به گزارش پارس به نقل از ایرنا، علی مطهری روز پنجشنبه در دیدار از غرفه ایرنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: در چند روز گذشته آخرین جلسه دادگاه برگزار شد و بقیه متهمان به سوالات قاضی پاسخ دادند و دفاعیات خود را بیان کردند.

وی با بیان اینکه آنها درخواست بخشش کردند، گفت: من گفتم اگر به اتهام دستور دهندگان این قضیه رسیدگی شود احتمال گذشت از این افرادی که ابزار واقع شده اند، وجود دارد و منتظر هستیم که ببنیم دادگاه چه رفتاری در این مورد خواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره سفر این دفعه خود به دانشگاه شیراز و حال و هوای این شهر گفت: دفعه گذشته از همان ابتدا عده ای جلوی خروجی فرودگاه ایستاده و مشکل ایجاد کردند و این افراد نه مردم شیراز و نه دانشجویان بلکه عده ای بودند که از یک نهاد خواصی دستور داشتند که به هر نحوی از ورود بنده جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: این دفعه ما به طور عادی رفتیم، کار انجام شد و هیچ مشکلی هم نبود و در دانشگاه هم استقبال خوبی شد، چون از طرف سازمان خواصی سازماندهی نشده بودند.

نماینده مردم تهران درمورد انتخابات و وظیفه مسوولان برای برگزاری با آرامش نشست ها و جلسات در دانشگاه ها گفت: بیشتر خود دانشجویان وظیفه دارند که آستانه تحمل خود را بالا ببرند و شنیدن حرف مخالف برایشان راحت تر باشد.

مطهری افزود: دانشجویان باید خیلی عادی و طبیعی اجازه دهند از گرایش ها و تفکرهای مختلف در دانشگاه حرف هایشان را بزنند.

وی یادآور شد: شهید مطهری می گوید «حتی احزاب غیراسلامی در جمهوری اسلامی حق فعالیت دارند به شرط اینکه با تابلوی خودشان وارد شوند» و ما خیلی باید نسبت به نوع برخورد با مخالفان سعه صدر بیشتری داشته باشیم؛ همانطور که روش امامان ما همینطور بوده است که با مخالفان فکری خود می نشستند، بحث و گفت و گو می کردند.

وی درمورد اینکه آیا در انتخابات مجلس شرکت خواهند کرد؟ گفت: بله.

نماینده مردم تهران در مجلس درمورد ترکیب مجلس آینده نیز گفت: بستگی به نوع رفتار شورای نگهبان دارد که در مساله بررسی صلاحیت ها چگونه عمل کند. چون اگر خیلی سخت گیری شود و افراد مستقل نتوانند وارد رقابت شوند، مشارکت مردم پایین می آید و ممکن است بعضی افراد تندرو وارد مجلس شوند، ولی اگر مشارکت مردم بالا باشد طبیعی است ترکیب مجلس متفاوت خواهد بود.

مطهری درمورد اینکه اتهاماتی به آقای انصاری در کمیسیون فرهنگی زده شده است که گفته حجاب در ایران باید مثل لبنان و ترکیه شود آیا صحت دارد یا خیر؟ گفت: نه چنین چیزی نیست. من در آن جلسه حضور داشتم و ایشان چنین حرفی نزد.

وی درمورد نیامدن برخی از رسانه ها و مطبوعات به نمایشگاه هم گفت: اینها اعتراضاتی در مورد مسایل مختلف داشتند و اگر شرکت می کردند و حرفهایشان را در همینجا می زدند شاید برایشان بهتر بود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اعتراضات آنها هم در حد تحریم نبود و یک مقدار به مسایل یارانه ها اعتراض دارند یا به نوع برخورد حق نظارت بر مطبوعات با بعضی از روزنامه ها که همه اینها در اینجا قابل بحث و گفت و گو بود و می توانستند حرفهایشان را به گوش مردم برسانند.

بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 16 آبان ماه جاری در مصلی امام خمینی (ره) برپا شده و فردا (جمعه) به کار خود پایان می دهد.