عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که « پرداخت فوق العاده خاص به پرستاران به کجا رسید؟ »،ابراز کرد:‌این موضوع مخصوص پرستاران نیست و ویژه همه کارکنان دولت است.

وی ادامه داد: قانون مربوط به سال 90 است که ابتدا برای کارکنان پزشکی قانونی اجرا شد و این مطالبه‌ای از سال قبل همه گروهها چه در داخل وزارت بهداشت و غیره بوده و باید به صورت کلی در کشور حل شود.

عبادی متذکر شد: اگر حل شود پرستاران نیز مانند بقیه کارکنان دولت از این موضوع منتفع می‌شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت درباره « خبر خوش برای پرستاران »، افزود:‌بزودی مجوزهای استخدام از سازمان امور استخدمی اخذ می‌شود؛ضمن اینکه موضوع دیگر، تبدیل وضعیت و ساماندهی کارکنان دولت است که بزودی در صحن مجلس مطرح می‌شود و اگر اتفاق بیفتد حجم زیادی از همکاران پرستار را استخدام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که « آیا امسال جذب پرستار خواهید داشت؟ »، تصریح کرد: 33 هزار درخواست وزارت بهداشت داشتیم که در حال تعامل هستیم که اگر تبدیل وضعیت نیز صورت گیرد همه افرادی که به شکل نیروهای شرکتی و 89 روزه هستند تبدیل وضعیت می‌شوند.

عبادی در خصوص « افزایش پذیرش دانشجوی پرستاری »، ابراز کرد:‌امسال معاونت آموزش برنامه‌ای ندارد، اما برای سال آینده اگر زیر ساخت آماده شود متناسب با افزایش تخت،افزایش خواهیم داشت.

معاون پرستاری وزیر بهداشت اضافه کرد: 12 هزار تخت بیمارستانی در حال بهره برداری است که طبیعتا باید جذب دانشجو و استخدام را بیشتر کنیم.