به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۱۹ ماه جولای جاری (سه شنبه ۲۸ تیرماه) با رؤسای جمهور ایران و ترکیه در تهران دیدار خواهد کرد.

طبق اعلام کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران در نوزده جولای جاری در تهران نشست سه جانبه ای خواهد داشت.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین با اشاره به فراهم کردن مقدمات سفر پوتین به ایران در ۱۹ جولای جاری (سه شنبه ۲۸ تیرماه)، تاکید کرد که پوتین پرونده سوریه را با همتایان ایرانی و ترکیه ای خود مورد رایزنی قرار خواهد داد.

وی از مذاکرات دوجانبه پوتین با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم در جریان این سفر، خبر داد.

گفتی است که پیشتر اعلام شده بود رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، به زودی به ایران سفر خواهد کرد.

پیش از این محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نیز از سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به تهران در هفته آینده خبر داده و اعلام کرده بود: برنامه‌ریزی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه اولویت رایزنی‌های رؤسای جمهور دو کشور خواهد بود.

پوتین و اردوغان پیشتر در شهریور سال ۱۳۹۷ در چارچوب مذاکرات سه کشور ایران، ترکیه و روسیه درباره بحران سوریه، به تهران سفر کرده بودند.

ابراهیم رئیسی در اواخر دی ۱۴۰۰ به مسکو سفر و با پوتین دیدار کرد و رؤسای جمهور ایران و روسیه آخرین بار، کمتر از دو هفته پیش در عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان در حاشیه اجلاس کشورهای ساحلی خزر با یکدیگر دیدار کردند.