احمد وحیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: تمامی شهرها در تلاش هستند تا بتوانند به حد قابل قبولی از هوشمندسازی برسند اما در حال حاضر نمی‌توانیم ارزیابی کنیم کدام از شهرها عملکرد بهتری داشتند و کدام ضعیف‌تر عمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه لازم است مسئولان شهری در تمام کشور با یک حرکت جهادی سرعت هوشمندسازی در شهرها را افزایش دهند، افزود: از شرکت‌های دانش بنیانی که در این زمینه کمک کنند حتماً حمایت می‌کنیم.

به گفته وزیر کشور، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در اولویت‌ها و اهداف وزارت کشور است تا هوشمندسازی در شهرها تسریع پیدا کند.

وحیدی گفت: به همه استان‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شده است که از ظرفیت‌هایی که در حوزه شهر هوشمند داریم حداکثر استفاده را داشته باشند البته بین آنها (شرکت‌های دانش بنیان) مسابقاتی برگزار می‌شود و آنهایی که در این حوزه پیشرو هستند تشویق می‌شوند. ما به دنبال این هستیم که تحرکات خوبی را در حوزه هوشمندسازی دنبال کنیم.

وی گفت: بی تردید شهر هوشمند یک موضوع صفر و صدی نیست و یک جریانی است که باید مرتب تکامل پیدا کند که البته این امر دنبال خواهد شد و در همین مسیر به موضوع خودروی هوشمند نیز پرداخته خواهد شد.