به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز در حاشیه نود و سومین جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز جلسه ستاد اربعین با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف برگزار و موضوعات مربوط به این سفر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به موضوعات مطروحه در این جلسه افزود: لزوم آمادگی پایانه‌های مسافربری و جاده‌ها و انجام پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین آب، برق و سرویس‌های خدماتی نزدیک مرزها مورد بحث قرار گرفت و بنا شد زیر ساخت‌ها تکمیل و بازسازی شوند.

وزیر کشور با اشاره به ضرورت بهبود حمل و نقل جاده‌ای برای انتقال مسافران اربعین گفت: بنا شد اقدامات لازم صورت بگیرد تا زائران با کیفیت مناسب به مرزها برسند.

وحیدی یادآور شد: در این جلسه درباره تأمین بهداشت زائران و نیز رساندن کالاهای اساسی به مرزها بحث و بررسی شد.

وی با بیان اینکه برای انجام مراسم پیاده روی اربعین باید در داخل عراق نیز کارهایی انجام شود، افزود: در این کشور نیز برای میزبانی از زائران باید آمادگی‌هایی ایجاد شود.

وحیدی گفت: کارهای خوبی توسط دستگاه‌های اجرایی استانداران استان‌های مرزی برای انجام مراسم اربعین صورت گرفته است.

وی با تاکید بر نقش استانداران مرزی در اجرا و آماده سازی امکانات مراسم اربعین گفت: اخیراً استانداران نجف و کربلا در سفری که معاون امنیتی وزارت کشور به عراق داشت، مذاکراتی باهم داشتند و این روند تداوم دارد تا آنها هم آمادگی‌ها ی لازم را کسب کنند.