به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دکتر بهرام عین اللهی در پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به گرمای هوا، همکاران ما نزدیک به ۱۰ روز است که در مرز مهران برای خدمات رسانی به زائران مستقر شده و امکانات زیادی از نظر اتوبوس آمبولانس و بیمارستان صحرایی در مرز‌ها فراهم شده است.

 
وی افزود: بر اساس بررسی‌ها و بازدیدی که از پایانه مرزی مهران انجام شد همه امکانات موجود است و از نظر اقلام دارویی نیز مشکلی وجود ندارد.
 
وزیر بهداشت بیان کرد: زائران خود نیز باید رعایت و سعی کنند گرمازده نشوند، یعنی راهپیمایی خود را در شب انجام دهند و در طول مسیر پیاده روی آب فراوان بنوشند.
 
آقای عین اللهی اضافه کرد: اگر زوار در طول مسیر خسته شدند سعی کنند در سایه استراحت کنند، این موارد از گرمازدگی جلوگیری می‌کند، اما اگر احساس کردند حال عمومی خوبی ندارند باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.
 
وی ادامه داد: برای برگشت زائران، پایگاه‌های بهداشتی در مرز مستقر شده است که بیماری زائران را بررسی می‌کنند.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه رییس سازمان اورژانس کشور صبح روز ۱۹ شهریور برای بازدید از مرز مهران وارد این استان شد.
 
شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.