به گزارش خبرنگار مهر، سردار هادیان فر گفت: تقریباً حجم زیادی از خودروهای سواری و اتوبوس را داشتیم که به ۶ مرز مراجعه کردند شاید بیشترین مراجعه با بیش از ۵۵ درصد بود که به مرز مهران و ۳۳ درصد به شلمچه رفتند. مشکلی در مرز خسروی وجود داشت و توقفی از طرف عراقی ایجاد شد و هموطنان در پایانه اذیت شدند اما مشکل حل شد. پیش بینی می‌شود که در مجموعه خسروی با ظرفیت محدودی هموطنان می‌توانند از آن معبر عبور کنند ولی ما شرایطی به وجود آوردیم و کسانی که از ایران به عتبات می‌روند می‌توانند از این مرزها استفاده کنند پیش بینی می‌شود که بار برگشت از روز جمعه شروع شود.

 

وی افزود: توصیه ما این است که زمان حضور در عتبات را کاهش دهند و کسانی که هنوز عزیمت نکرده اند آن را به سه چهار روز قبل از اربعین حسینی موکول نکنند چون مشکلاتی برایشان به وجود می‌آید بنابراین در این روزها از مرزهای زمینی استفاده کنند و بهتر است کسانی که در عراق هستند زودتر برگردند تا ظرفیت برای کسانی که هنوز نرفته اند ایجاد شود.

وی گفت: بیش از دو میلیون تردد توسط تردد شمارها ثبت شده است تا این لحظه بیشتر از ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه که بیش از ۷۰ درصد آنها خودروهای شخصی بوده در پارکینگ‌های مربوط به اربعین که با تمرکز بر مرز مهران اتفاق افتاده، اسکان داده شده است و بالغ بر ۴۶ هزار وسیله نقلیه تنها در مرز مهران پذیرش کردیم. پس از بسته شدن مرز خسروی خیلی از زائرانی که در آنجا بیتوته کرده بودند به مرز مهران رفتند و حجم زیادی از ترافیک را در پارکینگ‌ها داشتیم. از نیمه شب دیشب تراکم بار سنگینی در محور ایلام در محدوده مهران داشتیم. در آنجا هنوز از راه قدیمی استفاده می‌شود امیدواریم در دو سه روز آینده راه جدید باز شود بنابراین مردم از مسیر ملک شاهی عبور کنند.