به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد علی گودرزی ظهر شنبه در حاشیه آئین دانش‌آموختگی فراگیران مرکز آموزش مرزبانی خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: مرزبانان طی یک سال گذشته هزار و ۱۴۸ قاچاقچی مسلح که برای رساندن کالاهای قاچاق قصد ورود به کشور را داشتند دستگیر کردند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران افزود: قاچاق و ورود کالاهای قاچاق از توطئه‌های استکبار علیه کشور است و در مرزها به صورت قاطع با پدیده قاچاق برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: طی یک سال گذشته ۲ هزار و ۲۷۰ پرونده قاچاق در مرزبانی تشکیل شده همچنین چهار هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان عوارض نیز از قاچاقچیان اخذ و به حساب دولت واریز شده است.

گودرزی افزود: مرزبانان با فراگیری آموزش‌های تخصصی و رزمی و در اختیار داشتن سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی در محافظت از مرزها به خوبی عمل می‌کنند و اجازه تجاورز به اشرار و بیگانگان را نمی‌دهند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: دشمن خارجی و اشرار مسلح، قصد نفوذ و ایجاد ناامنی در داخل کشور را دارند به طوری که در سه روز قبل ۲ مورد درگیری با اشرار در استان کردستان رخ داد که در این ۲ عملیات تعداد زیادی سلاح از اشرار کشف شد و تعدادی نیز به هلاکت رسیدند.

وی افزود: همچنین در این درگیریها ۲ نفر از درجه داران مرزبانی نیز شهید شدند و یک مرزبان درجه دار هم با اصابت گلوله مجروح شد.