به‌گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در نشست ظهر امروز چهارشنبه (8 تیرماه) مجمع نمایندگان استان خوزستان با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مسائل و مشکلات این استان از جمله بحث تنش آبی و طرح‌های در دست اقدام برای مدیریت این موضوع، مسائل مربوط به زمین‌های وقفی در برخی شهرستان‌های استان، پیگیری تخصیص بودجه مسئولیت اجتماعی توسط وزارت نفت، موضوعات مدیریتی خوزستان، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام همچون پروژه قدیمی 550 هزار هکتاری و... بررسی شد.

رئیس مجلس در این جلسه پس از گلایه برخی نمایندگان استان خوزستان از تخصیص نیافتن بودجه و اعتبارات برخی بخش‌ها، تأکید کرد: از تأکیدات به نمایندگان این است که درعزل و نصب‌ها دخالت نکنند و این مربوط به وظایف مجلس است اما برای مجلس قابل قبول نیست که تخصیص‌های بودجه بی‌حساب و کتاب باشد، لذا در این موضوع نظارت دقیق انجام می‌شود و نباید کوتاه بیاییم.

قالیباف

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسئله محور بودن برنامه هفتم، اظهارکرد: برنامه هفتم توسعه باید مسائل اصلی و اساسی کشور را شناسایی و برای حل آن‌ها راهکار ارائه دهد و به همین ترتیب برای استان خوزستان نیز اولویت‌های برنامه هفتم نباید پراکنده شود بلکه باید چند اولویت مهم که مشکلات زیرساختی و اساسی استان را حل و فصل کند و نتایج آن به همه مردم استان می‌رسد تعیین و در برنامه هفتم گنجانده شود.

رئیس مجلس در همین زمینه تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه باید مسائلی را انتخاب کنیم تا برای مردم اتفاق خوبی رقم بزند در غیراین صورت، دوباره کار و پروژه‌ای را شروع می‌کنیم و حجمی از پول را به آن اختصاص می‌دهیم اما نتیجه‌ای برای مردم در پی ندارد.