجنورد با اشاره به ناپایداری های هوا بر پرهیز مسافران از اطراق در حاشیه رودخانه های این استان تأکید کرد.

غلام رضا عوض زاده با بیان اینکه در پی بارش باران امروز و روزهای گذشته، در برخی از رودخانه های این استان سیلاب جاری شده است، افزود: براساس گزارش های هواشناسی استان، ناپایداری و برودت هوا تا صبح بامداد تداوم خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی با بیان اینکه باید خانواده ها مراقب فرزندان خود باشند تا خدای ناخواسته حادثه ای برای آنان روی ندهد، ادامه داد: شهروندان و مسافران استان برای مصون ماندن از هرگونه آسیب در کنار رودخانه ها و مناطق سیل گیر مستقر نشوند.

گردنه اسدلی در جنوب مرکز خراسان شمالی و در محور ارتباطی به اسفراین قرار دارد.

خراسان شمالی از جمله استان های کوهستانی کشور به شمار می رود.