غلامحسین رضوانی، نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز درخصوص مذاکرات هسته‌ای وین برای احیای برجام بین ایران و ۴+۱ تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دقیقا از زمانی که دولت سیزدهم سرکار آمد سکان مباحث، مواضع و مذاکرات هسته‌ای را در دست گرفت.

وی افزود: این رویکرد و اقدام درست در زمان اوج تنش‌ها در ارتباطات بین‌المللی به ویژه انفعال در ارتباط با کشورهای دوست و همسایه و مشکلات اقتصادی و مواجه دولت جدید با سوءمدیریت‌های دولت قبلی در حوزه اقتصاد بود.

رضوانی گفت که با تمام این اوصاف تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مسیرهای طی شده توسط تیم قبلی کشورمان را بررسی کرد، نیازها و مواضع جدید را مدنظر قرار داد و متن را اصلاح کرد.

نماینده مردم تهران درمجلس بیان کرد: مسئله مهم نیز این است که جمهوری اسلامی ایران تا حد امکان از خود انعطاف و راهکارهای ابتکاری نشان داد تا غربی‌ها را متوجه اشتباهاتشان کند اما مشکل اینجاست که آمریکا با وجود اینکه می‌داند خودشان باعث توقف برجام شدند، باز هم خواهان حداکثر امتیاز فرابرجامی هستند.

او ادامه داد: تاکنون مدیریت و مقاومت تیم مذاکره کننده هسته‌ای عالی بوده است و توانسته‌اند با کار و رفتاری کارشناسانه پشت میز مذاکرات حاضر شوند و مباحث را پیش ببرند.

رضوانی درانتها خاطرنشان کرد که آمریکا و غربی‌ها باید واقعیت را بپذیرند و مقاومت در برابر عدم پذیرش واقعیت بی‌فایده است و جز اتلاف وقت عایده‌ای ندارد. اکنون آمریکا نیاز بیشتری به احیای این توافق دارد و بهتر است سنجیده عمل کند زیرا مواضع ایران مشخص بوده و هست.