~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا هوشنگ خندان‌دل در سفر به اراک از شرکت هپکو بازدید کرد و در نشستی با مسئولان این شرکت به بررسی مسائل و مرور همکاری ها با این شرکت پرداخت.

وی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هپکو مورد تایید ماست، در خصوص حذف هپکو از مناقصه‌ ساخت 40 دستگاه گریدر گفت: این شرکت به دلیل مسائل فنی از این مناقصه کنار گذاشته نشده و دلیل حذف هپکو از مناقصه یاد شده عدم رعایت زمانبندی تحویل کالا مربوط به مناقصات قبلی و قیمت بالایی است که این شرکت اعلام کرده است.

خندان‌دل با بیان اینکه تمامی مناقصات کشور مناقصه عمومی هستند و تحت نظارت کمیته فنی و سازمان‌های نظارتی برگزار می‌شوند، افزود: براین اساس هیچ ایرادی به این مناقصه وارد نیست.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یکی از شرایط مناقصه یاد شده را تحویل محصولات تولید شده در قراردادهای قبلی عنوان کرد و افزود: شرکت‌هایی که خلف وعده کرده و برابر قرارداد عمل نکرده‌اند از مناقصه حذف شدند که هپکو نیز به همین دلیل حذف شد.

وی در ادامه هدف از سفر خود به اراک را برگزاری نشستی با شهرداران، اعضای شورا، بخشداران و فرمانداران، سرکشی به برخی طرح‌های عمرانی، مرور برخی مسائل فی مابین با شرکت هپکو که در تحکیم همکاری ها موثر خواهد بود عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در دوره گذار بسیار سختی به سر می‌بریم و باید با همکاری و همفکری با یکدیگر این دوران را کوتاه و قابل تحمل کنیم، افزود: اراک یکی از شهرستان‌های تاثیرگذار در کشور بوده و خاستگاه مردان بزرگی است که در سرنوشت کشور نقش های بزرگی ایفا کرده اند.

خندان‌دل تاکید کرد: اراک به عنوان یک شهر صنعتی مشکلات خاصی دارد که نسبت به آنها بی‌توجه نخواهیم بود و برای رفع این مشکلات همکاری و همفکری خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت هپکو تنها شرکت‌ تولیدکننده حوزه ماشین آلات راهسازی با 1500 نفر اشتغال مستقیم و 5 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم است.

این شرکت سالانه بین دو هزار تا 2500 دستگاه ظرفیت تولید انواع ماشین آلات راهسازی دارد و از آسیب‌های ناشی از رکود و تورم بی بهره نمانده و تنها با بخشی از ظرفیت در حال فعالیت است.

شهرداری‌های کشور سه تا پنج برابر نیاز خود نیروی انسانی دارند

به گزارش ایسنا هوشنگ خندان دل همچنین در حاشیه بازدید از پروژه فضای سبز منطقه چقای اراک با اشاره به اینکه شهرداری‌های کشور سه تا پنج برابر نیاز خود نیروی انسانی دارند،‌گفت: متاسفانه اراک یکی از شهرهای دچار معضل آلودگی هواست.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای رفع این مشکل و دور شدن خطر آلودگی هوا از مردم این شهر افزود: خوشبختانه گام‌های خوبی در راستای افزایش فضای سبز به عنوان یکی از عوامل کاهش آلودگی هوا در اراک برداشته شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه های دیگر نیز برای کاهش آلودگی هوا باید گام برداشت افزود: امید است با انجام درختکاری سرانه فضای سبز اراک افزایش یابد و ما نیز در تحقق این امر مسئولان را یاری خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری های کشور سه تا پنج برابر نیاز خود نیروی انسانی دارند، افزود: این امر باعث ناکارآمدی مجموعه و بروز مشکلات جهت ارائه خدمات می‌شود که در این خصوص لایحه‌ای تنظیم و به دولت تقدیم شده است و تاکتیک های زیادی را به منظور ساماندهی و رفع معضلات موجود در این حوزه بکار گرفته‌ایم.

وی در ادامه یکی از مشکلات شهرهای کوچک را مهاجرت بی رویه عنوان کرد و عوامل زیادی از جمله عوامل اقتصادی، فقدان جذابیت‌ و امکانات رفاهی را از جمله عواملی دانست که باعث مهاجرت مردم از شهرهای کوچک می شود و افزود: برای رفع این مشکل نیز بسته سیاستی به مجلس ارسال شده تا براساس آن شهرهای کوچک مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا، حسنی مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری اراک نیز درباره منطقه چقا گفت: توسعه فضای سبز این منطقه یکی از اقدامات در راستای کاهش آلودگی هوای اراک بوده است .

وی افزود: این منطقه 228 هکتار مساحت دارد که 200 هکتار آن درختکاری شده و 28 هکتار مابقی معارض دارد.

وی افزود: برای اولین بار در کشور سیستم آبیاری زیرسطحی در این منطقه با اعتبار 3 میلیارد و 700 میلیون تومان بکار گرفته شده است.