به گزارش ایسنا، دختران هندبال ایران در سومین و آخرین دیدار خود از مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان نوجوانان که به میزبانی اسکوپیه مقدونیه شمالی در حال برگزاری است مقابل میزبان به میدان رفتند و در پایان این دیدار با نتیجه ۱۹ بر ۳۱ مقابل مقدونیه شمالی شکست خوردند.

نگین فراهانی دومین گلزن ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان در دقایق نخستین نیمه اول با مصدومیت از ناحیه مچ پا مجبور به ترک زمین مسابقه شد و همین امر هم تاثیر بسزایی در ادامه روند بازی برای ملی‌پوشان ایران داشت.

تیم ملی ایران در مرحله گروهی این مسابقات با مقدونیه شمالی، ازبکستان و سنگال همگروه بود که مقابل ازبکستان با نتیجه پرگل ۴۷ بر ۳۱ و برابر سنگال با حساب ۳۹ بر ۲۹ پیروز شد.

اکنون تیم ایران با ۴ امتیاز بعد از میزبان در رده دوم گروه خود قرار گرفته است و در مرحله دوم این مسابقات با تیم‌های اول و دوم گروه یک یعنی ایسلند و سوئد همگروه خواهد شد. 

نتایج گروه B:

ایران ۴۷ - ازبکستان ۳۱

مقدونیه شمالی ۳۲ - سنگال ۱۳

ایران ۳۹ - سنگال ۲۹

مقدونیه ۳۹ – ازبکستان ۳۰

ازبکستان ۳۲ – سنگال ۳۴

ایران ۱۹ – مقدونیه ۳۱

*رده‌بندی تیم‌های گروه B: 

مقدونیه ۶ امتیاز، ۳ بازی

ایران ۴ امتیاز، ۳ بازی

سنگال ۲ امتیاز، ۳ بازی

ازبکستان صفر امتیاز، ۳ بازی

این اولین حضور تیم ملی هندبال دختران نوجوان ایران در مسابقات قهرمانی جهان است که این سهمیه با کسب مقام اول مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان بدست آمد. دختران ایران با دو برد و صعود به جمع ۱۶ تیم اول تاریخ سازی کردند. 

آسمان بدوی، سعیده غضنفری، مائده عشاق، شقایق چراغی، هانیه قراگزلو، نسترن فراهانی، زهرا فتوتی، سبا زنگنه، تینا کیهانی، هانیه شاه ویسی، فاطمه احمدی، آرزو بهمئی، فاطمه مریخ، شهرزاد نصوحی، نگین رحمانی، الناز یار محمد توسکی ترکیب تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به میزبانی مقدونیه شمالی را تشکیل می‌دهند.

غلامعلی اکبرآبادی مدیر فنی، فاطمه محمدخانی مربی، مریم رضاییان سرپرست و اکرم حبیب‌لو فیزیوتراپ به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در این مسابقات حضور دارند.

نهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان دختران نوجوان از ۸ تا ۱۹ مرداد (۳۰ جولای تا ۱۰ آگوست) با حضور ۳۲ تیم به میزبان مقدونیه شمالی در حال برگزاری است. کشورهای حاضر در مرحله گروهی این مسابقات در هشت گروه تقسیم شده‌اند. با پایان دور گروهی دو تیم برتر هر گروه جواز حضور در دور اصلی را کسب خواهند کرد و سایر تیم ها برای رتبه های ۱۷ تا ۳۲ جام ریاست جمهوری به رقابت خواهند پرداخت.